Rotavirusvaksine

Zophia

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Skal dere ta denne?

Er i utgangspunktet positiv til alle vaksiner, og skal følge hele programmet. Men nye vaksiner, vil jeg undersøke litt nærmere før jeg sier ja til.

Hva tenker dere? :-)

Ja :) har blitt fortalt at d ikkje e en ny vaksine bare ny på programmet :)

Absolutt! Tok den også på min første, men måtte da betale for den selv! Han er 3 år og har enda ikke hatt omgangssyke...

Har planer om å følge programmet. Får info om den vaksina neste uke. Hvis det kan spare han for den forferdelige omgangsyken i så ung alder så tror jeg at det er vært det.
2 åringen min fikk rs virus etter at storesøstra hadde omgansyken.

Helt klart. Vaksinen er godt utprøvd bare ny i programmet for alle barn. Sykdommen tar opptil 1 million liv på verdensbasis hvert år. Liten sannsynlighet for dette i Norge siden vi har godt helsevesen men man vet aldri. Uansett vaksine er jo ikke farlig, gir bare ekstra godt immunforsvar :)

HM har jeg ikke hørt om engang. Ny nå??
Tror ikke 4 åringen har tatt den...

Denne er blir brukt I barneprogrammet for vaksiner I andre vestlige land I mange år og er like godt utprøvd som de andre vaksinene I programmet.

HM har jeg ikke hørt om engang. Ny nå??
Tror ikke 4 åringen har tatt den...
Fire åringen har ikke tatt den ved mindre du har spurt etter og betalt for den, har en på fire om under to uker og en på tre uker. Tror vaksinen kom på programmet I år

Helt klart. Vaksinen er godt utprøvd bare ny i programmet for alle barn. Sykdommen tar opptil 1 million liv på verdensbasis hvert år. Liten sannsynlighet for dette i Norge siden vi har godt helsevesen men man vet aldri. Uansett vaksine er jo ikke farlig, gir bare ekstra godt immunforsvar :)
Enig:-) Skal ta den, og er helt trygg på at den er nøye utprøvd:-) Har to små som ikke har tatt den, og vi har hatt MYE spysjuke i hus de siste to årene. Deilig om minsta kan slippe unna litt av det!

Samboeren min og jeg har snakket om det samme, om vi skal ta den eller ikke. Vi trodde den var ny og ville ikke ta den pga det, men så leste jeg litt om den at den ikke var ny og har vært utprøvd fra før av. Så regner med at vi kommer til å ta den, veldig kjedelig med omgansyken på et lite barn.

Vi bor i Finland og denne har vært inkludert i vaksinasjonsprogrammet et par år. Eldste fikk og lillebror får:)

Lillebror skal få den ja! Men forstod jeg helsesøster rett når jeg mener hun sa det ikke var en sprøyte, men noe han skulle drikke?

Back
Topp