Rotavirus vaksine- hvordan reagerte deres barn?

Lemy2

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Lille snuppa har sove i hele dag. Ordentlig slapp. Spiser lite .. Og våkner Og hyler av smerte.. Vil bare sove helt opp i halsen på mammaen <3
Vi fikk endelig tatt den da, hun har vært i dårlig form lenge og er under utredning for melkeallergi..
Så den ble tatt nå, hun er 10 uker og 2 dager..
 
Off sender dere mange klemmer. Lille fikk litt magetrøbbel, men ikke så gale som jeg fryktet. Gruer meg til de andre vaksinene ja:(
 
Skal ikke være lett! Bare mamma som gjelder her iallefall <3 men bedre dette enn at de blir så syke med det viruset får vi trøste oss med :)
 
Her fikk hun den på 8 ukers kontrollen. Hun sov masse (men det gjorde hun generelt på den tiden), hadde litt løsere bleier, ellers i fin form. Skal ta den neste rundt 3 mnd, men først er det 3 mnd vaksina - syns det er like fælt hver gang de skal få sprøyte :(
 
Her fikk hun den på 8 ukers kontrollen. Hun sov masse (men det gjorde hun generelt på den tiden), hadde litt løsere bleier, ellers i fin form. Skal ta den neste rundt 3 mnd, men først er det 3 mnd vaksina - syns det er like fælt hver gang de skal få sprøyte :(

Er helt forferdelig når de har vondt allså. :/ her roet hun seg litt utover kvelden.. Hun har sovet for det meste, men veldig urolig når hun er våken.. Gruer meg allerede til neste!
 
Når S fikk den, sov han masse den dagen, og dagen etter, før han snudde døgnet 4 netter. Men ikke ekstra magevondt eller bleier.
 
L sov bare mye det første døgnet og hadde kanskje litt fler monsterbleier enn vanlig de neste dagene. Men merket ikke noe tegn på magevondt eller noe sånt. Heldigvis!
 
Her gikk det fint og jeg var veldig spent for å ta den da lille her hadde hatt vondt 4 uker i magen og akkurat hadde blitt bra før vi tok den..

Men det var vel bare en veldig full bleie også var hun helt fin :)
 
Hun her begynte å sove masse to dager før hun tok vaksinen, så vi merket ingen forskjell etter den.
Helsesøster sa hun ikke hørt noe om at de skulle bli trøtte og sove mye etter dråpene, det syntes jeg var rart! o_O
 
Merket ingen ting/veldig lite (litt løsere bæsj enn normalt). Hun fikk andre dose på mandag, og ikke merket noe til den:)
 
Merket fint lite :)
 
Hun her begynte å sove masse to dager før hun tok vaksinen, så vi merket ingen forskjell etter den.
Helsesøster sa hun ikke hørt noe om at de skulle bli trøtte og sove mye etter dråpene, det syntes jeg var rart! o_O

Så rart! Her har hun sovet og sovet .. Det er ikke likt henne.. Men nå er hun mer våken igjen :)
 
Ble litt mer sutrete og urolig, trøttere og ville sove oftere (ikke nødvendigvis lengre av gangen da..)
 
Mi jente spydde med det samme/mens helsesøster ga vaksinen. Vi venta en stund, gjorde ferdig resten av kontrollen å prøvde på nytt. De samme skjedde da...dette hadde hun ikke opplevd før.
Så hun fikk ikke tatt den. Blir tidlig 3mnd kontroll for nytt forsøk...
 
Vår reagerte ikke noe så vidt vi merket!
 
En venninnes baby spydde en del etter rotavirusvaksina begge gangene. Vår baby fikk ganske mange flere bæsjebleier noen uker og slet med å gå opp nok i vekt etter første rotavirusvaksina, måtte innlegges for observasjon og gi ekstra mme, så gikk det bra etter en måned. Ingen særlig reaksjon på neste rotavirusvaksina, men sov mye den dagen etterpå og var lei seg om natta tre netter, sikkert pga de andre tre mnd vaksinene.
 
Back
Topp