Rotavaksinen

En tråd i 'April 2017' startet av endelig_vår_tur, 16 Jun 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. endelig_vår_tur Forumet er livet Maiblomstene 2017

Kjenner jeg gruer meg til neste rotavaksine. Vesla reagerte skikkelig med magesmerter i en uke. Det var så vondt å se.

Hvordan reagerte deres?

2. Tigerlilje Forumet er livet Himmelbarn Oktoberlykke2020❤ Aprillykke 2017

Mi reagerte også med magesmerter og var veldig urolig etterpå. Neste dose er om en uke og jeg gruer meg også..

3. charmiiss Gift med forumet Aprillykke 2017

Mi bare sov litt ekstra hun.

4. Sykepleierinnen Gift med forumet Tilgangsansvarlig Augustbarna 2021 Aprillykke 2017 Juligull2021

Mini reagerte med luft i magen, så fjertet som en voksen mann ;p lukta var mye verre enn vanlig også.

5. endelig_vår_tur Forumet er livet Maiblomstene 2017

Stakkars lille. Den lukta kan jo eliminere store hærer

6. Hamasita Gift med forumet Marsboerne2017 Oktoberskattene 2015 Aprillykke 2017

Løs mage og masse luft, men det er bedre enn bæsj én gang i uka så jeg er fornøyd :)

7. AprillirpA Glad i forumet Aprillykke 2017

Reagerte ikke noe serlig i det hele tatt på første runden. Litt urolig den natten, men virket ikke som han hadde vondt - bare som han ikke var trøtt.

8. Jeanymoen Forelsket i forumet Aprillykke 2017

Jeg merket egentlig ikke noe til det i det hele tatt, heldigvis :)

9. endelig_vår_tur Forumet er livet Maiblomstene 2017

Godt dere slapp unna.

10. RosaFuggel Elsker forumet Aprillykke 2017

Merket ikke noe til det.. Men her har det vært mye luft i magen ellers også, så vanskelig å si.

11. Engodnrto Glad i forumet Marsboere 2020 Maiblomstene 2017 Sommerfuglene 2017 Februarbarna 2020

Hun har sovet mye mer i det siste, usikker på om det skyldes vaksinen eller at hun spiser mer nå enn tidligere

12. Aprilgutt Glad i forumet Aprillykke 2017

Vi var er av de "heldige" 10% som fikk diaré. Så her har vi blitt bleieskift arbeidere. heldigvis er han i fin form ellers og drikker masse. Men har mellom 3/5 bæsjebleier i døgnet,og har hatt det siden forrige tirsdag. Håper det er over snart. I går var det vel bare 2, så krysser fingra. Gruer meg alt til neste runde.. midt i ferien.. MEN de sier jo at den første er verst?

13. Uff stakkars de små :Heartred

14. endelig_vår_tur Forumet er livet Maiblomstene 2017

Her var ikke diaréen det verste ettersom vi er vant med 8+ bæsjebleier i døgnet. Har blitt bæsjet ned mer enn en gang mens vi har skiftet,. Det verste for oss var smertene hun hadde. Skal til hs nå til tirsdag, og forbereder meg på ny uke med smerter og veldig uro.

15. Guldoria Glad i forumet Aprillykke 2017

Merket ikke store forskjellin på lillemann her... trodde de bare fikk på 6ukerskontrollen jeg

16. endelig_vår_tur Forumet er livet Maiblomstene 2017

Nei, den gjentaes ved 12uker/ 3mnds kontroll.
    Hun fikk den siste nå tirsdag. Og har reagert også nå, men ikke like intenst som sist.

17. Sykepleierinnen Gift med forumet Tilgangsansvarlig Augustbarna 2021 Aprillykke 2017 Juligull2021

Er det drikkevaksine igjen eller sprøyte?

18. endelig_vår_tur Forumet er livet Maiblomstene 2017

Rotavaksinen er drikkevaksine, men får også 2sprøyter ved 3mnd kontroll.
    Sprøyte 1 pneumokokkvaksine
    Sprøyte 2 difteri, stivkrampe, polio, hib og hepatitt b

19. Guldoria Glad i forumet Aprillykke 2017

Uff kjenner jeg gruer meg litt til de andre vaksinene... Heldigvis reagerte ikke lillegutt noe særlig på rotavaksinen. Men blir interesant og se med de andre.

20. Sykepleierinnen Gift med forumet Tilgangsansvarlig Augustbarna 2021 Aprillykke 2017 Juligull2021

Mon tro hvorfor de gis samtidig? er egentlig ikke rart at mange babyer reagerer.. Stor påkjenning på liten kropp.

• Liker Liker x 1

Del denne siden