Rota-vaksinen, ja eller nei?

Valhin

Betatt av forumet
Av ren nysgjerrighet - har dere gitt den eller skal dere gi den?

Til dere som har gitt, ga den magetrøbbel for den lille en kort periode etterpå? Leser mye rart om denne vaksinen med tanke på bivirkninger.

Vi har gitt. Han fikk ingen bivirkninger :)
Jeg kjenner noen som har vært smittet av rota, og hun ene havnet på sykehuset i over i en uke med kraftig dehydrering, så jeg er all for :)

Vi ga den. Hun fikk veldig store magesmerter i lang tid etterpå.. Vet ikke om. Jeg ville gitt den igjen, men tror det

Jeg var skeptisk. Helsesøster så rart på meg da jeg sa jeg var usikker. :P "hæ? Tviler du?" Sa uttrykket meg. :P

Men ja, vi tok den. Gjorde litt research på nettet først. Ingen bivirkninger.

Jeg velger å stole på at de vaksinene vi anbefales er trygge ;) Her gulpet jenta bittelitt på kvelden etter første dose. Andre dosen merket vi ikke noe til! ;)
har forstått det slik at det å bli smitta av rota er mye mye verre ;)

Tok den, og hadde ingen bivirkninger. Sov veldig godt og mye et par døgn etterpå:) hs sa innleggelse av babyer hadde gått veldig ned etter den kom:)

Har gitt den ja, og merket ingen bivirkninger :)

Ingen bivirkninger her. Jeg stoler på at vaksinene som settes inn i vårt system er godt testet og trygge.

Har gitt. Våre unger følger vaksineprogrammet.

Litt løs mage første gang. Litt luftig andre gang. Null stress.) feber også andre gang, men det var vel heller de to andre vaksinene, som normalt sett for feber. Det har begge de andre fått av alle dosene av dem. Får selvsagt likevel)

Vi har fått første del og vi fikk ingen bivirkninger.

Valgte å ta den.. Babyen hadde magesmerter.. Men om det var kolikk eller bivirkning vites ikke ;)

Baby har fått den og fikk ingen bivirkninger noen av gangene :)

Har fått første dose her. Grinete, utilpass og diaré et par dager. Men heller det enn evt. alvorlig magesyke med dehydrering og sykehusinnleggelse.

Min fikk, ingen bivirkninger. :)

Følger vaksinasjonsprogrammet og stoler på at det er det rette. Kun tredje som fikk rotavaksinen, den var ikke med da de to eldste var små. Likevel fikk minsten omgangssyke rundt 6-7mnd ganmel, de to eldste var 2-3år første gang.

Back
Topp