Rosiner = Godis

H i l l a

Forumet er livet
Er rosiner og annen tørket frukt Godterier? Hva mener dere?
Jeg ble så paff da jeg sa til noen jeg kjente at sønnen min ikke fikk godis enda(sjokolade og slikt). At jeg ikke så poenget med akkurat det, men at innimellom fikk ha rosiner og er strålende fornøyd med det. Da fikk jeg tilsvar at Rosiner var også godterier. Serr? Ser dere også på rosiner som godis?

Nei, rosiner er jo mye sunnere enn sjokolade... 

nei det gjør jeg ikke. Vet om mange som bruker det til trening f.eks. 

Det er ikkje snop [:)]
Men barn under 3 år bør ikkje spise mer en 50 gram i uka [:)]

Det er veldig mye sukker i det og mange barn som får dårlige tenner av for mye rosinspising.
Så i min bok er rosiner godis ja.

Ser ikkje på det som gotteri, men det er jo veldig søtt, så dei får ikkje det så veldig ofte. Av og til ei lita pk til barnetv eller film.. [:D]

ORIGINAL: Krristy

Åh, det visste jeg ikke. Han får en slik liten eske, hvor tung er de tro? Da lærte jeg noe nytt i dag også[:D]

ORIGINAL: *RegniEsil*

Ser ikkje på det som gotteri, men det er jo veldig søtt, så dei får ikkje det så veldig ofte. Av og til ei lita pk til barnetv eller film.. [:D]

Det er det samme her[:D] Han får det ikke hver dag liksom, bare innimellom. Til lørdagsbarnetv'n eller når vi skal på tur[:)]

ORIGINAL: LaPraline

rosiner inneholder jo mye sukker så her er det like mye snop som sjokolade.

Så da er druer også snop da?

ORIGINAL: H i l l a

ORIGINAL: Krristy

Åh, det visste jeg ikke. Han får en slik liten eske, hvor tung er de tro? Da lærte jeg noe nytt i dag også[:D]

Barn bør spise rosiner i små porsjoner, og ikke hver dag. Rosiner kan ha et høyt innhold av muggsoppgiften ochratoksin A (OTA), som ikke gir noen akutt forgiftning, men som har uheldige langtidsvirkninger.

Dette står på matportalen [:)]
Eg er ikkje sikker på hvor tung dei små eskene er [:)] står nok på pakken

men de får heller rosiner enn sjokolade.[:)]

ORIGINAL: IsabellaCullen

men de får heller rosiner enn sjokolade.[:)]

Godt alternativ ja, men man skal ikke tenke det at rosiner er sunt. Sunnere enn sjokolade, men ikke sunt.[:)]

I forhold til kjærlighet på pinne, sjokolade, vingummi og andre E-stoffbomber tilsatt sukker er det vell sunt?! Ikke ikke minst naturlig...

det blir jo litt som godteri, men det er vel ett av de sunneste alternativene til godis hvertfal[:)]
han her får en sånn mini mini eske istedefor sjokolade å sånne ting
eller såå får han druer istede

Jeg ser på rosiner som godteri på en måte, siden dette er noe ekstra som hun får.
Druer ser jeg på som frukt, noe som hun kan få som en del av et mellommåltid en gang i blant.

Men rosiner er ikke godteri på samme måte som sjokolade og sånne ting nei..

Men kan ikke skjønne at det skal spille noen rolle for deg hva andre måtte mene om den saken da. Dete r jo fullstendig opp til deg/dere.

ORIGINAL: Rattatai

Jeg ser på rosiner som godteri på en måte, siden dette er noe ekstra som hun får.
Druer ser jeg på som frukt, noe som hun kan få som en del av et mellommåltid en gang i blant.

Men rosiner er ikke godteri på samme måte som sjokolade og sånne ting nei..

Men kan ikke skjønne at det skal spille noen rolle for deg hva andre måtte mene om den saken da. Dete r jo fullstendig opp til deg/dere.

Spiller vell egentlig ingen rolle, men jeg blir litt overrasket over hvor mange som ser på rosiner som godis. Så måtte bare høre.

Hvis rosiner er godis er druer det også. 

Jeg tar rosiner for å være sunnere enn godterier. 

ORIGINAL: Labambie

Hvis rosiner er godis er druer det også. 

Ja, druer er også godis. Fåes som dessert eller når vi skal kose oss.

Har prøvd å gi han sjokolade eller annet sukkerkliss. Ikke tale om...[:-]

Back
Topp