Rosa, blått eller hvitt..

Dini

Flørter med forumet
Er det bare jeg som går i feil butikker eller er det sånn i alle butikker..?
Skulle handle litt i går til den lille i magen, og selv om jeg ikke vet kjønn så liker jeg ikke handle typiske gutter- og jenteklær før de er eldre. Men skuffelsen var stor da utvalget var mellom rosa, blått og hvitt, noe brunt..
Hva skjer med andre farger? Er jo fint å ha på babyer gult, grønt, rødt osv..
Samme da jeg prøvde å finne babytepper.. ikke liker jeg hverken hvite klær eller hvite tepper, men ser ut som babyen skal ha på seg en del av dette..
Skal babyen alltid se ut som sukkerspinn eller "små voksne"?
Er det bare meg? Hvor finner man rimelige klær som ikke er enten til jente eller til gutt? Som ikke er hvite, brune eller grå, men gjerne mer lystige farger?

Vis vedlegget 285417
Er det bare jeg som går i feil butikker eller er det sånn i alle butikker..?
Skulle handle litt i går til den lille i magen, og selv om jeg ikke vet kjønn så liker jeg ikke handle typiske gutter- og jenteklær før de er eldre. Men skuffelsen var stor da utvalget var mellom rosa, blått og hvitt, noe brunt..
Hva skjer med andre farger? Er jo fint å ha på babyer gult, grønt, rødt osv..
Samme da jeg prøvde å finne babytepper.. ikke liker jeg hverken hvite klær eller hvite tepper, men ser ut som babyen skal ha på seg en del av dette..
Skal babyen alltid se ut som sukkerspinn eller "små voksne"?
Er det bare meg? Hvor finner man rimelige klær som ikke er enten til jente eller til gutt? Som ikke er hvite, brune eller grå, men gjerne mer lystige farger?

Åh, så enig!! Jeg blir helt gal av alle butikkene med en blå og en rosa «vegg» med klær! Tenk hvis vi voksne bare kunne velge mellom blå, rosa og hvit/beige:S hva er galt med alle de andre fargene egentlig?:(

Polarn O. Pyret synes jeg er gode på masse ulike farger og mønstre. De er litt dyrere enn andre, men god kvalitet da. Og så har man jo også større valgmuligheter på nettet. Jollyroom har jo mye å velge mellom:)

Jeg har faktisk gått så langt at jeg har farget en del av de klærne vi har arvet/kjøpt billig brukt. I bl.a.grønt og gult, hehe! Litt gøy faktisk, klærne får nytt liv og veldig lett å gjøre i vaskemaskinen. Da er det faktisk perfekt med lys blå, lys rosa og hvit, det er nemlig lett å farge:joyful:

Denne f.eks. var babyrosa. Synes den ble nydelig i grønn!

Snapchat-338334432.jpg

Godt å se jeg ikke er den eneste :hilarious:
For et lurt tips å farge klærne :joyful:
Den ble jo helt nydelig i grønn :joyful::joyful:

Enig! Vi vet ikke kjønn, og jeg synes det er kult med andre farger. Enig i tipset over her med at polarn o pyret har en del fint sånn sett. Jeg har kjøpt et sett i 56 på Finn.no med det merket :) Fant et gult/beige sett på Cubus i 56 som jeg også kjøpte. Ellers er det meste hvitt, grått, beige.

Godt å se jeg ikke er den eneste :hilarious:
For et lurt tips å farge klærne :joyful:
Den ble jo helt nydelig i grønn :joyful::joyful:

Takk!:)

Bomull og syntetisk er kjempelett, for det er bare å slenge i vaskemaskinen sammen med fargepulveret, så gjør den jobben:)

Ull må man gjøre for hånd da, men synes egentlig ikke at det var noe stort pes det heller da det bare er selve fargingen som må gjøres for hånd (typ varmes en halvtime i en gryte). Skylling og sånt tar jeg uansett på ullprogram i vaskemaskinen.:)

Helt enig med deg. Det er så synd at alt enten må være sukkersøtt og rosa, eller "tøft" og blått. Jeg syns Nøstebarn har fine og fargerike klær i god kvalitet, og mye av det de selger er kjønnsnøytralt.

Eg er så einig. Har irritert meg over det med storesøster også. Polarn o pyret har blitt dårligere i det siste tykjer eg. Men kvaliteten er god så om du finn noko du likar kan det være verdt det likevel.

Eg har funne ein del kjekke ting på cubus, elles har zalando mykje å velge mellom.

Jepp derfor kjøper jeg ikke nye klær, vett ikke kjønn og finner ikke i butikken så får bruke etter storebror;)

Lindex har mye i alle slags farger nå :) Var innom der i dag og kom til å tenke på denne tråden. Så ikke så nøye på det da jeg var på utkikk etter noe annet.

Takk for tips og godt å se jeg ikke er den eneste :hilarious:
Har en del til jente for har 2 jenter fra før av, og mye av det de hadde kan fint brukes de første mnd hvis det blir gutt. Er bare kjedelig å ha så lite farger å kunne bruke.
Ja takk til flere farger på barneklær :joyful::joyful:

Jeg hadde ikke det problemet da jeg fikk første, da viste vi ikke kjønn. Så kjøpte masse grønt, og litt gult osv.
Denne gangen vet vi kjønn, men vil egentlig bruke mest mulig kjønnsnøytralt, da jeg ikke syns vanlige gutte klær er særlig fine som oftest. Liker ikke knall farga klær, sånn type knall rød og blå som ofte er det eneste man finner på gutte klær. Så jeg har kjøpt en del grått, beige og brunt. I tillegg til det grønne og gule jeg hadde fra før etter datteren min. Liker ikke knall grønn og gul heller, vil helst det skal være litt lys grønn/gul eller litt med duse, utvlanda farger.

Jeg hadde ikke det problemet da jeg fikk første, da viste vi ikke kjønn. Så kjøpte masse grønt, og litt gult osv.
Denne gangen vet vi kjønn, men vil egentlig bruke mest mulig kjønnsnøytralt, da jeg ikke syns vanlige gutte klær er særlig fine som oftest. Liker ikke knall farga klær, sånn type knall rød og blå som ofte er det eneste man finner på gutte klær. Så jeg har kjøpt en del grått, beige og brunt. I tillegg til det grønne og gule jeg hadde fra før etter datteren min. Liker ikke knall grønn og gul heller, vil helst det skal være litt lys grønn/gul eller litt med duse, utvlanda farger.
Følte det var mer fargemessig utvalg da jeg ventet de 2 eldste selv, så har heldigvis en del. Nei ikke nødvendigvis knæsje farger, gjerne litt "babymyke" farger, eller bare farger i det hele tatt :joyful:
Nei, syns heller ikke gutteklærne er noe fine, vet ikke hva jeg venter (visste ikke med jentene heller), men blir det gutt så skal jeg unngå mye av "herremann" klærne :hilarious:

Følte det var mer fargemessig utvalg da jeg ventet de 2 eldste selv, så har heldigvis en del. Nei ikke nødvendigvis knæsje farger, gjerne litt "babymyke" farger, eller bare farger i det hele tatt :joyful:
Nei, syns heller ikke gutteklærne er noe fine, vet ikke hva jeg venter (visste ikke med jentene heller), men blir det gutt så skal jeg unngå mye av "herremann" klærne :hilarious:

Litt rart det går den veien egentlig? Jeg beklaget meg over fargeutvalget i Name It sist jeg var der og da sa hun som jobbet der at det er fordi det er det kundene vil ha. Synes bare jeg kjenner så mange som nettopp irriterer seg over blå/rosa oppdelingen....men det er kanskje flere av dem som elsker å ha kjønnsspesifikke klær da...bare ikke av dem jeg kjenner:joyful:

Litt rart det går den veien egentlig? Jeg beklaget meg over fargeutvalget i Name It sist jeg var der og da sa hun som jobbet der at det er fordi det er det kundene vil ha. Synes bare jeg kjenner så mange som nettopp irriterer seg over blå/rosa oppdelingen....men det er kanskje flere av dem som elsker å ha kjønnsspesifikke klær da...bare ikke av dem jeg kjenner:joyful:

Ja jeg kjøpte ikke et eneste plagg i rosa til datteren min da hun var baby, alle gir jo rosa til jenter, å jeg var absolutt ikke fan av det. Jeg kjøpte ikke et eneste plagg i rosa før hun ble stor nok til å ønske seg rosa klær. Fordi jeg hadde en stemor som kun kjøpte rosa klær til meg gjennom hele oppveksten, enda hun viste jeg ikke likte det. Fikk aldri velge klær selv, ikke engang som ungdom. Skulle jeg ha klær så var det kun hun som skulle velge ut klær til meg. Så jeg var mye mer glad i klærne jeg arvet fra andre, som hadde andre farger.

Jeg spurte på princess der de hadde tepper til baby om ikke de hadde andre farger enn blått, hvitt og rosa og hun sa at de prøvde hvert år å bestille i andre farger, men at de aldri fikk.. synd egentlig.. kult med farger :joyful:
Ja kanskje det er sånn at flest kjøper sånn, men syns egentlig det blir feil å kle opp røft og tøft eller søt prinsesse på babyer.. gaaah :confused:

Jeg synes Kappahl og HM faktisk har en del nøytralt som er i andre farger, hvertfall her jeg bor ;) Er jo stor forskjell fra butikk til butikk også.

Back
Topp