Rotfylling

Elinsh

Flørter med forumet
Skal til tannlegen og rotfylle tanna mi i morgen. Var litt skeptisk, siden gravide ikke skal ta røngten. Men hun forsikret meg om at hun ville ta minst mulig bilder, og benytte et beskyttelsesteppe som gikk fra halsen og nedover.
Men man blir automatisk litt bekymret... vil jo ikke utsette den 9 uker gamle bebisen noe.

Du kan ta det helt med ro. Du er i gode hender ! De hadde ikke utsatt deg for det om det var skadelig i noen grad og du blir beskyttet :-)

Rotfylte når jeg var halvveis i svangerskapet. Tok kun to røntgenbilder, og da fikk jeg et tykt og tungt blyteppe over meg, som dekte hele kroppen. Tannlegen forklarte greit først om farene ved røntgen og prosenter stråling og sammenligna det med hva vi blir utsatt for ellers i hverdagen. Jeg valgte da greit å gjennomføre de to røntgenbilda. Snakket også med fastlegen om det, og hun sa at så lenge de vet at jeg er gravid så tar de forhåndsregler som gjør det tilnærmet ufarlig.

det samme jeg har sagt til meg selv også. Og tannlegen tok forhåndsregler når man var gravid. Vil jo ikke risikere noe, men hvis jeg valgte å gå med en klarert tann for rotfylling i 9 mnd kunne jeg få smerter.. Krysser fingrene! Også at det ikke blir så vondt i ettertid :) takk for gode ord ;)

Back
Topp