RS Langt

manfred

Elsker forumet
Pokkers skit asså! Lille Emilsen vår er syk blitt, var på legevakta i går på dagen. Overhode ikke komfortabel med legens behandling, han spurte ikke om noen ting, lytta på brys og rygg, titta i ørene og ga meg en resept på pencilin! Utover kvelden blir han værre i pusten, og paraceten virker dårlig på feberen! Drar tilbake på legevakten i går kveld, er en annen lege som møter oss han sier at han ville ikke ha gitt meg pencilin om han hadde tatt oss i mot på dagen. Lytter på han og sier d her har vi sett og hørt før, er veldig sikker på at d er RS. Han sender oss til barneavd på sykhehust hvor vi blir lagt inn. Masse prøver blir tatt, stakars lille :( var totalt utslitt når vi endelig fikk sove halv 4 i natt. Kl halv 10 i dag er d pån igjen med en masse prøver, alt av prøver ser veldig bra ut og tyder på en virusinnfeksjo. Etter å ha fått noe( tror d var saltvannsløsning de kalte d) i sånn maske å puste i og en stikkpille som funke desto bedre enn paracet var han veldig fin og vi fikk reise hjem halv 1 i da. Men halv 5 var feberen tilbake på 39,7. Fikk da paracet, den roer den til 38,6 for så å begynne å stige igjen etter en stund. Vi sov litt, og når jeg vekker han halv 9 i kveld så er feberen der på 40,1. Snakka med de på barneavd. Ga han en av de stikkpillen vi fikk med oss derfra og skulle se ann en time. Da var feberen gått ned til 39,4. 

Uff, blir så usikker på hva som er rett og galt jeg asså.Stakar lille kroppen min :( Kommer ikke til å sove stort i natt heller. Noen med erfaringer og råd her så kom gjerne med de :) 

Huff, stakkars liten gutt(og mor). Ingen gode råd herfra desverre, men ville bare ønske masse god bedring og gi en kjempeklem. Håper han snart blir frisk igjen.

Huff! Det er ikke morsomt når de små blir syke!! Men jeg ville mast på barenavd jeg... de burde ikke sende dere hjem når feberen er så høy synes jeg... si hvordan du har det og at du føler deg utrygg. Vi lå inn med mini i februar og  da fikk vi bli til jeg følte meg  trygg + en dag til så mini klarte seg uten medisiner. Men jeg maste på legevakta og jeg altså... Håper natten har gått greit.
Stor god klem

Uff...stakkar lille Emilsen...emoticon
Ønsker masse god bedring! Håper han snart kvikner til...

Fikk dere penicillin uten at noen prøver ble tatt?? Da har legen gjort en dårlig jobb! Disse små skal ha minst mulig penicillin, særlig hvis det er virus også for det tar jo ikke penicillin.

Jeg ville ringt til legen igjen i dag(fastlegen) og fått han/hun til å kikke på han igjen. Høy feber som ikke går ned over flere dager, er grunn nok til innleggelse HVIS allmentilstanden hans er dårlig. Spiser han greit? 
Forklar legen at du føler deg usikker og at du vil ha en vurdering til av han, det burde jo være enkel skuring å legge dere inn på barneavd. igjen hvis det trengs, siden dere allerede har vært der.

Masse god bedring, husk at mammahjertet somregel vet best for de små! Det fikk jeg erfare da vi hadde RS i vinter=)

Stor klem!

veldig enig med hva de andre skriver her..

ring direkte ned på barneavdelingen igjen. og si at du ikke tørr av være alene med han og at du vil de også skal se på han..
ikke gi deg.. du som er MAMMA vet BEST!!!

MASSE MASSE GOD BEDRING TIL EMILSEN!!!

tamlin77 skrev:
Huff, stakkars liten gutt(og mor). Ingen gode råd herfra desverre, men ville bare ønske masse god bedring og gi en kjempeklem. Håper han snart blir frisk igjen.

huf og huff:( stakar lille gutten din! håper det går bra med han! og sender en stoor god bedring klem;)

tiiine skrev:
huf og huff:( stakar lille gutten din! håper det går bra med han! og sender en stoor god bedring klem;)

Signerer denne på det sterkeste!!!! Håper det går bra med den lille prinsen!
Det er så vondt å se at de er syke!
Og ring dirkete til SØF! Det hadde i alle fall jeg gjort!
emoticon 

Mange takk for god bedring ønsker og gode klemmer jenter : )

I natt hadde jeg nattevakt til kl halv 6 på morningen. Hadde kontakt med barneavd på tlf to ganger. Nå har han vært feberfri og mye bedre i pusten siden havl 4 i natt, håper virkelig han har knekt d verste og er på bedringensvei nå. D virker sånn også, når han er våken nå så er han mye mer våken i blikket og mer med om vi snakker til han, d er godt å se asså. Lille gullklompen til mamsen sin emoticon 

Merker jeg er nervøs for at d skal komme tilbake, går stadig å kjenner etter på han når han sover. Skremmende å se hvor fort d snur på disse små asså!

Så godt å høre at prinsen er mye bedre!!!!emoticon

DoNo skrev:
Så godt å høre at prinsen er mye bedre!!!!emoticon

signerer denne.. var godt å lese at Emil begynner å bli bedre...
klem

Back
Topp