RS-virus

Ella

Glad i forumet
Var til legen med junior, han hosta til han kasta opp og fikk ikke sove(derfor jeg ikke har vært inne her på så lenge, vært ganske sliten). Det er 2 uker siden. Legen mente han hadde rs-viruset, men mente han ikke trengte å ta blodprøve for allmentilstanden hans var så bra. Vi fikk resept på efedrin og det hjalp. Men nå har han begynt på igjen stakkar... Er det noen her som har barn som har hatt viruset? Hvordan syk blir de egentlig?

Vet ikke så mye om det jeg, men håper noen kan hjelpe deg.
Og jeg håper han snart blir bedre, ikke noe ålreit å se på barnet har det vondt, ønsker han masse god bedring[:)]

min lille gutt på snart 9 mnd hadde rs når han var fem mnd, hn ble smittet av storesøsteren som hadde bronkitt. første gang med lege fikk vi pencillin til han for bronkitt og ørebet. dette hjalp ikke, han ble mer sutrete, først fikk ikke vi i han grøt og til slutt ville han ikke ha pupp heller og dette er ikke normalt for han og være. han spydde mye slim og det kom rar pipelyd fra munnen hans. andre gang til lege ble han henvist til sykehus og vi ble innlagt, låg der i 4 dager[:(]
dette har hengt etter lenge, først nå kan jeg ta han ut på tur uten at han blir slimete igjen, men vi har nå bricanyl i innhalasjonsform for å gi han om han blir tett igjen. verdt å mase på legen en gang til.
nicolay måtte få adrenalin på sykehuset, en maskeforan ansiktet for å løse opp slim og hjelpe han til å puste.

Da er det nok ikke rs han har. Men det burde legen ha sagt til oss syns jeg. Takk for svar[:)]

Back
Topp