Rotarix

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Andre sine små som reagerte på den vaksinen? Jeg begynner å lure på om det er den som plager ham. Det er 5 dager siden han fikk den, og hs sa at man kunne få bivirkninger opptil en uke etter.

Og lillegutt har hatt vondt i magen, mer enn han pleier! Han pleier ikke være så utenfor som han har vært, og roer seg når han får prompet. Typisk at han skulle være så urolig når samboer jobber og jeg er alene med dem :wtf:

Nå fikk han bæsjet litt hvertfall, håper det kan hjelpe. For det har blitt lite søvn de siste tre nettene og begge ungene har ikke villet sove særlig på dagen heller :sorry:

Håper det går seg til :)

Alltid godt når de får bæsjet litt. Huff, typisk det når han jobber..:(

Vi valgte å ikke ta den på mini pga bivirkninger og risiko for tarmslyng:nailbiting:
Men hvis det hadde vært tarmslyng så burde han vel hatt vondt hele dagen? Virker som luft, overtrøtt og litt sulten på en gang på kvelden. Han spreller som en gal med armer og bein, og kniper beina opp i magen mens han presser litt, og da promper han som en voksen mann :eek::p

Er det rotavirusvaksinen du tenker på? :) N reagerte ikke på den overhode den første gangen. Den andre gangen var hun sutrete i mange dager men om det var den eller de andre vaksinene vet jeg jo ikke. Hun hadde ingen tydelige tegn på magevondt men hun kan jo selvfølgelig ha hatt det.

Er det rotavirusvaksinen du tenker på? :) N reagerte ikke på den overhode den første gangen. Den andre gangen var hun sutrete i mange dager men om det var den eller de andre vaksinene vet jeg jo ikke. Hun hadde ingen tydelige tegn på magevondt men hun kan jo selvfølgelig ha hatt det.
Jepp, den:) han reagerte heller ikke på forrige (det gjorde forøvrig ikke frøkna heller, men hun reagerte også andre gangen) :)

Høres ut som min dette. Han har ikke fått 2. Dose ennå, men han har vært sånn hele tiden [emoji14] da har han vært overtrøtt og sint. Så har begynt å legge han tidligere.. ca 19 og nå er det så mye bedre.
I tillegg høres det ut som han sliter med det lille her har gjort, at han liksom ikke har vondt i magen, men han får det ikke ut. Presser mye og roer seg når han får ut diverse [emoji14]
Nå har vi vært to ganger hos kiropraktor, selvom jeg har vært veldig skeptisk. Han er (bank i bordet) 1000 ganger bedre. Bæsjer og fiser som bare det. Mye mindre gråt. Hadde låsning i bekkenet, som kunne påvirke lukkemuskelen.
Ble mye dette men [emoji14]

Høres ut som min dette. Han har ikke fått 2. Dose ennå, men han har vært sånn hele tiden [emoji14] da har han vært overtrøtt og sint. Så har begynt å legge han tidligere.. ca 19 og nå er det så mye bedre.
I tillegg høres det ut som han sliter med det lille her har gjort, at han liksom ikke har vondt i magen, men han får det ikke ut. Presser mye og roer seg når han får ut diverse [emoji14]
Nå har vi vært to ganger hos kiropraktor, selvom jeg har vært veldig skeptisk. Han er (bank i bordet) 1000 ganger bedre. Bæsjer og fiser som bare det. Mye mindre gråt. Hadde låsning i bekkenet, som kunne påvirke lukkemuskelen.
Ble mye dette men [emoji14]
Jeg prøvde igår å gå opp med ham til sengen 19.30,men det ble HELT galt :p problemet er at jeg har to unger som gjerne skulle lagt seg på samme tid, og da blir det til at jeg legger den som tar minst tid å legge, først :dead:

Jeg får vurdere noe hjelp hvis ikke det roer seg snart :)

Jeg prøvde igår å gå opp med ham til sengen 19.30,men det ble HELT galt [emoji14] problemet er at jeg har to unger som gjerne skulle lagt seg på samme tid, og da blir det til at jeg legger den som tar minst tid å legge, først :dead:

Jeg får vurdere noe hjelp hvis ikke det roer seg snart :)
Det skjønner jeg.
Det er lettere å legge før de blir sånn hysteriske da:) evt prøve å rokkere litt på duppene? Er min første, så kan egentlig ikke uttale meg men. Tenkte kanskje hvis man forskjøvet litt sånn at siste duppen var senere liksom.

Det skjønner jeg.
Det er lettere å legge før de blir sånn hysteriske da:) evt prøve å rokkere litt på duppene? Er min første, så kan egentlig ikke uttale meg men. Tenkte kanskje hvis man forskjøvet litt sånn at siste duppen var senere liksom.
Høhø, han her har bare en dupp som han selv er med på frivillig :p skal jeg ha ham til å sove på ettermiddagen så må jeg pent trille så lenge som jeg vil han skal sove ;) pleier ikke trille lengre enn til 17.30-18.00, da er det halvannen-to timer han må være våken. Men tydelig for lenge det også, bare så himla vanskelig å kombinere de to ungene :sorry:

Høhø, han her har bare en dupp som han selv er med på frivillig [emoji14] skal jeg ha ham til å sove på ettermiddagen så må jeg pent trille så lenge som jeg vil han skal sove ;) pleier ikke trille lengre enn til 17.30-18.00, da er det halvannen-to timer han må være våken. Men tydelig for lenge det også, bare så himla vanskelig å kombinere de to ungene :sorry:
Ah jeg forstår. Ikke lett.. vet jo ikke om det er det. Men jeg misforsto min noen dager, og trodde det var magen. De skriker jo så hinsides:p men så jo at han var stuptrøtt..

Ah jeg forstår. Ikke lett.. vet jo ikke om det er det. Men jeg misforsto min noen dager, og trodde det var magen. De skriker jo så hinsides:p men så jo at han var stuptrøtt..
Jeg føler jeg misforstår lillegutt hver dag, jeg :dead: jeg heller nok mot at det er overtrøtthet, men samtidig er jeg usikker. Syns det er vanskelig å lese de små, for han gir ikke så mye tegn til trøtthet før det starter (gjesp, gnir seg i nese/øyne, slik gjorde frøkna da hun var liten og gjør det egentlig enda) :p

Jeg føler jeg misforstår lillegutt hver dag, jeg :dead: jeg heller nok mot at det er overtrøtthet, men samtidig er jeg usikker. Syns det er vanskelig å lese de små, for han gir ikke så mye tegn til trøtthet før det starter (gjesp, gnir seg i nese/øyne, slik gjorde frøkna da hun var liten og gjør det egentlig enda) :p
Nei ikke min heller. Men nå ser jeg han blir sånn rød rundt øynene og ofte blir han trøtt 1-1,5 t etter han våkner. Og da er det bare å gi mat og legge..

Nei ikke min heller. Men nå ser jeg han blir sånn rød rundt øynene og ofte blir han trøtt 1-1,5 t etter han våkner. Og da er det bare å gi mat og legge..
Jeg ser også at han blir rød rundt øynene, men på kveldstid er det for sent når jeg ser at han blir det :sorry:

Mi hadde mye bivirkninger av drikkevaksina. Begge gangene. Synes det verste var noen dager etter, så varte det noen dager. Håper det bedrer seg snart[emoji4][emoji106]

Andre sine små som reagerte på den vaksinen? Jeg begynner å lure på om det er den som plager ham. Det er 5 dager siden han fikk den, og hs sa at man kunne få bivirkninger opptil en uke etter.

Og lillegutt har hatt vondt i magen, mer enn han pleier! Han pleier ikke være så utenfor som han har vært, og roer seg når han får prompet. Typisk at han skulle være så urolig når samboer jobber og jeg er alene med dem :wtf:

Har du vurdert osteopat? Jeg hadde min til det da han var 2 uker, god effekt. Fikk der beskjed om å ta kontakt dersom han virket plaget av 3-månedersvaksinen. Dersom de har litt mageproblemer i utgangspunktet, kan det bli verre etter den vaksinen (ikke rotavirus, men de andre de får). Nå har ikke vi kommet til 3 måneder enda, så har ingen erfaringer å dele der. Håper lillebror får det bedre snart ❤️

Back
Topp