Rommet til babyen.

isbjørn

Elsker forumet
Jeg begynte i dag å male skapdørene, lister og vindu hvit på babyrommet. Taket må også males, men vil prøve å male det med en spraymaler, ser ikke syn på det i det hele tatt. Veggene skal rives, og så skal vi etterisolere og sette opp smartpanel. Håper det ikke tar for lang tid...... Hvordan ligger dere an med rommet til babyen?

Her ligger vi ganske bra ann. Vi slapp heldigvis å gjøre noe med rommet. Nå er det bare igjen å få pakke ut alt vi har kjøpt, vaske klær og få det inn i skapet og henge opp lamper og bilder.

ImageUploadedByBV Forum1445772583.722803.jpg
Veel.. Hva skal jeg si:p dette er den ryddige delen av rommet til knerten:p har planer om å fikse litt på sprinkelsenga, men får se om tiden strekker til:) ellers er det mest rydding som gjenstår. Rommet får være i de fargene det er enn så lenge. Har to barnerom til som må tas først. Det rommet her blir vel ikke brukt de første mnd uansett tenker jeg:)

Har ikje begynt :P bruker fremdeles rommet som gjesterom. Baby ska jo uansett sove hos oss den første tiden..så det kan være gjesterom noen måneder til. Skulle helst ha skiftet parkett og malt vegger + lister og vinduskarmer. Men ser for meg at baby flytter inn først, og så tar vi oppussingen ei helg når baby er stor nok (1-1,5år) til å være på overnatting hos besteforeldre. De bruker jo ikke rommet før de er ganske store. Sånn gjorde vi hvertfall med kommende storesøster :)

Ommøblerte der i går. Så hat kommi ett skritt nærmere. Har nesten ikke kjøpt noe siden vi har ei fra før og må se hva vi har først. Håper å få sendt svigermor opp å på loftet dems etter de gamle klærne til jenta så vi kan finne noe som passer lillebror. Vi trenger ikke å gjøre noe bygging osv. Der var ferdig og vannet var satt på i slutten av februar 2009 og det er deilig. Men fy så støl jeg er i beina etter at jeg Ommøblerte i går.

Her ligger vi ganske bra ann. Vi slapp heldigvis å gjøre noe med rommet. Nå er det bare igjen å få pakke ut alt vi har kjøpt, vaske klær og få det inn i skapet og henge opp lamper og bilder.
Ja da var dere heldige, litt kjedelig å pusse opp nå kjenner jeg. De tingene du har igjen er jo bare den "kjekke" delen:)

Har ikje begynt :p bruker fremdeles rommet som gjesterom. Baby ska jo uansett sove hos oss den første tiden..så det kan være gjesterom noen måneder til. Skulle helst ha skiftet parkett og malt vegger + lister og vinduskarmer. Men ser for meg at baby flytter inn først, og så tar vi oppussingen ei helg når baby er stor nok (1-1,5år) til å være på overnatting hos besteforeldre. De bruker jo ikke rommet før de er ganske store. Sånn gjorde vi hvertfall med kommende storesøster :)
Ja her og blir nok babyen sovende hos oss det første året, men har så lyst å få ferdig rommet slik at alle tingene kan være der:)

Ja da var dere heldige, litt kjedelig å pusse opp nå kjenner jeg. De tingene du har igjen er jo bare den "kjekke" delen:)

Ja, vi flytta inn for et år siden og malte det grått da. Så er bare kosen som er igjen nå og veldig glad for det ja. Selv om det ikke ser ut der inne akkurat nå med klær sortert i hauger og pappesker her og der:rolleyes:

Her blir det leeenge til babyen får eget rom. Har akkurat flyttet ut (foreløbig) minstemann på 1 år og 9 mnd inn til storebror på 3,5. 6 åringen har akkurat fått eget rom :-) Når babyen blir stor nok til å få eget rom må vi omorganisere endel. Tenker vi må lage et par ekstra soverom innen et par år.

Ikke planer om å gjøre noe. Blir vel på vårt rom en god stund først. Så får vi vurdere om han skal få gjesterommet eller om to av ungene deler rom... Sjelden vi har gjester, men rommet er jo syrommet mitt også, så i så fall må jeg finne en ny løsning på sysakene...

Har ikke ofra det en tanke engang:-P Rommet som skal bli babyen sitt rom, fungerer for tiden som lekerom til bonusbarna på 5. Så der ser mildt sagt ikke ut!:-P Og siden vi leier hus enda, og ikke har råd med å kjøpe vårt eget med det første, så er det begrenset hvor mye vi pusser opp her vi bor... Men det haster ikke med eget rom til baby enda føler jeg, vi tar det som det kommer etterhvert :-)

Babyen blir på vårt rom i minst et år, og så må vi vel se etter et nytt sted å bo, så det tar vi når den tid kommer :)

Babyen skal flytte inn på kommende storesøsters rom, dvs. rommet er klart:-) Men, kommende storesøster skal inn på gjesterommet, så det må males (er blått:-/), settes opp nytt skap, ny seng, nye hyller, gardiner og diverse småting;-) Mye å gjøre, men det meste er kos, bortsett fra malingen og den håper jeg mamma kan hjelpe til med:-) Ja, og så må det ryddes, og vi må finne ut hvor alt skal lagres, stress:-P

Ligger greit an her også, flyttet inn i helt ny tomanns bolig i sommer så rommet er klart, har bare ikke dandert og fått opp på veggene enda :) gutten blir uansett liggende inne hos oss det første året og kommer til å bruke sidecriben dere ser på bildet da :) skal bare kose meg og bruke tiden litt etter litt med rommet :)image.jpeg

Vi blir snart en familie på 5, med kun to soverom :-P Så her er ikke løsningen i boks... Sambo sin datter som bor her 50% deler rom med vår felles datter på 3,5. Det mest naturlige er selvfølgelig at hun eldste får eget rom! Men så har vi jo ikke plass da... Enten må huset bygges ut i en eller annen ende, eller så kan hun eldste få ligge i kjelleren der vi har kjellerstue og gjesterom :-) Men det er selvfølgelig bare om hun synes det er greit selv! Heldigvis er det fremdeles en stund til baby kommer, og da skal hun uansett ligge inne hos oss de første månedene... Så får vi se hvordan det blir :-)

Babyen skal ligge hos oss i hvert fall et år. Soverommet til babyen er i dag bokhylle/ kontor og gjesterom. Hvordan vi skal gjøre det når babyen trenger eget rom vet jeg ikke helt enda, :)

Her har me berre 3 soverom. Har mulighet til 2 til i kjellaren, samt kjellarståva, men da e kun betong der nede no...
Babyen skal ligga hos oss dei fyste mnd, kanskje da fysta året, og skal nok dela rom med broren i begynnelsen når den skal bytta rom. Så me har vertfall 1,5 år på oss t å bygga ferdig resten av kjellaren :P
Guttungen flytta inn på sitt rom for ei veka si, og e akkurat fylt 1 år. Så me stresse ikkje :P
Jentungen blei flytta på eige rom når ho va 8 mnd, då våkna ho av oss, og me av henna, så tio va inne ;)

Ligger greit an her også, flyttet inn i helt ny tomanns bolig i sommer så rommet er klart, har bare ikke dandert og fått opp på veggene enda :) gutten blir uansett liggende inne hos oss det første året og kommer til å bruke sidecriben dere ser på bildet da :) skal bare kose meg og bruke tiden litt etter litt med rommet :)Vis vedlegget 142775

Nydelig teppe :D Fekk storesøster sitt teppe denna uka, tror det e samme farge, bare me tri litt større stjerner, så mjukt og godt :) Kjempefornøyd!

Har egentlig kjøpt et fra sebra te lillebror, men kanskje eg må revurdera :p

Her gjekk planane i dass, siden formen har vært så dårlig, men glede meg masse te å ta datt på det mot sommaren :)

Back
Topp