Rosa kake oppskrift?

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Lille "sjefen" har bestilt rosa kake til bursdagen sin og jeg er helt grønn på kakebakingsområdet.. ;)
Er det noen her som har/vil dele oppskrift på en ikke så altfor avansert rosa kake?
Takk på forhånd :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Kan jo godt lage en sukkerbrød med konditorfarge, funker som bare det, litt krem med bringebær mellom og marsipan med konditorfarge som gjør den rosa? :-)

Konditorfarge er fint, eventuelt fargene fra wilton, de gir litt mer farge. Her har det blitt en hit å putte farge i vaffel- og pannekakerøre. Tenkte jeg skulle prøve i bolledeigen neste gang jeg lager boller også for å se hvordan det ser ut.

De selger farger på f.eks Jernia :) de gir skikkelig fin farge, og setter ikke noe som helst smak ;)

du kan lage en vanlig bløtkake, og farge kremen rosa? :) enkelt og rosa ;)

Det går an å lage "barbie-kake" :) Alltid gøy! Enkelt å lage. Sukkerbunn (eller sjokoladekake) formes som en topp/haug. Stekes i ovnen, og deles i 3 etterpå og fylles med sjokoladekrem/smørkrem/syltetøy el i hvert lag. Legg farga marsipanlokk rundt, pynt med sølvperler el.
Ta av bena på en barbie og sett på toppen! Kjempedeilig og stilig :)
Enhver jentes drømmekake :)
http://anetteskaker.blogspot.no/2012/09/prinsessekake-trinn-for-trinn.html?m=1

Tusen takk for mange svar! Virker ikke så uoverkommelig likevel.. Skal nå klare å pønske ut noe ;)

Fromagekake hvor fromagen er farget knall rosa, trukket med rosa smørkrem med masse vanilje i

På "mobben"

Back
Topp