Rosefrue venter på noe godt

Dag 2 etter cytotec runde 3
Hcg prøvene fra rett før ny kur var på 581. Jeg dro til mitt legekontor igår for å få tatt en hcg til fordi jeg føler jeg er nødt til å følge med litt ekstra denne gangen. Logget inn på furst, og svaret er 310! Så den har omtrent halvert på en dag som følge av cytotec. Jeg tenker at den bør være så godt som halvert igjen til neste prøve på onsdag.

Denne gangen fikk jeg heller ikke luftsmerter på dag to. Jeg passet på å spise godt gjennom dagen, så det hjalp nok. Pillene i skjeden er oppløst, så da har de gitt full effekt.

Føler meg bra idag. Vondt i hodet er vanlig, så jeg tar jerntabletter og fortsetter med nycoplus gravid. Mens bør komme Ila 4 uker nå, og det er ikke lenger et hårete mål.

Nå kan november bare komme :D

Åå, så bra!! Dette er jo veldig gode nyheter, det går riktig vei og i godt tempo:angel8Også veldig fint at du slipper unna luftsmerter og at du føler deg bra. Krysser fingrene for at neste test er i samme gate:smiley-angelic001
 
Dag 5 etter cytotec runde 3

Liten oppdatering :) Formen min er bra. Mindre hodepine nå, selv om den kommer. Tok en tur med mannen i går og kjente at en times tur var akkurat nok. Jeg tar en ny blodprøve på torsdag, og håper den er lav nok til at en eggløsning kan ta sted ASAP!!

Bortsett fra det, mister jeg mye hår nå. Det husker jeg fra ifjor etter utskrapningen. Mister og mister, så jeg må bare fortsetter å ta kosttilskudd og prøver å spise så sunt som mulig. Nå har jeg akkurat begynt med litt yoga også, så det er digg!
 
Dag 10 etter cytotec runde 3/ CD10 PP18

Hodepinen har offisielt forlatt meg. Har startet med turer, litt yoga og styrkeøvelser hjemme og kjenner at jeg har mer overskudd enn jeg har hatt de siste 2 månedene. Sinnssykt deilig!! Mister fortsatt hår, men noe mindre nå enn for noen dager siden. Mentalt er jeg også tilbake. Nå føler jeg at jeg VET jeg får en baby snart, og det er bare snakk om tid.

Tok en ny graviditetstest igår. Den var endelig mye svakere enn kontrollstreken og jeg måtte for første gang på LENGE faktisk vente på at det skulle komme en strek! (den kom dessverre, og ja den var fortsatt rosa, men bra nok). Så dagen igår startet bra. Derfor ble jeg også positivt forberedt på å ta en ny HCG (7 dager etter forrige på 310). Svaret kom på furst utrolig nok samme kveld, og nå er HCG på 147. Jeg vet ikke om noen synes det er mye, men for min del er det et svært positivt tegn. Mest sannsynlig er det fortsatt noe rester igjen, men nå vet jeg at restene er mindre enn 6mm som konstatert forrige gang, og jeg vet at HCG går nedover. Noe brunt utflod er det også, men kun noen ganger ved tørk. Aldri i trusa (regner med at alle er vant med tmi)

Så nå er det tilbake til det vanlige livet. Regner med at denne syklusen blir en del lenger enn vanlig, men det er jeg forberedt på. Tenker jeg i hvertfall har fått tilbake mens til nyttår, så da har jeg satt av god til mentalt :hilarious:
 
Dag 10 etter cytotec runde 3/ CD10 PP18
Hodepinen har offisielt forlatt meg. Har startet med turer, litt yoga og styrkeøvelser hjemme og kjenner at jeg har mer overskudd enn jeg har hatt de siste 2 månedene. Sinnssykt deilig!! Mister fortsatt hår, men noe mindre nå enn for noen dager siden. Mentalt er jeg også tilbake. Nå føler jeg at jeg VET jeg får en baby snart, og det er bare snakk om tid.

Tok en ny graviditetstest igår. Den var endelig mye svakere enn kontrollstreken og jeg måtte for første gang på LENGE faktisk vente på at det skulle komme en strek! (den kom dessverre, og ja den var fortsatt rosa, men bra nok). Så dagen igår startet bra. Derfor ble jeg også positivt forberedt på å ta en ny HCG (7 dager etter forrige på 310). Svaret kom på furst utrolig nok samme kveld, og nå er HCG på 147. Jeg vet ikke om noen synes det er mye, men for min del er det et svært positivt tegn. Mest sannsynlig er det fortsatt noe rester igjen, men nå vet jeg at restene er mindre enn 6mm som konstatert forrige gang, og jeg vet at HCG går nedover. Noe brunt utflod er det også, men kun noen ganger ved tørk. Aldri i trusa (regner med at alle er vant med tmi)

Så nå er det tilbake til det vanlige livet. Regner med at denne syklusen blir en del lenger enn vanlig, men det er jeg forberedt på. Tenker jeg i hvertfall har fått tilbake mens til nyttår, så da har jeg satt av god til mentalt :hilarious:
Beundrer optimismen din og styrken din:Heartbigred
Sender mange klemmer!
 
G testen ser slik ut idag. Om en uke må den være negativ!! Legen har ikke ringt meg opp siden sist hcg. Hun ringer alltid dersom det skulle være noe. Tar det som at alt er ok? Den brune utfloden har avtatt en del også. Er bare smått på papiret innimellom.
EED1DE86-BA3D-4C42-B3D0-8105CDBF8B46.jpeg
 
G testen ser slik ut idag. Om en uke må den være negativ!! Legen har ikke ringt meg opp siden sist hcg. Hun ringer alltid dersom det skulle være noe. Tar det som at alt er ok? Den brune utfloden har avtatt en del også. Er bare smått på papiret innimellom.Vis vedlegget 340251

Det virker jo lovende! Du får ikke sjekket prøven selv ved å logge inn på furstpasient?
 
Da ringte legen endelig. Hun synes det var en bra utvikling og ba meg om å vente å se hvordan og når mens kommer. Hun spurte om ømme bryst, men det har jeg ikke hatt denne graviditet uansett.. uansett deilig å få pustet litt ut nå.

Forresten så har eggløsningstesten også endelig blitt negativ :D :D
 
CD 20 pp18
Dagene har gått bra. Jeg får mer og mer energi, hormonene har omtrent forlatt kroppen og jeg føler meg ikke elendig lenger. G test i går var fremdeles positiv, men veldig veldig svak. På premom dukket streken opp som 0.05. Tenker det ikke er lenge til blenda, og det er bra nok for meg :)

I går hadde vi sex (ikke første gang etter BO), og jeg oppdaget at det kom litt slimete blod ut. Jeg har jo hatt noe utflod i forbindelse med sex i det siste, så tenkte det var "normalt" for denne syklusen. Etterhvert kjente jeg mens murringer og setter meg på do, da kommer det ut en del blod (rundt 15:00). Jeg tar på en bind for sikkerhets skyld. Jeg fortsetter å blø noe resten av dagen, men blødningen avtar helt mot leggetid. Idag har jeg foreløpig ikke blødd noe. Tenker det må være i forbindelse med sexen?! Har ikke helt troa på at det var mens..

Uansett.. Ved en normal syklus får jeg eggløsning på dag 20-23. Ved forrige SA kom den på dag 26 etter utskrapningen. Kanskje den nærmer seg nå? EL testene har vært negative i det siste, men jeg er ikke avhengig av testene for å kjenne etter på eggløsningen. Får ganske tydelige smerter på venstre side, så nå er jeg på smertejakt :p

Edit: Glemte å skrive at jeg har hatt mer slim de siste dagene. Kan jo håpe det er et egg som ligger og gjør seg klar :rolleyes: håper håper håper!!:shy:
 
Last edited:
Etter å ha vært blødningsfri i hele dag, oppdager jeg littegrann blod ved kun ett tørk. Nå skjønner jeg ikke hva det dreier seg om. Mens? Skjøre slimhinner fremdeles? Rift? Lurer på om jeg skal ringe sykehuset. Har hatt så gode dager, men så kommer det noe som drar deg så langt tilbake igjen med masse usikkerhet :( Er så lei!!!
 
Etter å ha vært blødningsfri i hele dag, oppdager jeg littegrann blod ved kun ett tørk. Nå skjønner jeg ikke hva det dreier seg om. Mens? Skjøre slimhinner fremdeles? Rift? Lurer på om jeg skal ringe sykehuset. Har hatt så gode dager, men så kommer det noe som drar deg så langt tilbake igjen med masse usikkerhet :( Er så lei!!!
Skjønner veldig godt at du er lei. Leste meg opp på det siste her og jeg tenker det fortsatt bare er rester som kommer ut. Frem til du får neste mens vil du nok ha noen blødninger innimellom. Sex provoserer det nok frem. Ville hatt mer sex jeg. Få det ut! Sammentrekningene i livmor ved organisme hjelper nok på :) Det blir nok normalt etter neste mensen når du har fått flushet ut alt. Håper det skjer snart :)
 
Skjønner veldig godt at du er lei. Leste meg opp på det siste her og jeg tenker det fortsatt bare er rester som kommer ut. Frem til du får neste mens vil du nok ha noen blødninger innimellom. Sex provoserer det nok frem. Ville hatt mer sex jeg. Få det ut! Sammentrekningene i livmor ved organisme hjelper nok på :) Det blir nok normalt etter neste mensen når du har fått flushet ut alt. Håper det skjer snart :)
Jeg tror nok det kan være det jeg også. Eneste jeg skurrer litt på, er at jeg spottet litt etter en joggetur på torsdag. I tillegg blødde jeg resten av dagen igår også. Fikk endelig tak i gynekologen min, som sa at jeg skulle se det an et par dager. Fikk jeg klumper og smerter, skulle jeg ringe opp. Men får jo ikke gjort så mye mer enn å vente og se :( blæææææ
 
Jeg tror nok det kan være det jeg også. Eneste jeg skurrer litt på, er at jeg spottet litt etter en joggetur på torsdag. I tillegg blødde jeg resten av dagen igår også. Fikk endelig tak i gynekologen min, som sa at jeg skulle se det an et par dager. Fikk jeg klumper og smerter, skulle jeg ringe opp. Men får jo ikke gjort så mye mer enn å vente og se :( blæææææ
Ja, det er noe dritt. Føler veldig med deg :(
Eneste grunn til at jeg tenker det ikke er mensen er fordi det er under 2 uker siden du hadde hcg på 147. Mulig jeg har lest feil i innleggene over. Men hcg må uansett lavere enn 147 før du har eggløsning og eggløsning kommer jo som oftest 14 dager før mens. Litt avhengig av lutealfasen da selvsagt. Så tenker kanskje mensen enda er 1-2 uker unna.
 
Ja, det er noe dritt. Føler veldig med deg :(
Eneste grunn til at jeg tenker det ikke er mensen er fordi det er under 2 uker siden du hadde hcg på 147. Mulig jeg har lest feil i innleggene over. Men hcg må uansett lavere enn 147 før du har eggløsning og eggløsning kommer jo som oftest 14 dager før mens. Litt avhengig av lutealfasen da selvsagt. Så tenker kanskje mensen enda er 1-2 uker unna.
Du har nok rett. Godt vi kan lufte oss til erfarne damer her!! Har ikke blødd noe mer nå, så da kan jeg si at jeg fremdeles er på EL jakt. Startet å tempe idag tidlig også. Må prøve å ikke la litt blod skremme meg, for det kommer nok mer av det :joyful::joyful:
 
Du har nok rett. Godt vi kan lufte oss til erfarne damer her!! Har ikke blødd noe mer nå, så da kan jeg si at jeg fremdeles er på EL jakt. Startet å tempe idag tidlig også. Må prøve å ikke la litt blod skremme meg, for det kommer nok mer av det :joyful::joyful:
Dessverre har jeg litt for mye erfaring med cytotec og aborter, ja. Eneste positive er at man kan dele av erfaringen sin.
Tenk heller på blod som positivt akkurat nå. Kroppen din fungerer og støter ut det lille som er igjen av rester inni der :)

Det kommer til å gå bra for dere til slutt. Det er jeg helt sikker på! Graviditet nr 7 var vellykket her og ser ut som nr. 8 også går veldig bra :)
 
Dessverre har jeg litt for mye erfaring med cytotec og aborter, ja. Eneste positive er at man kan dele av erfaringen sin.
Tenk heller på blod som positivt akkurat nå. Kroppen din fungerer og støter ut det lille som er igjen av rester inni der :)

Det kommer til å gå bra for dere til slutt. Det er jeg helt sikker på! Graviditet nr 7 var vellykket her og ser ut som nr. 8 også går veldig bra :)
Takk, du er god :Heartpink Jeg hadde en liten samtale med meg selv idag om at blod er bra akkurat nå, så jeg ser absolutt det du sier!
 
CD 21

Enda mer klaging fra meg i dag. Jeg startet å tro at blødningene kan skyldes at kroppen prøver seg på en eggløsning. Etter sex i går (hvor jeg var ordentlig våt igjen!) tok jeg en EL test som for min overraskelse så sterkere ut enn tidligere, premom viste 0,99!! ENDELIG! Jeg fikk en rar følelse av lettelse. Kroppen er i gang igjen. Dette fortjente jeg nå.

Men nei, når testen er litt tørrere bare få minutter senere, er teststreken tydelig svakere enn kontrollstreken, og premom sier at den er 0,68. Jeg vet jo at jeg ikke skal lese av etter 5 min, men likevel. I dag sammenligner jeg helt tørr test med en fra et par dager siden. Ja, den er nooooe sterkere, men absolutt IKKE nok til en EL. Dessuten merker jeg nada til eggløsningen, som jeg alltid har pleid å gjøre. Jeg blir alltid øm på venstre side, nå er det ingenting.

Det er så mange tegn for, og mange tegn mot at kroppen prøver på EL. Jeg er tilbake til der jeg var, og jeg venter igjen på eggløsningen. Jeg temper og måler hvilepuls nå, så jeg får vel bekreftet dette om noen dager uansett.

Men akkurat nå er jeg sliten i hodet. Lite søvn og drømmene var preget av dette. Vil bare ha noe positivt akkurat nå :(..

Jaja.. dette var dagens klaging, kjære dagbok. Om ikke så lenge skal jeg skrive noe positivt også, lover.
 
CD 27

Ting er fortsatt forvirrende. Tappen er veldig tydelig lukket. Kjente det både igår og idag. Det får meg til å tenke at kanskje jeg faktisk har hatt eggløsning. I forrige uke var den ikke så tydelig lukket som den er nå. Vet ikke helt hva som har skjedd, men noe forandring er det absolutt.

I tillegg har utfloden blitt normal igjen (!). Det er en liten milepæl for meg. I går og i dag er den uten noe som helst farge, helt vanlig hvit, og den er litt kremete. Etter maaaaaange uker med brunlig utflod, er det en ny verden at den skulle bli normal igjen.

Tempen er noe høyere enn før helgen (tempet ikke i helgen). Fra 36,11-36,07 osv er den på 36,19 idag.

Testen er fortsatt ikke blenda, men lurer på om jeg kanskje ikke kan forvente det før jeg er ferdig med TR når den kommer.. Det går 100 scenarioer i hodet mitt når jeg fortsatt ser strek. Tenk om jeg kontakter gyn, og hun sier at nei, du må nok skrapes ut. Det er det verste jeg kunne tenke meg nå.

4A936CF7-CDD5-4EF9-BB6C-33B2CA0E691D.jpeg
 
Last edited:
Back
Topp