Rosa/brun utflod -hjelp?

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Da jeg tørket meg var fargen på utfloden litt rosa/brun (mest gjennomsiktig). Kjente også et stikk i magen (som en krampe) i ett sekund. Blir jo bekymra!

Noen som vet om det kan skje uten at det betyr spontanabort?

sendt fra mobilen via BV-appen

Jeg har heldigvis ikke opplevd en SA noen gang, men det jeg har forstått er at hvis det skjer så følger sterke smerter og friskt blod. Så du trenger ikke være bekrymet! Har masse stikkinger og riving jeg også på grensen til at jeg blir redd, men så lenge det ikke er noe blod velger jeg å tenke positivt :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Takk, klarer likevel ikke la være å bekymre meg, begynte å gråte da jeg fortalte samboer det (han tar det med ro og sier vi ikke kan gjøre noe fra eller til, og at det ikke er noe poeng å være bekymret... Lettere sagt enn gjort!

Tok halvannet år å få til denne graviditeten, er så redd for at ikke alt skal gå bra :(

Venninnen min blødde mer enn hun gjorde når hun hadde mensen i uke 5, 8 og 11. Hun er i dag 25 uker pp vei :) Det er visst like vanlig å blø som å ikke å blø :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Ringte Legevakten og snakket med en veldig hyggelig dame som beroliget meg. Hun sa at dersom jeg får feber/sterke smerter/ blødninger bør jeg komme ned dit for å utelukke graviditet utenfor livmoren, men at symptomene jeg har hatt er vanlige, og ikke trenger indikere at noe er galt :)

Min snille samboer har også beroliget meg (han er min klippe, hehe), så jeg er i bedre humør nå.

Takk også til Huldra og Twinkle for oppmuntrende ord :)

Ringte Legevakten og snakket med en veldig hyggelig dame som beroliget meg. Hun sa at dersom jeg får feber/sterke smerter/ blødninger bør jeg komme ned dit for å utelukke graviditet utenfor livmoren, men at symptomene jeg har hatt er vanlige, og ikke trenger indikere at noe er galt :)

Min snille samboer har også beroliget meg (han er min klippe, hehe), så jeg er i bedre humør nå.

Takk også til Huldra og Twinkle for oppmuntrende ord :)
Dette her går bra <3 Skal du på tidlig ul? :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Dette her går bra <3 Skal du på tidlig ul? :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Takk :)

Jeg har en time hos gyn 9. april (da kommer jeg til å være 5+6), og da håper jeg han kan sjekke en del og berolige meg. Annet enn det hsr jeg time hos fastlegen ca. uke 10, aner ikke om han har ultralyd-maskin? :)

Takk :)

Jeg har en time hos gyn 9. april (da kommer jeg til å være 5+6), og da håper jeg han kan sjekke en del og berolige meg. Annet enn det hsr jeg time hos fastlegen ca. uke 10, aner ikke om han har ultralyd-maskin? :)

Tror det er veldig forskjell fra lege til lege :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Hvis du er veldig bekret kan du kontakte legen din på mandag og få målet hcg. Også ny måling om noen dager. Er stigningen bra så vet du rimelig sikkert at det var en uskyldig blødning. Men litt utflod/spotting er ikke nok til å være en spontanabort uansett da... :)

Men til de som mener det må være masse blod og vondt så er ikke det helt riktig. Jeg hadde en liten blødning og resten spotting første gang jeg mistet. Ikke noe verre smerter enn litt murringer. Andre gangen var det mer blod med en gang, ingen spotting etterpå og ingen smerter/murringer i det hele tatt. Så det kan være veldig forskjellig...

Når det er sagt så sier jeg absolutt ikke det for å skremme, for det er veldig, veldig mange som opplever blødninger i både stor og liten grad utenom at det er noe farlig med det. :) Så vi krysser fingrene og satser på at dette er en av de... :) Vi skal ikke miste noen nå... ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har hørt at det er veldig vanlig med litt blødninger tidlig i svangerskapet :) Men kan forstå at du blir bekymret. Håper du har en lege som tar deg på alvor:)

Advarsel: ekle detaljer

Siden den gangen i halv åtte-tida i morges da jeg tørket meg på do og papiret fikk litt brun/rosafarge har det ikke kommet noe mer heldigvis! Var nettopp på do og nå var det helt blankt på papiret! Så jeg tror jeg puster ut for denne gang. Har fortsatt veldig ømme pupper, så regner med at hormonene fortsatt er ganske høye.. Alt kan jo skje, men jeg håper på det beste!

Titter innom fra november. Jeg har blødd slik du forklarer og mer siden onsdag forrige uke, var da ca 5+4. Har vært på ul og sett et hjerte banke. Blør fremdeles litt hver dag, men regner med at det bare er slik det blir denne gangen. Håper det går bra med deg:)

Titter innom fra november. Jeg har blødd slik du forklarer og mer siden onsdag forrige uke, var da ca 5+4. Har vært på ul og sett et hjerte banke. Blør fremdeles litt hver dag, men regner med at det bare er slik det blir denne gangen. Håper det går bra med deg:)
Tusen takk for oppmuntrende ord! :) heldigvis har jeg ikke sett noe blod enda, bare at slimet liksom var litt brun/rosafarget.. Men nå vet jeg at om det kommer blod trenger det ikke nødvendigvis å være farlig.

Så stas at du så hjertet banke! Da pustet du vel lettet ut :D Håper jeg også får se det når jeg skal til gyn på 5+6.

Last edited:
De sier jo det at blodkarene er veldig tynne nå, så kan jo bare være det. Høres iallefall ut som at det ikke er noe å bekymre seg for.. ❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg lurer på om det kan ha noe med tynne slimhinner å gjøre, Men det er helt vanlig å blø litt sies det.

Hvordan føler du deg nå? :) *klem*

Jeg lurer på om det kan ha noe med tynne slimhinner å gjøre, Men det er helt vanlig å blø litt sies det.

Hvordan føler du deg nå? :) *klem*

Det har ikke vært noe mer siden det litt merkeligfargede som kom da jeg tørket meg i morges, så jeg tar det egentlig ganske med ro nå. Har fortsatt veldig ømme pupper, og ikke noe annet som skulle tilsi noen spontanabort på vei, så krysser fingrene :)

Det har ikke vært noe mer siden det litt merkeligfargede som kom da jeg tørket meg i morges, så jeg tar det egentlig ganske med ro nå. Har fortsatt veldig ømme pupper, og ikke noe annet som skulle tilsi noen spontanabort på vei, så krysser fingrene :)

Håper det holder seg :)

Håper det ikke kommer noe mer. Høres hvertfall ikke farlig ut så langt :)

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Back
Topp