Rosa marsipankake

Mirmamm

Glad i forumet
Junibarna 2015
Skal lage en rosa marsipankake til festen for jenta vår. Tenkte 3-lags med vaniljekrem og sjokoladekrem, men har litt lyst til å gjøre den litt frisk med f.eks jordbær :)
Hva syns dere, skal jeg ha jordbær i sukkerbunnen, kremlaget under marsipanen eller mellom lagene? Eller en kombinasjon?
Noen som kanskje har bedre forslag på å friske opp kaka? :)

Jeg dynker bunnen med juice eller melk. Så har jeg på ett tykt lag med rørt jordbærsyltetøy, så krem med ananasbiter. Neste lag har jeg rørt jordbær og en blanding av krem og vaniljekrem. Syns den er veldig god :) Har ett tynt lag med krem uten sukker under marsipanen.

Usikker på hvordan den blir om du har det i bunnen. Ville lagt oppskårne bær enten på bunnen og smurt sjokoladekrem og vaniljekrem oppå, eller lagt de oppå når su har smurt på et lag ( bunn- sjokoladekrem- jordbær- bunn- vaniljekrem- jordbær- bunn

Evt kan du lage et hull i midten av marsipanen og ha masse friske bær på toppen ( legg en rundt bit matpapir på toppen av kaken før du trekker den med marsipan, så skjærer du pizzastykker av marsipanen fra midten og noen cm fra kanten, rull hvert pizzastykke så du får en fin marsipankant på toppen av kaken, ta vekk matpapir og lag en haug med bær i midten der.)

Usikker på hvordan den blir om du har det i bunnen. Ville lagt oppskårne bær enten på bunnen og smurt sjokoladekrem og vaniljekrem oppå, eller lagt de oppå når su har smurt på et lag ( bunn- sjokoladekrem- jordbær- bunn- vaniljekrem- jordbær- bunn

Evt kan du lage et hull i midten av marsipanen og ha masse friske bær på toppen ( legg en rundt bit matpapir på toppen av kaken før du trekker den med marsipan, så skjærer du pizzastykker av marsipanen fra midten og noen cm fra kanten, rull hvert pizzastykke så du får en fin marsipankant på toppen av kaken, ta vekk matpapir og lag en haug med bær i midten der.)
Sånn jeg tenkte meg også, men kom på en episode av kakekrigen hvor ei hadde jordbær i bunnen og det så godt ut :) tenker det kanskje blir mye med både jordbærbunn og skivede bær oppå fyllet...

Dynker med melk. Først bunn. Så jordbærsyltetøy og krem og det samme oppover. Et tynt lag rundt selve kaken og lokket over. Slik gjør jeg det. Da blir det ikke for mye og kvalmende syntes jeg... Skrev navnet til barnet og alder oppå bare :)

Back
Topp