Rosiner

Silje_85

Glad i forumet
HVor usunt er egentllig det? det er jo sikkert mye fruktsukker i det.. men guttene elsker det, og maser om det hele tiden. Sier jo ikke ja hver gang, men sniker til de litt innimellom. Men det gjør kanskje ikke så mye? [8|]

Jeg aner ikke...

Ser det er mange som gir rosiner til de små... Men hvordan er dette med tanke på å sette i halsen??? (dette er ikke for å kritisere altså... jeg stod å lurte på å kjøpe selv en dag..men turte ikke, så derfor jeg lurer..)[:)]

Små barn skal maks få 50g rosiner i uka da det inneholder Ochratoxin A som er no soppmiddel eller no, er kreftfremkallende og små kropper håndterer ikke dette middelet så bra.

Dette har jeg ikek tenkt på å gi snuppa en gang, må prøves hehe [:D]

Her pleier mannen og småen ha seg en liten "snacks" når de lager middag som består av en rosin[:D][:D] Koser seg de!! Ser ikke noe galt i det, og han har aldri satt noe i halsen enda[:)]

Jakob elsker rosiner. Han har hatt mye problemer med å sette fort i halsen, men ikke med rosiner. Jeg begrenser litt på inntaket da, for han kunne sikkert spist en boks til dagen.. Hehe. Han har hatt endel plager med treig magen, men skal si rosinene fikk fart på sakene. De kommer hele ut igjen, så er ikke så lett å skjule om han har spist det.. hehe

Her får han rosiner en gang iblandt! vet ikke om det er veldig usunt! [:D] men her går det mesti lilla druer! Han elsker det og rosiner, og har aldri satt noe av det i halsen! - jeg er ikke så hysterisk for at han skal sette noe i halsen. men følger selvfølgelig med! [:)]

ORIGINAL: Chocolate girl

Små barn skal maks få 50g rosiner i uka da det inneholder Ochratoxin A som er no soppmiddel eller no, er kreftfremkallende og små kropper håndterer ikke dette middelet så bra.

KJekt å vite :) men tror nok ikke det blir de mengdene ut av det. spesielt christoffer trykker inn en neve av gangen, men det er sikkert bare en eller to rosiner som treffer munnen [;)]

Men de har aldri satt det i halsen, men har riktignok 16 tenner hver. Ville nok ikke vært bekymret for det [:)]

Hun får det en sjelden gang.
Men jeg gir henne heller puffa ris, grønnsaker eller annet istedenfor.
Her har jeg aldri tenkt på at rosiner kan være en fare for kvelning.
De er jo så små så skjønner ikke at de kan sette seg fast engang jeg[:)]
Her digger hun broccoli og blomkål, agurk, paprika, sukkererter, gulrøtter osv, så går mer i det[:)]

Takk! Nå slapp jeg å rote fram til infoen, for huska jo ikke hvorfor det ikke var bra å ikke gi så mye.....[8D] Latskap burde vært en dyd!

ORIGINAL: oblix

Her pleier mannen og småen ha seg en liten "snacks" når de lager middag som består av en rosin[:D][:D] Koser seg de!! Ser ikke noe galt i det, og han har aldri satt noe i halsen enda[:)]

Jakob spiser titt og ofte rosiner, og tygger dem vel i seg på en måte - setter ikke i halsen iallefall [:)]

dette med noe sopp-greier har jeg også hørt.
så at de ga rosiner i barenhagen en dag her, så da tør jeg ikke gi han det på noen dager..

stemmer! [;)]

Back
Topp