R
RoseBusk
Guest
Det skal man vist nok ikke gjøre sier denne artikkelen, men ærlig talt da!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke for alt. Men roser for en god del. Jeg ser ikke problemet med å bygge selvtilliten hans så han får en mestringsfølelse. Nå er min bare to år (har ikke lest artikkelen så vet ikke hvilken aldersgruppe det er snakk om).Det skal man vist nok ikke gjøre sier denne artikkelen, men ærlig talt da!
Det skal man vist nok ikke gjøre sier denne artikkelen, men ærlig talt da!
Etter å ha skumlest hva det handler om: delvis enig og delvis uenig. Jeg syns det er viktig å rose de første gangene de gjør en ting og si at de er flinke. Men det betyr jo ikke at man trenger å rose for at de setter maten inn i kjøleskapet hver gang resten av livet. Jeg syns det er viktig at ungene vet at det blir satt pris på ting de gjør, selv om det er vanlige ting «alle gjør»Ikke for alt. Men roser for en god del. Jeg ser ikke problemet med å bygge selvtilliten hans så han får en mestringsfølelse. Nå er min bare to år (har ikke lest artikkelen så vet ikke hvilken aldersgruppe det er snakk om).
Lillegutt blir veeeldig stolt når jeg sier «yeyyy du klarte det» til diverse småting han gjør eller sier. Vår erfaring er ihvertfall at han gjør ting flere ganger når han får en mestringsfølelse og ser st han klarer det selv
Etter å ha skumlest hva det handler om: delvis enig og delvis uenig. Jeg syns det er viktig å rose de første gangene de gjør en ting og si at de er flinke. Men det betyr jo ikke at man trenger å rose for at de setter maten inn i kjøleskapet hver gang resten av livet. Jeg syns det er viktig at ungene vet at det blir satt pris på ting de gjør, selv om det er vanlige ting «alle gjør»
Jeg roser når han gjør noe jeg synes er bra og adferd jeg ønsker mer av. Men sånn som svigers holder på og sier han er «flink gutt» heele tiden selv om han bare sitter og ikke gjør noe eller leker eller spiser ett knekkebrød, det synes jeg er en uting..
Har forøvrig ikke lest artikkelen
Syns ikke det er noe i veien for å rose ungene for å bidra med husarbeid.
Jeg vet jo med meg selv at det hadde jo vært hyggelig om noen bemerket at «så flott at du har vasket badet, takk!» selv om det er en selvfølge at badet skal vaskes.
Jeg sier støtt til min snart to-åring at «så fint at du satt skoene i gangen, du er flink!» jeg ser jo at hun lyser opp og ønsker å sette skoene pent på plass hver gang.