Romkuler

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Jeg sliter med denne saken. Jeg skal selvfølgelig snakke med lege om dette, men jeg vil høre tanker og erfaringer fra dere.

Jeg elsker romkuler og de selges i begrenset opplag i julen, jeg har lest på innholdsfortegnelsen og sett at der står det romessens som ingrediens. Går deretter inn på produsentens nettside og leser at det er under 1% alkohol i disse, sender mail til produsenten, som er dansk, om det virkelig er trygt for gravide å spise romkulene.
Fikk mail tilbake i dag om at ja, de er helt trygge for gravide.

Kjenner at jeg har utrolig lyst på romkuler, men vil ikke risikere noe defekter på fosteret.

Hva tenker dere? Høre på produsentens tilbakemelding?

Jeg bruker også å sende meldinger til produsenter bak mat og produkter, og de har ikke lov å si at det er greit om det ikke er det :) men samtidlig så kan man jo aldri vite helt sikkert!

Jeg bruker også å sende meldinger til produsenter bak mat og produkter, og de har ikke lov å si at det er greit om det ikke er det :) men samtidlig så kan man jo aldri vite helt sikkert!
Det er det jeg og tenker :rolleyes: og nå har jeg gått i 1 år og gledet meg til å spise slike! For så å bli gravid :hilarious: skjebnen er ikke alltid like morsom tenker jeg :rolleyes:

Alkoholfri øl kan inneholde opp mot 0,7% alkohol, så du får selv avgjøre om du synes det er innafor.
Én kule utgjør neppe noen fare, men en hel pakke ville jeg ikke spist. Av mange årsaker, ikke bare alkoholprosenten. ;)

Alkoholfri øl kan inneholde opp mot 0,7% alkohol, så du får selv avgjøre om du synes det er innafor.
Én kule utgjør neppe noen fare, men en hel pakke ville jeg ikke spist. Av mange årsaker, ikke bare alkoholprosenten. ;)
Det er jo mange gravide og ammende som drikker alkoholfri øl?
Hmm, kanskje ikke verden er så firkantet som jeg tror :hilarious:

Det er jo mange gravide og ammende som drikker alkoholfri øl?
Hmm, kanskje ikke verden er så firkantet som jeg tror :hilarious:
Ja, tror kanskje ikke det er så mange som er klar over at det inneholder litt alkohol. :bookworm:

Ha i bakhodet at i Danmark er det ikke så uvanlig for gravide å ta seg et glass vin f. eks. Så at produsenten sier det er ok for gravide kan være med basis på danske retningslinjer for hva som blir anbefalt for gravide! Jeg ville spurt legen for å være helt på sikre siden, men som nevnt over her, det er noe med mengden :)

Ett par romkuler går helt fint, kos deg du :)

Alltid greit å spørre legen:)

Jeg tenker at det går helt fint om du koser deg med noen romkuler. Er jo alkohol i ganske mye, som kefir. Det er jo heller ikke frarådet såvidt jeg vet.

Med romkuler er nok kalorier verre enn alkoholen;)

Back
Topp