Rotavirusvaksine

Vi sier nok ja :) Var litt skeptisk jeg også, men snakket litt med helsesøster om det, og i følge henne, er den godt innarbeidet/testet ut i andre land, så det er ikke noen større risiko knyttet til den enn de andre vaksinene. Den er også blitt brukt i Norge i mange år, men da kun til utsatte grupper, så det som er nytt nå er at alle babyer får tilbudet.

Vi kommer til å følge det anbefalte vaksinasjonsprogrammet, så ja den skal hun få.

Kommer også til å følge vaksineprogrammet, helsesøster kommer idag, så da får nok mer informasjon :)

Kommer nok til å takke ja. Tenkte å snakke med helsesøster om det når lille kommer.

Vi takker ja til alle anbefalte vaksiner! Har jo sett folkeopplysninga ;)

Vi har i utgangspunktet tenkt å følge vaksinasjonsprogrammet, men akkurat denne vaksinen tror jeg nok ikke vi kommer til å ta. Rotaviruset er ikke farlig, og jeg er skeptisk til nye vaksiner og stoler ikke helt på at den er så godt utprøvd som de sier. Vi har i nær familie opplevd konsekvensene av vaksiner som forsøksprosjekt og dermed er jeg skeptisk....

Vi og tviler på at den blir tatt her på lillebror som kommer, men vi følger ellers det vanlige vaksinasjonsprogrammet

Denne vaksinen hatt vært utprøvd siden 2006, så den kan ikke kalles ny akkurat. Guttene mine skal få den, akkurat på lik linje som de skal få alle de andre vaksinene i vaksinasjonsprogrammet.

Hva er dette for vaksine? Vi har ikke fått så mye informasjon om livet etter sykehuset enda :s

Det er et nytt tilbud til alle barn født etter 1.september i år, og gis som dråper i munnen. Helsesøster vil informere deg om dette :)

Sitat fra brosjyren:
"Rotavirus er årsak til omlag halvparten av tilfellene med diaré og oppkast blant sped- og småbarn. Infeksjonen gir ofte kraftigere symptomer en andre mage-tarminfeksjoner. Før innføring av rotavirusvaksine i barnevaksinasjonsprogrammet, var rotavirus-sykdom årsak til nesten 2/3 av alle sykehusinnleggelser med oppkast og diaré hos småbarn."

Vi har i utgangspunktet tenkt å følge vaksinasjonsprogrammet, men akkurat denne vaksinen tror jeg nok ikke vi kommer til å ta. Rotaviruset er ikke farlig, og jeg er skeptisk til nye vaksiner og stoler ikke helt på at den er så godt utprøvd som de sier. Vi har i nær familie opplevd konsekvensene av vaksiner som forsøksprosjekt og dermed er jeg skeptisk....
Jo, det er farlig for små barn. De blir ekstremt fort dehydert. De hadde ikke massevaksinert dersom det ikke var farlig.

Kjenner i grunn ikke så mye til denne vaksinen enda, så vil ha litt mer informasjon om dette. Men uansett så skal mine barn følge anbefalt vaksinasjonsprogram! Der er det heldigvis ingen uenighet mellom meg og barnefar.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Kjenner jeg er veldig skeptisk :S må tenke litt på det.

Barnefar her vil ikke ta den,men jeg heller mot å ville kjenner jeg.
Vet jo det at immunforsvaret blir sterkere jo mere sykdom man går gjennom,men alikavel...
Kan man slippe unna,er jo det godt :-)

Noen som vet om evt bivirkninger?

Vi også kommer til å ta den :)

Back
Topp