Rs-virus og eldre søsken

SnartMammaIgjen:)

SnartMamma
Jeg bor i Sverige og her advarer barneleger og jordmødre mot årets rs-virus, siden det er så ekstra kraftig. Flere går så langt å anbefaler at eldre søsken som går i barnehage holdes hjemme ut mars. Jeg tørr jo ikke ta noen sjangser så vi kommer til å holde vår datter på 2 år hjemme. Men kjenner at det kan bli litt av en utfordring i 2 måneder med 2 små og ms-diagnose (det er størst fare for anfall de 3 første mnd etter fødsel). Tenker også på vår lille datter som virkelig elsker barnehagen, stakkarn må holdes hjemme... men man tar jo ingen sjangser. Hva er tankene deres om dette?

Min på snart 3 år kommer til å fortsette i bhg, han var 4 dager gammel når han fikk pustestopp pga rs virus så eg vet hva eg risikerer. Vi lå en uke på sjukehus på overvåkning for å være sikker på at han pustet skikkelig.

Min på snart 3 år kommer til å fortsette i bhg, han var 4 dager gammel når han fikk pustestopp pga rs virus så eg vet hva eg risikerer. Vi lå en uke på sjukehus på overvåkning for å være sikker på at han pustet skikkelig.

Stakkars lille :( fikk han det på sykehuset eller hvordan ble han smittet?
Syns du at det er hysteri å holde datteren min hjemme? Jeg vil bare gjøre det som er best for alle i familien og nå vet jeg ikke helt svaret på det kjenner jeg....

Stakkars lille :( fikk han det på sykehuset eller hvordan ble han smittet?
Syns du at det er hysteri å holde datteren min hjemme? Jeg vil bare gjøre det som er best for alle i familien og nå vet jeg ikke helt svaret på det kjenner jeg....
Vi reiste hjem om tirsdagen, og torsdagen ble vi innlagt på barneklinikken, usikkert på hvor han ble smittet, kan ha vært på sjukehuset, kan ha vært min far som var snufsete og holdt seg på avstand hjemme... Men ellers, kan virke litt hysterisk å holde hjemme, eg kommer ikkje til å gjøre det.. Eg vil gjerne styre unna endel områder med store folkemengder som kjøpesenter..

Back
Topp