Rosa/brun utflod.. Bekymret..

Bkno4939430

Andre møte med forumet
Hei alle!

Jeg er gravid (ca uke 4+2, litt usikker på når EL var).

Fant ut dette på lørdag og har hatt sterkere tester frem til i dag. Tok også en Clear Blue digital på lørdag som viste 1-2 uker.

Men, i dag tidlig oppdaget jeg rosa utflod. Jeg er selvfølgelig bekymret og var bekymret for dette før jeg oppdaget utfloden også. Måten jeg oppdaget dette på er at jeg stikker finger «opp der» (beklager ekle detaljer), og tørker av på toalettpapir for å se. Første «tur opp» så jeg ingenting, men andre gang kom det rosalignende utflod på fingeren. Også en dråpe friskt blod.

Utover dagen i dag har det vært litt av og på. Det kommer ikke noe i trusa, men ser litt når jeg tørker meg. Hvis jeg stikker fingeren opp kommer det også en del. Dette er rosa/brunt.

Kan dette være starten på en sa?Ikke hatt noe nevneverdig vondt, men hatt litt murringer siden dagen før jeg fant ut at jeg er gravid.

Til info tok jeg en ny digital test etter jeg oppdaget første blødningen, og den viste 2-3 uker. Ser ut som hcg har steget siden sist test.

Vanskelig å ikke bekymre seg nå
 
Kan være skjøre slimhinner fordi du stakk fingeren opp, i og med at du ikke så noe første gangen. Det er sterkt frarådet å gjøre dette når man er gravid. Tenker du kan ta det helt med ro så lenge du ikke har smerter :) og ikke stikk fingrer opp;)
 
Oi, det var jeg ikke klar over :rolleyes:Tydeligvis mye å lære som førstegangsgravid.. Hvorfor er det sterkt frarådet? Man kan vel ikke «forstyrre» liv or på den måten?
 
Kan være skjøre slimhinner fordi du stakk fingeren opp, i og med at du ikke så noe første gangen. Det er sterkt frarådet å gjøre dette når man er gravid. Tenker du kan ta det helt med ro så lenge du ikke har smerter :) og ikke stikk fingrer opp;)
Oi, det var jeg ikke klar over :rolleyes:Tydeligvis mye å lære som førstegangsgravid.. Hvorfor er det sterkt frarådet? Man kan vel ikke «forstyrre» livmor på den måten?
 
Last edited:
Kan være skjøre slimhinner fordi du stakk fingeren opp, i og med at du ikke så noe første gangen. Det er sterkt frarådet å gjøre dette når man er gravid. Tenker du kan ta det helt med ro så lenge du ikke har smerter :) og ikke stikk fingrer opp;)

Dette har jeg ikke hørt om før, ville det ikke da vært frarådet å ha sex også (som jo ikke er frarådet med mindre det er fare for tidlig fødsel eller andre spesielle omstendigheter)? Med mindre du mener å stikke fingrene langt oppi livmorhalsen, det kan jeg forstå at ikke er anbefalt :hilarious:
 
En del av det er vel fordi pga bakterier og man kan skade livmor eller hinner. Såvidt jeg vet.
 
En del av det er vel fordi pga bakterier og man kan skade livmor eller hinner. Såvidt jeg vet.

Synes det høres rart ut, hvis det var pga. bakteriefare så ville det vel vært frarådet å bade og ha sex også? :bored:
 
Back
Topp