Rosinlek

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Jeg prøver å huske en lek fra da jeg var liten, men som jeg kun husker bruddstykker av. Mulig jeg likte den godt fordi det endte med at man fikk rosiner....

Det jeg husker er at det ble lagt rosiner ut og så var det en av dem som var spesiell eller noe sånt. Det endte i hvert fall med at hvis man hadde rett, så fikk man spise rosinen.

Gir dette mening? Noen som vet?:joyful:
 
Jeg... Har aldri hørt om :p
Men, kanskje du kan spørre dem du lekte med! Nysgjerrig som jeg er, så er jeg interessert i å høre om du greier finne ut. :p
 
  • Liker
Reactions: HCS
Jeg... Har aldri hørt om :p
Men, kanskje du kan spørre dem du lekte med! Nysgjerrig som jeg er, så er jeg interessert i å høre om du greier finne ut. :p
Er dessverre ikke noen jeg har så mye kontakt med mere. Det var i barnehagen (som innrømmet... Er ganske mange år siden :hilarious: )

Jeg synes jeg husker at det var noe med en mus også...
 
Du tenker ikke på tampen brenner med rosin som premie?
 
Er dessverre ikke noen jeg har så mye kontakt med mere. Det var i barnehagen (som innrømmet... Er ganske mange år siden :hilarious: )

Jeg synes jeg husker at det var noe med en mus også...

Fikk selv en melding for et par år siden. "Hei, du, beklager altså; men husker du de sjokoladegreiene vi pleide å lage *for mange år siden*..? Husker du oppskriften??" :p helt innafor å spørre :D
 
Fikk selv en melding for et par år siden. "Hei, du, beklager altså; men husker du de sjokoladegreiene vi pleide å lage *for mange år siden*..? Husker du oppskriften??" :p helt innafor å spørre :D
Haha, ja, det er kanskje det. Men, jeg husker knapt hva de het:joyful:

Men etter å ha tenkt over det hele dagen så har det begynt å demre for meg.

Man legger ut masse rosiner på bordet og så skal den som "spiller" gå bort mens en annen bestemmer hvilken rosin som er en mus (eller var det gris?). Så kommer den som spiller tilbake og kan begynne å spise rosiner inntil de spiser rosinen som er musa/grisen.


Husker det var ekstremt spennende hver gang man tok en ny rosin, om det var en mann fikk spise eller om man måtte stoppe.

Så glad som jenta mi på 3 er i rosiner, så bør jeg kanskje vente et år eller to før jeg spiller det med henne:p
 
Hos oss heter det noe stop leken. Mens deltakeren snur seg blir de andre enige om en stop non stop. Så fikk man lov å spise non stop helt til man tok stop non stoppen.veldig spennende å se hvor mange man fikk spise før det sa stopp
 
Hos oss heter det noe stop leken. Mens deltakeren snur seg blir de andre enige om en stop non stop. Så fikk man lov å spise non stop helt til man tok stop non stoppen.veldig spennende å se hvor mange man fikk spise før det sa stopp
Blir bra ordspill også det:)
 
Back
Topp