Romantiske tanker om juletiden. Andre enn meg?

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Er det bare jeg som sitter og drømmer om advent og jul i år? Stor mage, evt. en nyfødt skatt. :Heartred Ser for meg juletre og vugge side om side i stua. Hjertet mitt smelter av tanken. :rendeer

Flere enn meg, eller er jeg totalt urealistisk og gal? Kanskje det er mer realistisk at jula blir smertefull og stressende! :santa
 
Jeg tenker mye på det :dummy: Jeg kjøper alltid julegaver tidlig, slik at jeg bare kan kose meg i desember, håper at det blir slik i år også :Heartred
 
Jeg ble gravid samme dato i april 2016 som april 2019, har termin samme dag som i 2016 også.

Julen gikk ut på at jeg lå på sofaen og var feit som en gris (gikk fra å veie 48kg før graviditeten, til å veie 72 mot slutten), var sliten, hadde vondt i føttene og beina mine, hadde dårlig samvittighet over at jeg ikke klarte å hjelpe så mye til med å verte opp. Osv osv.

Har ingen (!) romantiserte tanker til julen nå! Den blir sikkert bare veldig slitsom og vond tror jeg:(
 
Jeg ble gravid samme dato i april 2016 som april 2019, har termin samme dag som i 2016 også.

Julen gikk ut på at jeg lå på sofaen og var feit som en gris (gikk fra å veie 48kg før graviditeten, til å veie 72 mot slutten), var sliten, hadde vondt i føttene og beina mine, hadde dårlig samvittighet over at jeg ikke klarte å hjelpe så mye til med å verte opp. Osv osv.

Har ingen (!) romantiserte tanker til julen nå! Den blir sikkert bare veldig slitsom og vond tror jeg:(
Huffda! Men takk for at du forteller. Greit å høre andres opplevelser. Da håper jeg jula di blir bedre denne gangen. :Heartred Jeg har liksom ingen jeg skal verte opp, vi er stort sett gjester hele julen, så sånn sett er jeg litt heldig akkurat dette året..
 
Jeg tror det blir ganske koselig jeg. Ja, det er slitsomt på slutten, man er utolmodig og spent, men ventetiden har noe magisk i seg. Jeg fikk minsten for litt over et år siden og husker fortsatt hvor tøft det var på slutten, men jeg prøvde å sette pris på hver stund. Siden du skal få ditt første nå, så anbefaler jeg å ta vare på deg selv. Slapp av, nyt tiden og "friheten". Sov masse, spis sunt og gjør ting du liker når formen tillater det :hello2
 
Sniker
Er det nå jeg skal fortelle om jula 2017 som høygravid :hilarious:

Neida, det var litt magisk og festlig og være stuas største julekule :D og å i forventing i jula er koselig ❤️
Men, så blir man dårlig av alt fettet i julematen som gir halsbrann. Måtte derfor spise minimalt av julemat, hive innpå gaviscon og sitte og sove. Også blir man så syyyytk varm på slutten, holdt på å koke i alle selskapene. Heldigvis kan man gå ut og kjøle seg ned da.
Anbefaler alle å kjøpe julegaver innen oktober :p
Ellers var det kos å være høygravid i jula ❤️
 
Sniker fra januar 2019 her jula 2018 ja! Hadde handlet alle gaver i november, pynta huset klart første desember og alt av baby ting var i orden, for jeg ville slappe av i desember og bare nyte graviditeten (hadde sv.diabetes, kunne ikke spise «noen ting» pga det, ett barn i seteleie og bekken problemer fra helv...). Skulle bare kose meg jeg. Hadde termin 15 januar men visste at jeg muligens måtte settes igang rett på nyåret pga diabetesen også måtte vi prøve å få snudd den ungen da... veeeeeeel! 12 desember gikk plutselig vannet og nøyaktig 24 timer etterpå kom han med keisersnitt! Vi måtte bli på sykehuset til 22 desember, var veldig glad for at jeg hadde ordnet alt i november, og at vi fikk komme hjem til ett klart hus. (Vi havnet på ett større sykehus 1 1/2 time hjemmefra). Pappaen måtte riktignok ut å handle julegaver til gutten da, men det ble en annerledes jul med bare oss tre hjemme i stua.

Så mitt råd til alle januar damer er å ha alt iorden i november :) jeg hadde nok ikke hatt alt iorden hadde terminen vært en annen tid på året men jeg ville liksom nyte desember siden det er en så koselig mnd :)
 
Svigerinna mi fikk i romjula for noen år siden, og det var litt dramatisk med svangerskapsforgiftning, storm, lang vei til sykehuset og veier som truet med å bli stengt. Jeg håper ikke den historien gjentar seg.
 
Jeg ble gravid samme dato i april 2016 som april 2019, har termin samme dag som i 2016 også.

Julen gikk ut på at jeg lå på sofaen og var feit som en gris (gikk fra å veie 48kg før graviditeten, til å veie 72 mot slutten), var sliten, hadde vondt i føttene og beina mine, hadde dårlig samvittighet over at jeg ikke klarte å hjelpe så mye til med å verte opp. Osv osv.

Har ingen (!) romantiserte tanker til julen nå! Den blir sikkert bare veldig slitsom og vond tror jeg:(
Det er omtrent dette jeg ser for meg også! Sist var jeg høygravid i august, og hadde det som føltes som hundre liter vann i kroppen, var sliten og svær og sov dårlig. Ikke akkurat en tid preget av kos og god stemning. Hyggelig med forventninger og sånt, men også veldig slitsomt å gå og vente siden jeg var dønn ferdig med å være gravid på det tidspunktet :joyful: Men altså, det kan jo hende andre takler sånt bedre enn meg.

Tenker jul 2019 blir som den blir! Regner med å parkere på sofaen mesteparten av tiden :p
 
Jeg hadde et relativt problemfritt svangerskap sist, men nå er jeg fire år eldre og har en treåring, så jeg tror kanskje det blir bittelitt mer slitsomt denne gangen. :p Men jeg er en romantisk drømmer og ser for meg adventstiden som magisk. Først må jeg komme meg forbi 12 uker og helst TUL ...
 
Jeg fødte spontant tre uker før termin med første (som akkurat ble 8 mnd) og risikerer derfor å få en liten julegave i slutten av desember.
Hvis ikke vralter jeg nok rundt høygravid i huset vårt og gleder meg over vesla sin andre jul og kulen på magen. Det blir første jul i nytt hjem! ❤
 
Back
Topp