Rosenkål/rødkål

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Nå når det nærmer seg gode julemiddager me fyfy tilbehør for oss som ammer... Noen som har prøvd å spise rosenkål, rødkål eller kålerabistappe? Tenker kanskje litt går ann og spise? De er jo ett par mnd nå og tåler litt mer?!

Spiste ett par rosenkål på sønag og merket ikke noe på mini etter det. Har ikke prøvd kålrabistappe ennå :)

Spiste rosenkål på lørdag, merket ingenting. Føler hun reagerte litt på melkeprodukter i begynnelsen. Tror ikke det er stort hun reagerer på nå:)

Spiste kålrabistappe på søndag. Hun lå og feis hele natta... Mistenker det var kålrabien. Våkna på natta og for første gang siden hun var nyfødt. Så jeg holder meg vekke en stund til. :P Prøver kanskje til jul.. Hmhmhm. ;)

Hadde ikke tenkt over rosenkål heller jeg, har spist det litt ja og hadde det på dåpen, har ikke merket noe på gutten heller :) Han fiser en del uansett hva jeg spiser men han har ikke vondt i magen og er blid og fornøyd stort sett :)

Apropo, holder dere dere unna løk fremdeles? Synes løk er det vanskeligste, det er jo i alt som er godt :p

Spiser allt her, og merker ingenting på lille. Spiste en halv rå kålrabi her en kveld også, men merket ingenting :)

surkål har karve som er bra for magen/fordøyelsen, så hvis noen babyer reagerer fremdeles til jul så kanskje surkål funker bedre på dem..
tror stort sett etter 3mndrsaldern at de tåler alt.. her reagerte hun kun på råløk, ikke merka noe ellers.. :)

Spiste rotmos her om dagen, og hadde urolig unge hele kvelden. Men vet jo ikke om det var en sammenheng sånn egentlig. Har jo vært urolige kvelder tidligere hvor jeg IKKE har spist rotmos/kål også...

Jeg spiste kålrabistappe for noen uker siden, da fikk han ganske vondt i magen. Har holdt meg unna til nå (lagde grønnsakssuppe i går), men så lenge jeg ikke overdriver inntaket virker det som det går bedre nå. Jula er jo også heldigvis en måned unna, så da tåler de forhåpentligvis mer :)
Verre er det med kaffe her i gården, etter jeg har drukket traktekaffe blir han skikkelig urolig har jeg funnet ut, og jeg som er så avhengig av kaffe :S har jo vent meg til å drikke mindre etter jeg ble gravid, men er såå glad i den ene koppen og koser meg med den (hvis jeg har tid..). Siden det er mindre koffeininnhold i espresso og pulverkaffe prøver jeg meg litt frem der i stedet.

Apropo, holder dere dere unna løk fremdeles? Synes løk er det vanskeligste, det er jo i alt som er godt :p

Har spist løk hele tiden og ikke merket noe på gutten :) Men jeg er ikke så glad i løk så spiser jo ikke store menger av det :P
Eneste jeg holder meg unna er ananas, er livredd det etter svangerskapet da jeg fikk sinnsyke luftsmerter av det :P

Kommer helt an på barnet. Min eldste reagerte på "alt", mens min yngste kun reagerte på hvitløk.
Kanskje prøve litt før julekvelden, så ikke all festligheten går bort i babytrøst og -gråt? =)

Jeg har ikke merket at hun reagerer på noe spesielt så holder meg ikke unna annet enn de fisketypene man ikke skal ha. Men unngår mengder av ting som gir luft i magen til vanlig og

Back
Topp