Rotavaksinen

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Kjenner jeg gruer meg til neste rotavaksine. Vesla reagerte skikkelig med magesmerter i en uke. Det var så vondt å se.

Hvordan reagerte deres?
 
Mi reagerte også med magesmerter og var veldig urolig etterpå. Neste dose er om en uke og jeg gruer meg også..
 
Mini reagerte med luft i magen, så fjertet som en voksen mann ;p lukta var mye verre enn vanlig også.
 
Løs mage og masse luft, men det er bedre enn bæsj én gang i uka så jeg er fornøyd :)
 
Reagerte ikke noe serlig i det hele tatt på første runden. Litt urolig den natten, men virket ikke som han hadde vondt - bare som han ikke var trøtt.
 
Merket ikke noe til det.. Men her har det vært mye luft i magen ellers også, så vanskelig å si.
 
Hun har sovet mye mer i det siste, usikker på om det skyldes vaksinen eller at hun spiser mer nå enn tidligere
 
Vi var er av de "heldige" 10% som fikk diaré. Så her har vi blitt bleieskift arbeidere. heldigvis er han i fin form ellers og drikker masse. Men har mellom 3/5 bæsjebleier i døgnet,og har hatt det siden forrige tirsdag. Håper det er over snart. I går var det vel bare 2, så krysser fingra. Gruer meg alt til neste runde.. midt i ferien.. MEN de sier jo at den første er verst?
 
Vi var er av de "heldige" 10% som fikk diaré. Så her har vi blitt bleieskift arbeidere. heldigvis er han i fin form ellers og drikker masse. Men har mellom 3/5 bæsjebleier i døgnet,og har hatt det siden forrige tirsdag. Håper det er over snart. I går var det vel bare 2, så krysser fingra. Gruer meg alt til neste runde.. midt i ferien.. MEN de sier jo at den første er verst?
Her var ikke diaréen det verste ettersom vi er vant med 8+ bæsjebleier i døgnet. Har blitt bæsjet ned mer enn en gang mens vi har skiftet,. Det verste for oss var smertene hun hadde. Skal til hs nå til tirsdag, og forbereder meg på ny uke med smerter og veldig uro.
 
Merket ikke store forskjellin på lillemann her... trodde de bare fikk på 6ukerskontrollen jeg
 
Merket ikke store forskjellin på lillemann her... trodde de bare fikk på 6ukerskontrollen jeg
Nei, den gjentaes ved 12uker/ 3mnds kontroll.
Hun fikk den siste nå tirsdag. Og har reagert også nå, men ikke like intenst som sist.
 
Er det drikkevaksine igjen eller sprøyte?
Rotavaksinen er drikkevaksine, men får også 2sprøyter ved 3mnd kontroll.
Sprøyte 1 pneumokokkvaksine
Sprøyte 2 difteri, stivkrampe, polio, hib og hepatitt b
 
Uff kjenner jeg gruer meg litt til de andre vaksinene... Heldigvis reagerte ikke lillegutt noe særlig på rotavaksinen. Men blir interesant og se med de andre.
 
Mon tro hvorfor de gis samtidig? er egentlig ikke rart at mange babyer reagerer.. Stor påkjenning på liten kropp.
 
Back
Topp