Romfordeling hus

Jeg har 43 kvm kjøkken, kjempe luksus :D (Det var to rom) For da er spisestua inne på kjøkkenet. Så er stua fri fra det.
Også en do i hver etasje. (Gjestedo nede og bad med do oppe) Og når vi får barn har vi mulighet til å ha en TV på lofstua også.

Er også veldig glad i vaskerommet. Også har vi en halvstor bod. Med masse plass :)
Men, soveromma her er knøttsmå. Men huset er fra 1730 cirka. Så ganske gammelt, men andre etasje er bygget om, for å få tre soverom. Derfor ble de litt små.
 
Jeg skulle gjerne hatt et romslig kjøkken og spisestue ved siden av. Stue for seg selv med plass til hele familien når vi får besøk. Et stort bad og et mindre bad. Vaskerom. Kjellerstue eller loftstue som også kan brukes som gjesterom. Et kontor med oppbevaringsplass. Bod. Og 3 soverom.

Er superfornøyd med tomta og beliggenheten her vi bor nå. Men huset er ikke drømmehuset akkurat. Mye jeg ville hatt annerledes.
 
Nå er jeg egentlig ganske fornøyd. Har det slik:

417A1807-795E-4B63-B300-46D1730A6D86.jpeg

Ideelt sett ville jeg hatt kjøkkenet der soverommet er, ved siden av stuen, i en åpen løsning. Men er veldig flyt og gjennomgang så går egentlig fint. Soverommene er av grei størrelse, badet er helt greit for 3 stk og boden vi har ved siden av barnerommet (det ved stuen) er perfekt! Neste gang ønsker jeg meg litt større løsning med stue og kjøkken pluss 1-2 flere soverom og kanskje en ekstra do, eventuelt et fullstendig bad. Men akkurat nå føler jeg dette er perfekt for 2 voksne, 1 baby (og en god stund om hun forblir enebarn) og 1 hund :)

Edit: Eget vaskerom kunne jeg tenkt meg da, nå tørker vi i stuen.
 
Back
Topp