Rotter

Puseline

Elsker forumet
Noen andre her som har rotter??

Jeg har 2 stykk.. mine 2 øyestenere

Fikk de i julegave fra min kjære i 2007
beste dyret jeg har hatt[:)]

Jeg hadde to albinoørkenrotter når jeg var mindre.. Hannen var skikkelig tam husker jeg[:)] Så fikk jeg en svart en, som kom seg ut av buret og inn i det andre (til min hvite albino-hann), og de havnet i en skikkelig slosskamp som endte med at jeg måtte til dyrelegen og amputere halen til min hvite albino-hann.
Han gikk på penicillin i en ukes tid, og ble kjempefin.. så kom det en liten drittunge hjem på besøk til oss da jeg ikke var hjemme, - og tok han ut av buret for å kose med han, også skviset hun han av en eller annen grunn. (tror han beit henne).
Så når jeg kom hjem låg han skviset på gulvet... [:(]

Jeg har ikke hadd noen småkryp siden da. Har pusen vårs nå, hun holder i massevis [:D]

Har hatt hvite mus.. Men ikke rotter. Liker mus bedre, jeg.. Selv om d sikkert er mer kos med rotter, da..

Men vi hadde rottene i et fuglebur, så de kom seg jo ut. Så den ene katten vår spiste den ene musa [:(]

ORIGINAL: Sarahemmelin

Jeg hadde to albinoørkenrotter når jeg var mindre.. Hannen var skikkelig tam husker jeg[:)] Så fikk jeg en svart en, som kom seg ut av buret og inn i det andre (til min hvite albino-hann), og de havnet i en skikkelig slosskamp som endte med at jeg måtte til dyrelegen og amputere halen til min hvite albino-hann.
Han gikk på penicillin i en ukes tid, og ble kjempefin.. så kom det en liten drittunge hjem på besøk til oss da jeg ikke var hjemme, - og tok han ut av buret for å kose med han, også skviset hun han av en eller annen grunn. (tror han beit henne).
Så når jeg kom hjem låg han skviset på gulvet... [:(]

Jeg har ikke hadd noen småkryp siden da. Har pusen vårs nå, hun holder i massevis [:D]

huff da

jah puser er og fine dyr:)

ORIGINAL: Kimsi

Har hatt hvite mus.. Men ikke rotter. Liker mus bedre, jeg.. Selv om d sikkert er mer kos med rotter, da..

Men vi hadde rottene i et fuglebur, så de kom seg jo ut. Så den ene katten vår spiste den ene musa [:(]

det var jo slemt gjort av katten[:'(]

men sån er naturen.. men trist[&:]

rotter er faktisk det eneste dyret som gir meg frysninger på ryggen, jeg kan ikke fordra dem.....men det er nå meg da......

ORIGINAL: lulu81

rotter er faktisk det eneste dyret som gir meg frysninger på ryggen, jeg kan ikke fordra dem.....men det er nå meg da......

hehe jah mange har det sån

hehe [:D] De er jo nusselige, de små skapningene[:)]. Men skulle jeg ville hatt noen slike idag, ville jeg kjøpt deguser tror jeg.
Ikke for at jeg kjøper det, vi har ei ganske så smart katt, - og hun hadde nok eeeeelsket at vi hadde tatt dyr mindre enn henne inn i hus... (jeg kunne tenkt meg små tute-fugler på badet.. Men da burde man hatt et ganske så utluftet, stooort bad, med mye.. eh.. ja.. [:D] Det blir nok ikke noe mer enn en sånn tåpelig drøm tror jeg[:)])

Vi har ei lita rottefrøken her.
Hu ble funnet ute i sommer, er ei lita, kjempetam hetterotte som søkte kontakt med venninna mi.
Noen hadde bare slengt hu ut, stakkar.
Så da fikk hu komme å bo her hos oss. Herlig, lita frøken [:)]

når vi nå først snakker om smådyr.. egentlig rotter, - så lurer jeg litt på:
Spiser katter ildere? Eller går ildere og katter fint ilag?

Ei venninne av meg hadde katter og ildere.. MEn kattene hennes var fryktelig skeptisk når ho hadde de ute da! Ho hadde en fet cat, Cornish rex(uten hår) som var kraftig overvektig.. Så ut som han hadde spist en håndball.. Han var livredd for de.. hehhe!!!

Hehe [:)] 
Det er vell sånn at ildere kan bite ifra seg om katten mot all formodning skulle finne på å "snuse" litt..?

når vi nå først snakker om smådyr.. egentlig rotter, - så lurer jeg litt på:
Spiser katter ildere? Eller går ildere og katter fint ilag?

Nei, katter spiser ikke ildere. :)
Ildere er en slags "blanding" av  hund og katt i væremåte, og alltid like lekne uansett alder.
De er herlige, men krever også minst like mye som hund! Har du tenkt å skaffe deg ilder?:)

Hehe [:)] 
Det er vell sånn at ildere kan bite ifra seg om katten mot all formodning skulle finne på å "snuse" litt..?

De må jo selvfølgelig bli vant til hverandre å finne ut av "rang-stigen".. men de spiser ikke hverandre akkurat!;)

Hi, hi -jeg har rotteAAAAAAAAANGSSST [:D] [:D] [:D] Er livredd de [:D] Hele kroppen min blir stiv av skrekk og jeg har faktisk vondt rundt ankelene i skrivende stund [&:]

ORIGINAL: lulu81

uff jah samme her, jeg har hatt alle slags dyr, men eg takler ikke rotter, er liiv redd dem, tror det er halen eller noe[:'(]

hehe :D Jeg vet ikke.. Jeg tror nok jeg skal vente ett års tid til etter fødsel før jeg bringer noe annet enn planter hjem (vi har jo katt og en del planter fra før av som trenger vedlikehold, + at lillemann kommer jo[:D]).. Men jeg kunne gjerne tenkt meg en eller to ildere etterhvert, de er jo helskjønne.. *dån* [:D]

hehe :D Jeg vet ikke.. Jeg tror nok jeg skal vente ett års tid til etter fødsel før jeg bringer noe annet enn planter hjem (vi har jo katt og en del planter fra før av som trenger vedlikehold, + at lillemann kommer jo[:D]).. Men jeg kunne gjerne tenkt meg en eller to ildere etterhvert, de er jo helskjønne.. *dån* [:D]

bare å si ifra hvis du lurer på noe! Jeg har hatt ilder i mange år. Kenneth het han! hehe. :)

ORIGINAL: Netteliten..

bare å si ifra hvis du lurer på noe! Jeg har hatt ilder i mange år. Kenneth het han! hehe. :)

Kan jo kanskje spørre om en par ting siden jeg først er inne på temaet [;)]
Ok:
-Hva koster en ilder, og hvor får man tak i en?
-Hva koster det å ha en ilder? (Hva spiser den, hvordan "lever" de, hva treger de av utstyr etc.)
-Hvor tamme blir de? -Og hvordan er de aggresjonsmessig? (er de veldig aggressive av natur, eller kommer de i rolige utgaver også?) [8D]
-Hvordan tror du en ilder og en fullvoksen hun-pus (som ofte kommer luskende inn med mus og fugler) ville gådd overens?
-Hva krever ilderen ellers? (Er de sosiale, selskapelig, liker de turer? og alt annet som jeg ikke kommer på i farta)
-Spiser ildere på ledninger/tekstiler/etc.? Og kan man avvende ildere som har uvaner som dette?

Back
Topp