Rosemalt eller hvit vugge?

Saltvann

Elsker forumet
Hei[:)] Jeg har fått vuggen som min lillesøster og jeg brukte da vi var babyer. Vuggen er rosemalt og 30 år gammel. Da vi overtok denne for en mnd siden, var det ingen tvil om at vi skulle male den hvit. Etterhvert som jeg har forhørt med med kollegaer og venner, har jeg/vi blitt usikre... Hva hadde dere gjort? Fargemessig "matcher" en hvit vugge bedre vårt hjem. En tilsvarende hvit vugge får man idag kjøpt for rundt 2000 kr. Vuggen "min" ble kjøpt for 5000 for 30 år siden. Vuggen ble kjøpt i butikk, så altså ingen nær slektning som har lagt ned sjelen sin i dette. Hva ville dere gjort? Ole Brum sengetøy gjør seg bedre i en hvit vugge, men jeg vil jo ikke gjøre noe som er "helt på trynet." Mamma sier at vi bestemmer, men at det er hyggeligere å ha en rosemalt vugge i en kjellerstue en dag eller på hytta... kontra en "standard hvit."

Spørs hvordan malingen er..
Er malingen "stygg" hadde jeg malt, om ikke beholdt den som orginal!..
Tenk så stas å kunne vise den fram sånn den faktisk var for 30år siden!
Evt kanskje til dine barnebarn igjen også!

Jeg hadde ikke malt den uansett hvordan malingen var.
Syns litt av sjarmen er at siden den er 30 år gammel så bør den være som den er.

ORIGINAL: Gothia

Jeg hadde ikke malt den uansett hvordan malingen var.
Syns litt av sjarmen er at siden den er 30 år gammel så bør den være som den er.

sign

ORIGINAL: Saltvann

Hei[:)] Jeg har fått vuggen som min lillesøster og jeg brukte da vi var babyer. Vuggen er rosemalt og 30 år gammel. Da vi overtok denne for en mnd siden, var det ingen tvil om at vi skulle male den hvit. Etterhvert som jeg har forhørt med med kollegaer og venner, har jeg/vi blitt usikre... Hva hadde dere gjort? Fargemessig "matcher" en hvit vugge bedre vårt hjem. En tilsvarende hvit vugge får man idag kjøpt for rundt 2000 kr. Vuggen "min" ble kjøpt for 5000 for 30 år siden. Vuggen ble kjøpt i butikk, så altså ingen nær slektning som har lagt ned sjelen sin i dette. Hva ville dere gjort? Ole Brum sengetøy gjør seg bedre i en hvit vugge, men jeg vil jo ikke gjøre noe som er "helt på trynet." Mamma sier at vi bestemmer, men at det er hyggeligere å ha en rosemalt vugge i en kjellerstue en dag eller på hytta... kontra en "standard hvit."

Hadde ikke malt den... Er så mange fine vugger, og nå maler jo alle vuggene sine hvite. Hadde den vært trehvit hadde jeg malt den, men ikke visst den er gammel og rosemalt.

Hadde sikkert malt den hvit..

mulig jeg ikke hadde fått meg til å male den.. men da hadde jeg faktisk ikke brukt den[8D][;)]

hadde blitt veldig "forstyrret" av å ha en rosemalt vugge i stua.

Såå.. jeg hadde malt, eller gitt den til noen som satt pris på den slik den var, og heller kjøpt en ny, hvit til meg selv[:)]

Jeg er ikke så veeeldig nostalgisk av meg... syns du skal gjør det du føler for.
Hadde det vært en vugge som noen i familien hadde lagt sjela i hadde jeg ikke gjort det, men den er kjøpt og derfor ser jeg ikke problemet med å male den hvit.
[:)]

ORIGINAL: BettinaB

Jeg er ikke så veeeldig nostalgisk av meg... syns du skal gjør det du føler for.
Hadde det vært en vugge som noen i familien hadde lagt sjela i hadde jeg ikke gjort det, men den er kjøpt og derfor ser jeg ikke problemet med å male den hvit.
[:)]

Signerer her [;)] Men hadde nok hørt med lillesøsteren min hva hun synes. Kanskje hun har et ønske om å bruke den som den er?

Jeg hadde malt den hvit[:D] Vi har en vugge som er 50 år gammel. Den er brunaktig og den har vi beholdt fargen på, men det er pga at morfaren min har laget den. Vi har laget en søt blondekappe til og ha rundt så da demper vi det litt siden jeg bare har hvitt[:D]

Vugga vi bruker er fra familien til svigers, den er gaaaaaammel! Svigermor pusset opp den, fra rosemalt til hvit.. Og jeg synes den er myyye finere nå.
Men nå kan jo hu male da, så hun hadde lett kunnet malt den "tilbake" igjen..

God morgen [:)] Takk for tilbakemeldinger, avgjørelsen tas i løpet av helgen. Vi har brukt så mye tid på å tenke på denne vuggen, hvordan blir det å velge navn..... Ha en herlig lørdag, alle sammen! Flott å få synspunkter fra dere.

Back
Topp