RS-viruset

Linnselusa

Elsker forumet
Jeg har termin i dag og en liten syk gutt med forkjølelse hjemme.
Jeg kommer til å føde i nær framtid og er litt usikker på om jeg burde ta med guttungen til legen og sjekke om det er RS-virus han har. Vet at dette er farlig for babyer under 3 mnd.
Noen som vet hvordan man sjekker dette og hva hadde dere gjort?

Nei, jeg kan svært lite om viruset. Det er derfor jeg gjerne skulle hatt litt hjelp av dere... [8|]

Rs-viruset har alle hatt i løpet av livet. Legen min sa at alle barn under 13 år har hatt viruset i større eller mindre grad.
Det er bare 1%av de som blir smittet som ender i sykehus innleggelse. De fleste får bare en surklete hoste og en del slim. Dette fikses bra med Efedrin hostesaft (for de fleste)
Det som er typisk for Rs-viruset er at det kommer en pipende, astma lignende lyd ved utpust, feber, blå rundt lepper og under neglene pga lite inntak av oksygen...

Uansett så bør du holde den lille vekke fra forkjølelsen. Men det er vel nesten   umulig å nekte ditt andre barn i å ta/være med babyen...

Forkjølet kommer babyen til å bli en eller annen gang uansett..

Rs-viruset kan bekreftes ved en blodprøve.

ORIGINAL: Linnselusa

Jeg har termin i dag og en liten syk gutt med forkjølelse hjemme.
Jeg kommer til å føde i nær framtid og er litt usikker på om jeg burde ta med guttungen til legen og sjekke om det er RS-virus han har. Vet at dette er farlig for babyer under 3 mnd.
Noen som vet hvordan man sjekker dette og hva hadde dere gjort?

Da de mistenkte snuppa for å ha det måtte vi på sykehuset for å sjekke der med forskjellige blodprøver osv!

ORIGINAL: 1100

Rs-viruset har alle hatt i løpet av livet. Legen min sa at alle barn under 13 år har hatt viruset i større eller mindre grad.
Det er bare 1%av de som blir smittet som ender i sykehus innleggelse. De fleste får bare en surklete hoste og en del slim. Dette fikses bra med Efedrin hostesaft (for de fleste)
Det som er typisk for Rs-viruset er at det kommer en pipende, astma lignende lyd ved utpust, feber, blå rundt lepper og under neglene pga lite inntak av oksygen...

Uansett så bør du holde den lille vekke fra forkjølelsen. Men det er vel nesten   umulig å nekte ditt andre barn i å ta/være med babyen...

Forkjølet kommer babyen til å bli en eller annen gang uansett..

Rs-viruset kan bekreftes ved en blodprøve.

Blodprøve trengs ikke.. De tar en prøve i nesa.

Back
Topp