RS-virus

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Noen som har vært borti det, på litt eldre barn? Fikk høre i dag at det var mistanke til det i bhg til jenta mi på 3.5. Hun har hatt feber i dag, (vært hjemme) og er slimete og tett i bringa, å hoster. Puster litt fort, men ikke anstrengt. Hvis noen har hatt viruset med sine litt eldre barn, blir jeg glad for å høre symptomene, og hvordan barnet var i sykdomstiden.

Jeg hadde faktisk en samtale med en mor i bhg om dette tidligere denne uken. Jenta hennes på tre år hadde fått det og legen hadde sagt at det hos barn over to år stort sett utartet seg som en kraftig forkjølelse (med mindre barnet har astma eller andre sykdommer som tilsier nedsatt immunforsvar). Så lenge hun ikke har vanskeligheter med å puste er det viktigste å sørge for rikelig med drikke og drypp gjerne nesen med saltvanns- eller nesedråper. Blir pusten veldig anstrengt eller huden "dras" inn mellom ribbbeinene ved innpust hadde jeg ringt legevakt. Ellers skal det ikke være farlig på noen måte. God bedring til jenta di :-)

Fikk Mail fra Bhg rett etter jeg postet innlegget om at det var falsk alarm, heldigvis. Men jenta mi er tett, feber og hoster. Heldigvis ikke så mye hoste, sover godt i senga si nå:) håper hun er frisk igjen i morgen, nå har vi hatt sykdom siden før jul så er ganske lei..

Fikk Mail fra Bhg rett etter jeg postet innlegget om at det var falsk alarm, heldigvis. Men jenta mi er tett, feber og hoster. Heldigvis ikke så mye hoste, sover godt i senga si nå:) håper hun er frisk igjen i morgen, nå har vi hatt sykdom siden før jul så er ganske lei..

Godt det var falsk alarm :-) Håper hun kommer seg, utrolig kjedelig med sykdom!

Back
Topp