ORIGINAL: christina87
dei har eg faktisk aldri hørt om, men sånn som yasmin og trionetta og sånt så e jo alle pillene like og inneholder da samma, så dei sku da vertfall ikkje skada om du gjorde da på den måten..
men eg tru ikkje du skal bekymra deg, går sikkert bra, får bare vær obs på da når du har sex att han hopper av i svingen, så tror eg da skal gå ganske bra.. da komme ikkje til å skje nåke galt med deg vertfall :)
Igrunnen henger hele dette svaret like godt sammen....
Trionetta, sånn i tillegg til at det vel ikke er et merke som selges lenger, er/var trefasepiller der det ABSOLUTT er forskjell på om man tar første og andre rad.
Med andre ord stole like mye på den setninga, som den om å hoppe av i svingen.
Har man rotet med pillene, bruk annen ikke-hormonell prevensjon ut brettet/frem til neste mens. (I dette tilfellet når brettet er såpass feilbrukt er det vel nesten letterer å bare slutte på pillene og vente på neste mens å begynne igjen, eller kaste brettet og ta fra et nytt (fortsette på den dagen en er kommet til, altså ta uke to en gang til, vil jeg tro blir det beste. Ikke begynne å ta uke 1 etter uke 2 i alle fall, det blir absolutt bare rot) Og være forberedt på at mensen kanskje kommer før eller senere enn en venter, og at mellomblødninger fint kan finne sted.
Annen ikke-hormonell PREVENSJON betur for de fleste kondom. Pessar fungerer også, men er jo ikke noe så mange har tilgjengelig. Å hoppe av i svingen er ikke i slekt med prevensjon engang [:D]
(men siste setninga stemmer vel, noe galt skjer ikke med trådstarter, siden det er venninna hennes som da evt blir gravid...[:D])