RS vaksine

Ja, jeg vurderer den sterkt til tross for at den er dyr. Da lillesøster var rundt 2-3 år gammel holdt hun på å dø av rs. Dette var i 93/94 en gang…

Siden baby blir født midt i sesongen er det nok veldig lurt, men prisen er jo også helt vill. Skal drøfte med Jm på neste kontroll☺️

Ja jeg har bestemt meg for å ta den. Kona jobber i barnehage så er jo ikke usannsynlig at hun tar med ting hjem. Enig i at prisen er helt vill... Er vel en ganske ny vaksine i Norge (men gis allerede til gravide i noen andre land). Veldig dumt at det skal stå på økonomien til folk.

Har legetime neste fredag for å gå igjennom litt info angående vekstkontroll.
Så tenkte å forhøre meg litt da :smiley-ashamed004

Ja, jeg vurderer det, men synes det er vanskelig da hverken fastlege eller jordmor vil/kan gi noe info om den :dontknow har en 3-åring som tar med seg litt av hvert hjem fra barnehagen...

Men den er jo godkjent av FHI så burde jo i alle fall være trygg: https://www.fhi.no/va/vaksinasjonsh...e/rs-virusvaksine/?term=#graviditet-og-amming
Samme her. Verken lege eller jm har sagt noe om den. Men vi har to i barnehage så kjenner litt på at det hadde vært fint å ha den tryggheten..

Samme her. Verken lege eller jm har sagt noe om den. Men vi har to i barnehage så kjenner litt på at det hadde vært fint å ha den tryggheten..
Mhm, det er jo helt på tampen av "sesongen" men hadde jo vært fint om man hadde sluppet unna en runde år de er heeeelt små. Jeg tar den nok om jeg får snakket med en lege som har litt peiling :dontknow De private legene skriver litt om det men jeg blir skeptisk til om de bare er ute etter å selge :laughing002

Mhm, det er jo helt på tampen av "sesongen" men hadde jo vært fint om man hadde sluppet unna en runde år de er heeeelt små. Jeg tar den nok om jeg får snakket med en lege som har litt peiling :dontknow De private legene skriver litt om det men jeg blir skeptisk til om de bare er ute etter å selge :laughing002
Tror du legene tjener på det da? Den kjøpes vel på apoteket uansett? Hehe… eller tenker du på prisen for å få den på resept? :smiley-bounce022

Bestilte rs-vaksine på nett i natt, de hadde ikke på fysisk apotek i Østfold (apotek 1, samme status på samtlige vitus apotek også). Da jeg spurte om den på apotek1 forrige uke var den forventet samme uka, men de hadde ikke og det gikk ikke an å bestille den heller. En liten heads up om noen tenker å kjøpe og få satt den de neste ukene.

Jordmor setter den på kontroll i januar.

Bestilte rs-vaksine på nett i natt, de hadde ikke på fysisk apotek i Østfold (apotek 1, samme status på samtlige vitus apotek også). Da jeg spurte om den på apotek1 forrige uke var den forventet samme uka, men de hadde ikke og det gikk ikke an å bestille den heller. En liten heads up om noen tenker å kjøpe og få satt den de neste ukene.

Jordmor setter den på kontroll i januar.
Jeg fikk bestille den på apoteket på iseveien i Sarpsborg. Kom etter 3 dager

Back
Topp