Rosamentos dagbok <3

Hvordan går det med grafen?:love017

Jaa, lurer jeg også på:D

Så koselig:love017

Den er HELT ulik noen av de forrige grafene mine.. hva det betyr aner jeg ikke.. den er veldig jevno_O Så blir spennende å se:D Synes tempen ser litt lav ut i forhold til coverline, men den er jo høy i forhold til tempen før EL..

Hvordan går det med dere? Du ligger vel litt likt i løypa som meg Trønderprøver og du venter på EL Nutte??:rolleyes:
 

Vedlegg

  • 764EDAFE-0E78-4285-A853-21F1BDD1CF64.jpeg
    764EDAFE-0E78-4285-A853-21F1BDD1CF64.jpeg
    52,3 KB · Visninger: 80
Så koselig:love017

Den er HELT ulik noen av de forrige grafene mine.. hva det betyr aner jeg ikke.. den er veldig jevno_O Så blir spennende å se:D Synes tempen ser litt lav ut i forhold til coverline, men den er jo høy i forhold til tempen før EL..

Hvordan går det med dere? Du ligger vel litt likt i løypa som meg Trønderprøver og du venter på EL Nutte??:rolleyes:
Ja, den kurven er ganske jevn:D Jeg har faktisk fått jevne grafer inni mellom, uten at der betydde noe:( Trodde det var bra da. Men veldig gøy å ha jevne grafer uansett:hilarious: Håper det betyr positivt i ditt tilfelle❤️ Har du prøvd overlay? Eller gjennomsnitt? Den synes jeg er interessant å bruke! Så kan man se om en kurve skiller seg ut fra de andre:D Coverlinestreken flytter seg jo litt opp og ned for hver pp, så ville ikke hengt meg så mye oppi den, du har jo høye temperaturer uansett:D Evt kan du override den;)

Jaa, stemmer:woot: Er på cd8 i dag, så venter:smiley-bounce012
 
Så koselig:love017

Den er HELT ulik noen av de forrige grafene mine.. hva det betyr aner jeg ikke.. den er veldig jevno_O Så blir spennende å se:D Synes tempen ser litt lav ut i forhold til coverline, men den er jo høy i forhold til tempen før EL..

Hvordan går det med dere? Du ligger vel litt likt i løypa som meg Trønderprøver og du venter på EL Nutte??:rolleyes:

Oooh, spennende!! Håper det betyr noe :love017
Ja, vi ligger nesten helt likt! Jeg er 8 dpo i dag! :) Testet blendahvitt i går, ikke uventet, men måtte bare ta en test. :hilarious: Når skal du ta første test?:rolleyes:
 
Hei dere:)

Liten oppdatering, har ikke vært her på lenge lenge! Har virkelig prøvd å ikke tenke på prøvingen, og har vært kjempe opptatt med andre ting i det siste... så det er deilig:joyful: Tar meg selv i å bla ekstremt kjapt forbi alle gravide i sosiale medier og kjenner at jeg generelt sett ikke orker å ta til meg så mye om graviditet og babyer om dagen. Jeg er nok ganske lei av at det ikke klaffer..:sorry:

Blodprøvene jeg tok hos legen var helt fine, så vi får bare stå på videre:wacky:
 
CD14 - venter på eggløsning!

Da har jeg kommet til CD14 og svært få tegn til EL! Pleier å få positiv EL test CD12-13 og EL til ca samme tid. Men denne syklusen tar det tydeligvis litt lenger tid. EL på CD12-13 er jo egentlig litt tidlig, så om den kommer imorgen på CD15 er jeg jo fortsatt innenfor normalen:wacky: Det virker i alle fall som om noe er i gang da EL testene ikke er kjempe svake...

Har noen av dere erfaring med å plutselig få EL senere enn vanlig? Noen som har blitt gravid den mnd?

Har slitt veldig med plutselig kviseutbrudd den siste mnd.. så lurer på om hormonene er litt på tur..
 

Vedlegg

  • 98C61670-A10D-43DF-BC54-251D1813D114.png
    98C61670-A10D-43DF-BC54-251D1813D114.png
    63,8 KB · Visninger: 64
  • 9B69AE86-4D3E-494E-89C8-B314B465B0A2.png
    9B69AE86-4D3E-494E-89C8-B314B465B0A2.png
    96 KB · Visninger: 63
CD18


Da har nok EL endelig vært!! Positiv EL-test CD16 og 17.. og skikkelig temp-hopp! Aksjer er lagt og fingrene er krysset:rolleyes:
 

Vedlegg

  • A3356CA7-423A-4D16-87A6-189C9BA89289.jpeg
    A3356CA7-423A-4D16-87A6-189C9BA89289.jpeg
    49,4 KB · Visninger: 75
Bare innom en liten tur og håper at det går for dere denne gangen:love7 Ikke mange dagene igjen til du skal teste nå?:)

heii:Heartred Så koselig!

Mensen på vei her:wacky: Har bestemt meg for å slutte med temping, kun bruke EL tester og bare ha sex ved positiv test.. eller, kan jo så klart ha sex ellers også men kommer ikke til å planlegge det. Vi har så mye på gang i huset vi har kjøpt med oppussing osv... om det ikke har gått innen huset er ferdig oppussa tenker jeg at vi spør legen om hjelp. Har allerede snakka med henne og hun kunne henvise oss videre allerede nå, men det blir for mye med huset i tillegg(ikke for mye for meg riktig nok, men mannen:p)..

Håper det går greit med deg:love7
 
Tenkte det kanskje var på tide med en liten oppdatering.. :Heartred

Jeg har mistet oversikten over hvilken PP vi er i.. det eneste jeg har styring på er at det til neste mnd er 1 år siden vi kastet p-pillene. Det føles veldig rart å ta inn over seg! Jeg var 100% sikker på at jeg kom til å være gravid innen nå, det var ikke noe å lure på!:wacky:

Jeg har som tidligere skrevet fått tilbud fra legen om å bli henvist videre for utredning av infertilitet, men dette venter vi med til vi er ferdig med å pusse opp huset. Samboer synes det blir for mye med full oppussing og legetimer.. noe jeg forstår.

Det begynner å bli ganske sårt, men jeg mister ikke motet. Samboer fortalte også for første gang forrige mnd at det begynner å gå inn på han at vi ikke lykkes, at han føler at han ikke strekker til som mann. Noe som er vondt å høre. Han har tatt sæd-test for noen år siden og fått tommel opp, mine blodprøver og UL er også fine. Så jeg lurer veldig på hva det kan være.. Men jeg håper jo at det klaffer før vi er ferdig med oppussing!:Heartred
 
Jeg øsnket dere masse lykke til :rolleyes: Og håper virkelig det klaffer for dere snart. :Heartred

Må bare Rose dagboken din, det er jo rene oppslagsverket :joyful: Takk for masse gode tips og inspirasjon. Knasker ananas as we speak :hilarious:
 
Tenkte det kanskje var på tide med en liten oppdatering.. :Heartred

Jeg har mistet oversikten over hvilken PP vi er i.. det eneste jeg har styring på er at det til neste mnd er 1 år siden vi kastet p-pillene. Det føles veldig rart å ta inn over seg! Jeg var 100% sikker på at jeg kom til å være gravid innen nå, det var ikke noe å lure på!:wacky:

Jeg har som tidligere skrevet fått tilbud fra legen om å bli henvist videre for utredning av infertilitet, men dette venter vi med til vi er ferdig med å pusse opp huset. Samboer synes det blir for mye med full oppussing og legetimer.. noe jeg forstår.

Det begynner å bli ganske sårt, men jeg mister ikke motet. Samboer fortalte også for første gang forrige mnd at det begynner å gå inn på han at vi ikke lykkes, at han føler at han ikke strekker til som mann. Noe som er vondt å høre. Han har tatt sæd-test for noen år siden og fått tommel opp, mine blodprøver og UL er også fine. Så jeg lurer veldig på hva det kan være.. Men jeg håper jo at det klaffer før vi er ferdig med oppussing!:Heartred

Vi er jo i samme båt som dere. Tilsynelatende ikke noe galt, men vi får det bare ikke til.. Føler nesten det er verre enn å få en "diagnose", man vet liksom ingen ting.. Hva tenker mannen om å evt få noe hjelp etter hvert da?
Håper spiren plutselig sitter hos dere:Heartred
 
Tenkte det kanskje var på tide med en liten oppdatering.. :Heartred

Jeg har mistet oversikten over hvilken PP vi er i.. det eneste jeg har styring på er at det til neste mnd er 1 år siden vi kastet p-pillene. Det føles veldig rart å ta inn over seg! Jeg var 100% sikker på at jeg kom til å være gravid innen nå, det var ikke noe å lure på!:wacky:

Jeg har som tidligere skrevet fått tilbud fra legen om å bli henvist videre for utredning av infertilitet, men dette venter vi med til vi er ferdig med å pusse opp huset. Samboer synes det blir for mye med full oppussing og legetimer.. noe jeg forstår.

Det begynner å bli ganske sårt, men jeg mister ikke motet. Samboer fortalte også for første gang forrige mnd at det begynner å gå inn på han at vi ikke lykkes, at han føler at han ikke strekker til som mann. Noe som er vondt å høre. Han har tatt sæd-test for noen år siden og fått tommel opp, mine blodprøver og UL er også fine. Så jeg lurer veldig på hva det kan være.. Men jeg håper jo at det klaffer før vi er ferdig med oppussing!:Heartred
Også i samme båt, er utredet for noen år siden, fant ingenting da med noen av oss, får en ny utredning til jul ca, for vi må jo prøve i 1 år først i denne runden. Selv om vi sitter her etter 5 år uten et barn.

Håper det klaffer for dere snart :)
 
Vi er jo i samme båt som dere. Tilsynelatende ikke noe galt, men vi får det bare ikke til.. Føler nesten det er verre enn å få en "diagnose", man vet liksom ingen ting.. Hva tenker mannen om å evt få noe hjelp etter hvert da?
Håper spiren plutselig sitter hos dere:Heartred

Ja, jeg håpet virkelig at det skulle være noe galt med blodprøvene.. noe som kan ”fikses” slik at man kan få hjelp:confused:
Jeg får han nok med dersom det blir aktuelt, men han sitter med en følelse av at vi har så himla god tid og at det kommer til å gå av seg selv etterhvert. Tror han føler at manndommen får en liten ripe også - uten at han sier det selv.

Dere får hjelp nå snart dere?:Heartred
 
Også i samme båt, er utredet for noen år siden, fant ingenting da med noen av oss, får en ny utredning til jul ca, for vi må jo prøve i 1 år først i denne runden. Selv om vi sitter her etter 5 år uten et barn.

Håper det klaffer for dere snart :)

Oi, 5år?? Og dere får ikke hjelp nå med en gang? Det høres ikke helt greit ut da.. Håper dere får det til snart:Heartred
 
Oi, 5år?? Og dere får ikke hjelp nå med en gang? Det høres ikke helt greit ut da.. Håper dere får det til snart:Heartred
Var akkurat på vei å starte opp, men ble gravid på denne tiden i fjor :)
Hun kom dessverre i uke 21 da, så dem sier vi må prøve i minst 1 år etter det da.

Vi har og frem til nylig bodd mange timer fra selv et lite lokalsykehus, så ikke alltid bare bare å komme seg i mellom heller.
Har og tenkt i noen år at jeg har alderen på min side, men er blitt 34 år nå.

Har og flyttet til Tromsø som er nærmere alt av behandlingstilbud :)
 
Ja, jeg håpet virkelig at det skulle være noe galt med blodprøvene.. noe som kan ”fikses” slik at man kan få hjelp:confused:
Jeg får han nok med dersom det blir aktuelt, men han sitter med en følelse av at vi har så himla god tid og at det kommer til å gå av seg selv etterhvert. Tror han føler at manndommen får en liten ripe også - uten at han sier det selv.

Dere får hjelp nå snart dere?:Heartred

Jeg skjønner. Er ikke lett altså.. Er vel ikke så mye å gjøre før han er med på tanken om det. Men altså, hvis dere har tid så er jo det kjempefint! Mannen her blir 40 neste år, og han er den som er pådriver til IVF nå, selv om han frem til pp11 var overbevist om at vi skulle klare det selv. :hilarious: Skal til oppstartssamtale på tirsdag, og akkurat nå gleder jeg meg veldig til å sette igang, samtidig som jeg er livredd for at det ikke skal gå.

Håper sånn for dere:Heartred Masse lykke til!
 
Håper du har hatt en fin sommer med oppussing og avslapning:) Kjenner meg igjen i frustrasjonen og følelsene, vi og bikker 1 år på øyeblikket, men på en annen side vet jeg jo problemet. Men det er sårt uansett:( Håper dere finner ut av det, jeg har enda troa på dere:love7
 
Jeg skjønner. Er ikke lett altså.. Er vel ikke så mye å gjøre før han er med på tanken om det. Men altså, hvis dere har tid så er jo det kjempefint! Mannen her blir 40 neste år, og han er den som er pådriver til IVF nå, selv om han frem til pp11 var overbevist om at vi skulle klare det selv. :hilarious: Skal til oppstartssamtale på tirsdag, og akkurat nå gleder jeg meg veldig til å sette igang, samtidig som jeg er livredd for at det ikke skal gå.

Håper sånn for dere:Heartred Masse lykke til!

Nei, ikke lett før han er med på det.. jeg kunne begynt med IVF i går:joyful: Han nærmer seg også 40 og har ønsket seg barn i alle år. Jeg tror jeg får han på gli når huset(med totalt 4 soverom:p) er ferdig... Men han orker ikke å pusse opp og starte med IVF samtidig..

Dere har vel vært på oppstartssamtale nå?? Hvordan gikk det?:shy:
 
Håper du har hatt en fin sommer med oppussing og avslapning:) Kjenner meg igjen i frustrasjonen og følelsene, vi og bikker 1 år på øyeblikket, men på en annen side vet jeg jo problemet. Men det er sårt uansett:( Håper dere finner ut av det, jeg har enda troa på dere:love7

Takk:Heartred Håper så veldig at det klaffer for dere nå når dere får hjelp!! :wav Så at svarere dine på blodprøvene brått var mye bedre, håper det hjelper:D Blir spennende!!
 
Back
Topp