Romsteringer i magen

MiaDenPia

Elsker forumet
Er nå i uke 33 +3 , førstegangs.... føler nå att det er mye mindre spark fra baby i magen, mer som om småen romsterer liksom, er dette normalt? Drakk saft og la meg ned på rygg, men det føltes mest som om han romsterer der inne....

Noen av dere som har barn fra før som kan fortelle litt om siste del av svangerskapet? Har lest litt men fint å høre fra noen som har opplevd

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Ja det er helt normalt :) Nå begynner babyen å få liten plass og du vil derfor oppleve bevegelsene annerledes enn før. I siste trimester er det mer "romstering" som du skriver istedetfor tydelige spark slik som før. Bevegelsene blir mer "glidende" hvis du skjønner :) Sparkene vil du mest sannsynlig nå fremover (hvis babyen har lagt seg med hodet ned) kjenne i øvre del av magen og opp mot ribbeina (kan være ganske vondt etterhvert)

Kjenner mye vridning på tassen her, og ofte er magen helt snev og kjenner det sparkes mest mot venstre, altså er ryggen ofte mot høyre :) kjenner også at h*n krever mye plass oppover mot ribbeina ;P og hikking ;) mn altså mer romstering enn sparking, skal sies at det ikke er mye ro å få, da det er en aktiv tass som starter opp med en gang jeg setter meg ned ;P

Definitivt mer romstering her også og mindre av de tydelige sparkene. Oppfatter dette som helt normalt i slutten av svangerskapet =)

Ja nå er det en helt annen bevegelse. Syns de er mye "tyngre" og trege på en måte :-) Virker som jeg kan kjenne forskjell på armer, bein og rumpe. Hodet er jeg ganske sikker på ligger ned mot bekkenet :-)

Er nå i uke 33 +3 , førstegangs.... føler nå att det er mye mindre spark fra baby i magen, mer som om småen romsterer liksom, er dette normalt? Drakk saft og la meg ned på rygg, men det føltes mest som om han romsterer der inne....

Noen av dere som har barn fra før som kan fortelle litt om siste del av svangerskapet? Har lest litt men fint å høre fra noen som har opplevd

Hei ;)
Ja det er helt normalt!! Jeg er i uke 34+4 nå. Og jeg fikk beskjed forige kontroll at babyen hadde lagt seg md hodet ned, og da i fosterstilling fordi det er mindre plass inni der. Og da blir bevegelsene annerledes. Jeg har opplevd mye romstering i det siste også... Men har fått beskjed av jordmor at det viktigste er at man faktisk kjenner liv hver dag. At det ikke er så viktig hvilke typer bevegelser ;)

Så det er nok normalt det du sier. <kjenner meg veldig igjen ;)

Føler tiltider jeg må legge meg på rygg for å kjenne noe, normalt?
Men synes jeg merker generelt mer når jeg har tid til å slappe av

Må ta meg tid til å kjenne noen ganger jeg og. I en travel hverdag er det ikke alltid jeg kjenner bevegelsene, men de kommer fort når jeg setter meg ned ;)

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

Her er bevegelsene annerledes enn dem har vært tidligere. Mere romstering/dult enn spark. Men om jeg er usikker på om jeg har kjent noe på en stund så legger jeg meg ned på ryggen og kjenner etter, og da romsterer hun der inne. Hodet er ned og festet - er 35+4 :-)

<3 Venter ei lita prinsesse 9.august 2013 <3

Kjenner mindre nå enn før, men er helt enig i følelsen av romstering :-) Er i uke 33+4 nå. Tar meg i å lure noen ganger på om det ikke skal være mer bevegelse, men kjenner hikking flere ganger i løpet av dagen, og glidende bevegelser. Noen ganger er de litt kraftigere, som om han har funnet et litt større rom å sparke i :-)

Back
Topp