Rs spørsmål

sogn78

Forumet er livet
VIP
Dei som har hatt rs i hus no. Korleis sjuke var dei små?
Storebror hadde det da han var baby, og han hadde høg feber, bronkitt og tung og besværa pust. Men må det vera høg feber osv?
Mini har vore tett i nasen sidan lørdag, mykje snørr som renner ned i halsen slik at han hostar. Han brukar av og til litt kraft når han puster ser eg, men har lytta på han og det er ingen ulyda som eg kan høyre (men eg er ikkje lege heller da). Ingen feber.

Vi hadde det, min fikk ikke feber. Men mye slim i nese og hals. (holdt seg bak i svelge, inget slim på lungene) var kortpustet og litt slappLegen på sykehuse da at vist de små fikk forkjølelse nå, så var det nesten 100% sikkert at det var rs... Like så greit å sjekke det :-)

Lillebror hadde ikke feber. Veldig tett i nesen, men fikk ikke ut snørr. Tungpusta og litt piping i brystet. Veldig slapp og spiste lite.
Vi var inne nesten ei uke på barneklinkken.

Takk for svar jenter. Eg ser det an til i morgon, om han ikkje er bedre da, får me ta oss ein tur til legen:)
RS trenger ikke å slå ut på CRP heller. Lillebror hadde CRP på under 5 hos fastlegen noen dager før vi ble innlagt. Spør om ikke legen har hurtigtest for RS.

God bedring til minien :-)

hva er RS? o.o

RS er vel egentlig forkjølelsesvirus. Helt ufarlig for større barn og voksne. Men for de små kan det være farlig siden de har så trange lufterør.
Ettersom jeg har skjønt...:)

Back
Topp