Rosamundes "venter på et mirakel dagbok"

Rosamunde

Elsker forumet
Da har tiden kommet for at jeg skal starte med en egen dagboktråd. Bestemte meg for at dersom det ikke ble klaff denne ppen skulle jeg begynne.
 
Jeg er forresten 34 år, gift og bosatt litt nord for Oslo. Har ikke ventet så lenge med barn fordi jeg har ønsket det, men rett og slett fordi mannen i mitt liv lot vente på seg. Nå har han endelig dukket opp
 
1 pp - Jeg sluttet med pilla i september 06. Gikk på med friskt mot, og nedturen ble desto større når TR kom. Hadde nok en litt for optimistisk holdning. Kjente alle mulige symptomer som jeg skjønner er ganske vanlig for nybegynnere. Har kommet meg ned på jorda igjen for å si det slik.
 
2 pp var jeg mye syk, så jeg orket ikke særlig mye  Ble selvfølgelig ingen klaff da.
 
3 pp ble jeg faktisk gravid. Begynte å blø litt før tiden, men det kom så lite. Leste litt om at det kunne forekomme, og at man likevel kunne være gravid. Tok da to tester (CB digital) som viste positivt. Oh my god..... Tre dager senere skulle jeg ta en ny bare for å bekrefte det hele.... Det ble tidenes nedtur [:(], for den viste negativt. Tok så to til som viste det samme. Trålet nettet for å finne svar, og kom frem til at egget av en eller annen grunn ikke fikk festet seg skikkelig, men lenge nok til å produsere hcg som slo ut.
 
4 pp regner jeg ikke med, fordi jeg gikk å ventet på mensen hele tiden. Skjønte ikke da at syklusen min hadde blitt kortere.
 
5 pp var første gang jeg testet for el. Fikk positiv test på dag 14, men dessverre så var gubben borte. Svarte fa..... Ble derfor ikke klaff den gangen.
 
6 pp testet jeg positivt for el på dag 16. Gubben var hjemme og vi holdt på som bare det, men TR kom fredag 16/2 [&:]
 
7 pp testet jeg positivt for el på dag 16 igjen. Hadde alle verdens symptomer, problemet var bare at de kun fantes i mitt hode [:o] 
 
8 pp testet jeg ikke el, men trodde den var ca på dag 16, utfra el-smerter. Vet ikke det sikkert, og TR kom to dager før forventet. Utfra det er det mulig el var litt tidligere enn antatt. Skal derfor teste neste pp.
 
9 pp startet 11. april. Fikk positiv el-test den 24.4, altså dag 15. Ingen suksess denne gangen heller [&o]
 
10 pp startet 8. mai. Fikk positiv el-test den 21.5, på dag 14. Tr kom da den 4.6, og lutealfasen ble en dag lenger enn tidligere.
 
11 pp startet altså den 4.6. Fikk ikke testet for el pga at jeg var borte, og ikke gadd å styre med det. Trodde seriøst jeg var gravid denne måneden fordi jeg ikke startet å spotte når jeg vanligvis pleide. Men hvor lenge var jeg i Paradis?? TR kom for fulle mugger på dag 30! Dette hadde ikke skjedd siden jeg sluttet på pilla.
 
12 pp startet 4.7. Gadd ikke å teste for el denne gangen. Begynte å spotte på dag 21, og trodde kanskje det kunne være noe annet.... Men neida, det var TR som kom med stor kraft og mye smerter den 27.7. Denne syklusen ble altså på 23 dager. Hallo??! Hva pokker er det som skjer??? Ikke rart jeg vil begynne med temping og el-tester for å finne ut av hva denne gale kroppen min driver med. Skjønner faktisk ikke bæret [&:]
 
13 pp startet altså den 27.7. Nå gjenstår det å se hva som blir å skje........


 
Har funnet ut at syklusen min varierer fra 25 til 28 dager. Hjelper med el-tester for å vite ca når TR dukker opp (noe jeg selvsagt ikke vil, men...). Har en lutelfase på 11-12 dager.
 
Når jeg ser tilbake på prøvetiden, har det ikke vært så mange "effektive" pper, så det er nok bare å stå på videre. Nå derimot har vi hatt flere hvor vi har prøvd for fullt, men like forbannet skjer det ikke noe [:@] ( skrevet 7.8.07)!
 
Så koselig du har fått dagbok. Selvom det ikke måtte klaffe for at den skulle lages. Lykke til Rosamunde! 
 
Du får ha masse lykke til!!!
 
Vil bare innom og ønske deg masse lykke til og at du slipper å ha så mange pp framover!!!![;)]
 
Tusen takk for lykkeønskninger, jenter [:D] 
 
Jeg skrev nok litt mye i innledningen min, men ville ha med forhistorien. Håper at folk orker å skumme igjennom!
 
 
 
Vil bare ønske deg masse lykke til. Håper du får en spire i magen din snart. [:)] 
Krysser alt jeg kan for deg.
 
*Grattis med dagbok* tihi
 
Ønsker deg lykke til og håper du får en spire ganke kjapt. Under ingen å være prøver lenge.....
 
Juhu!! I dag har jeg fått den nye datamaskinen i funksjon, så nå bør det ikke bli flere ufrivillige pauser fra BV. Holdt på å tilte når den gamle ikke ville funke skikkelig, hverken slå seg på eller koble seg til nettet.
 
Jeg har vært på et butikksenter på formiddagen i dag, siden jeg har vinterferie. Der var det to slags typer mennesker i hovedsak; pensjonister og småbarnsmødre..... Lenge siden jeg har sett så mange barnevogner på et sted altså. Kjente jeg ble litt misunnelig da gitt, ikke fritt for det [:-]
 
I går så jeg og gubben på en film om fostre/babyer ol på TV4. De viste også deler av en fødsel, og da spesielt et nærbilde av underlivet idet babyens hode kom ut. Jeg satt og gliste fra øre til øre med en tåre i øyekroken, mens gubben var opptatt av hvordan i himmelens navn det er mulig å få ut barnet via "musa". Jaja, vi har forskjellige perspektiver på ting.... Ikke for det, han synes selvsagt at det er stort å se at et nytt liv kommer til verden han også.
 
Tusen takk for det, Mango [:D]
 
Nå er TR helt borte, og prøvinga kan snart starte for fullt igjen. Jeg skal el-teste denne måneden også. Veldig greit å vite når en virkelig bør sette inn støtet og når IKM er. Samtidig kjenner jeg at det stresser meg litt, men bare en liten smule altså [:)] Hadde kanskje vært like stresset uansett!
 
Akkurat nå føles det som det aldri kommer til å klaffe [&:], men vet at jeg ikke kommer noen vei med slike tanker. Dessuten har ikke vi prøvd sååå lenge i forhold til mange andre her.
Positive tanker kom til meg [:D]
 
Hei du!
Det er litt kult å EL-teste assa... Bare kjipt å få negativ[&:]
Håper spiren sitter for deg snart. Er ikke noe kult å gå å vente på sånt.
 
Kult med ny data da, det er alltid stas... Og en ting til... pensjonistene på sentrene er der alltid midt på dagen, uansett når på året det er.
 
Joda denne måneden klaffer det for dere!!!!! Jeg skal krysse både det ene og det andre[;)]
 
Det går bra med meg, jenter! Står til med dere da??
 
Jeg bare "cooolern" litt frem til el. Prøver å ikke tenke så altfor mye på BABY, men det er jammen lettere sagt enn gjort. Slik sett er det ikke så lurt å være her inne, men jeg bare MÅ sjekke om det har skjedd noe spennende siden sist. Det hadde det jo, siden Novemberbaby?? har testet positivt. Blir kjempenysgjerrig på hvem hun er. Selv om jeg ikke er av de mest aktive til å skrive her, har jeg fulgt med over lengre tid. Derfor kan det nok hende at jeg vet hvem det er.
 
Ellers har jeg ikke gjort særlig mye i dag. Sov leeenge, vært ute en tur og laget en god middag til gubben min. Nå sitter jeg altså her, men skal snart se på film. Det er god avkobling fra alle tanker [;)] 
 
Bye for now [:)]
 
Fredag   16.2 - Mensen
Lørdag   17.2 - Mensen
Søndag  18.2 - Mensen
Mandag 19.1 - Mensen
Tirsdag  20.2 - Mensen
Onsdag  21.2 - Endelig ferdig med den møkkakjerringa. Det ble en runde med  [:D]
Torsdag 22.2 -
Fredag   23.2 -
Lørdag   24.2 -
Søndag  25.2 -
Mandag 26.2 - Min fruktbare periode starter her i følge BV
Tirsdag  27.2 -
Onsdag  28.2 - Negativ el-test
Torsdag   1.3 - EL - i følge BV. Stemmer som regel ikke, men får se denne gangen da [;)] Negativ el-test  
Fredag     2.3 - Negativ el-test nå også. Søren klype [&:] Dag 15
Lørdag     3.3 - Negativ el-test på morgenen, prøver igjen i kveld for jeg tror noe er på gang. Testet igjen på kvelden og testen ble positiv [:D]  x2
Søndag    4.3 -
Mandag    5.3 -
Tirsdag    6.3 -
Onsdag    7.3 -
Torsdag   8.3 -
Fredag     9.3 - Symptomjakten er i full gang [8D] Håper og håper......!
Lørdag   10.3 -
Søndag  11.3 -
Mandag  12.3 -
Tirsdag   13.3 -
Onsdag   14.3 -
Torsdag  15.3 - IKM muligens her. Kommer an på hvor lang syklusen bestemmer seg for å være denne gangen.
Fredag   16.3 -
 
 
Holder på å leke meg litt med signaturer. Vet ikke helt hva jeg synes, men får se det an litt [:)]
 
Forsiden av Dagbladet i dag:
 
JENTER BØR FÅ BARN I 20-ÅRENE! EKSPLOSJON I ANTALLET SOM TRENGER ASSISTERT BEFRUKTNING! IKKE VENT TIL MIDTEN AV 30-ÅRENE!
 
Det lyser bokstavelig talt mot meg. Jeg kjøpte aldri avisen, men leste litt om det på tekst-tv. Jeg blir like lei meg og frustrert hver gang jeg ser det. Ja, jeg VET at det er et faktum at en er mer fruktbar i 20-årsalderen og at det da er lettest å bli gravid.
 
Men jeg ønsket ikke å vente så lenge, jeg hadde bare ikke den rette mannen å få barn med. Jeg sa alltid før at jeg ville ha barn før jeg rundet 30, men slik gikk det altså ikke. Det er ikke slik at jeg har holdt på å skulle "realisere" meg selv og reise jorden rundt 7 ganger og gjøre en megakarriere før jeg syntes det passet med barn.
 
Hver gang jeg leser om jenter i 30-årene som blir gravide/får barn sluker jeg det rått. Da tenker jeg at det må være håp for meg også. Vi har ikke prøvd så lenge enda, så jeg får bare fortsette å tro og håpe at vi vil lykkes etterhvert.
 
 
 
Hmmmm...
Man kan jo ikke akkurat få barn bare for å få barn i 20-årene heller da.
Krysser fingrene for at det lykkes for deg!
 
Det er så sant som det er sagt, Pusita. Hyggelig at du leste det jeg skrev forresten [:)]
 
Da må jeg si meg helt uenog med dagbladets uttalelser!!![:'(] Det man bør gjøre, er som du sier, få barn når man har mætt den rette å skaffe seg barn med!!!! For ungen sin del, så unner jeg den ikke at foreldrener er rundet 40år. Ikke vondt ment, men er jo greit å ha foreldrene litt, mens en er voksen og... Men 30 er jo helt vanlig å få barn. Og som sagt, så trenger man kanskje litt lengre tid på å finne den rette... Og i tillegg som mange av oss her inne erfarer så tar det ofte tid til å bli gravid. Jeg må jo til og med ha hjelp. Og hadde jeg ikke truffet sambo så tidlig så kunne det vært stor sjanse for at jeg kanskje hadde vært i 30 åra før jeg fikk unge... Naturen går sin gang som den vil[;)] 
 
Og du kommer til å bli en flott mor!!!!!
 
Back
Topp