Rosacea eller perioral dermatitt?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Noen andre som sliter med dette og har tips som funker?

Har i perioder slitt med nupper og kviser i huden som kommer og går. Har brukt kortison de siste ukene, og nå har det eksplodert! Rød, tykk, nuppete og sår hud på hake, samt småkviser og nupper ved siden av nesa. Fått krem av lege, så håper det tar knekken på det. Såvidt jeg orker gå ut nå :/

Har eksem fra før, men har egentlig aldri vært plaget med verken det eller kviser i ansiktet inntil nylig.

Prøv produkter fra De.med christine schrammek(fåes i noen hudpleie salonger) kjenner flere som har hatt god hjelp av BB kremen i det merket,samt rosacea kremen:)

Jeg har en bror som bruker Propoliskrem. Han har hatt kjempegod effekt, etter å ha prøvd veldig mye annet :-)

Har slitt i perioder med Perioral Dermatitt. Det eneste som har funka litt for meg da jeg har utbrudd er å ikke bruke så mye vann på det området og smøre minst mulig med kremer der. Har måtte bruke antibiotika 2 ganger for å bli kvitt det.

Jeg fikk beskjed av hudlege at perioral dermatitt kunne forværres av kortison, noe jeg hadde fått av fastlegen min flere ganger. Hudlegen skrev ut resept på Tetralysal/Lymecyclin som er et antibiotikum som skal tas over lang tid. Det fungerer mot utslettet/eksemen og kvisene for min del. Men det må tas ganske lenge før man slutter på det, ellers kommer alt tilbake igjen..

Jeg fikk beskjed av hudlege at perioral dermatitt kunne forværres av kortison, noe jeg hadde fått av fastlegen min flere ganger. Hudlegen skrev ut resept på Tetralysal/Lymecyclin som er et antibiotikum som skal tas over lang tid. Det fungerer mot utslettet/eksemen og kvisene for min del. Men det må tas ganske lenge før man slutter på det, ellers kommer alt tilbake igjen..
Signerer. Ble verre av kortison. Gikk på en antibiotika hestekur i over 3 mnd. Kom tilbake innen et år og måtte gå på det igjen. Aldri kommet tilbake etter det.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/utslett-rundt-munnen-perioral-dermatitt-1630.html

Last edited:
Back
Topp