Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja jeg ig merker at hun sparker mye mer i blæra så jeg og har tenkt hun kanskje har lagt seg annerledesHar hatt roligere perioder her også, blant annet rundt uke 24... tok det opp med jordmor på kontroll og hun var ikke bekymret men fikk beskjed om å følge med. Jeg kjente jo liv da, men syns det var roligere. Har det litt sånn igjen nå, uke 28 og ser det litt ann. Samtidig med at jeg syns jeg kjenner mindre nå, blir jeg oftere sparket i blæra så lurer på om hun bare har lagt seg annerledes til egentlig.
Har forøvrig 3D ultralyd imorgen så regner med å bli beroliget da egentlig [emoji846]
Ja men ser vi er flere som merker det så er sikkert bare en periode de er roligereJeg er 26+5 og har også merket at babyen har er mye roligere de siste dagene. Blir litt bekymra, men prøver å tenker at så lenge jeg kjenner han innimellom så bør vel ting være greit? De har vel sånn relativt stor plasse der inne enda? Jeg er førstegangs så har ingenting å sammenligne med
Jeg er andregangs men husker jo ikke hvordan det varJeg merker at han er roligere noen dager - særlig når jeg styrer litt selvHvis du er urolig hadde jeg ringt føden, men de sier vel at fast døgnrytme ikke kommer før rundt uke 28? Jeg e rogså førstegangs og har ingenting å sammenligne med, men har opplevd flere "stille" perioder siden jeg begynte å kjenne mye liv. Men så kommer det et lite spark, så kan jeg roe meg ned
![]()
Ja jeg har morkaka helt øverst både litt foran og bak (har visst biplacenta) så det burde ikke hindre så mye så sant den ikke har flyttet eller vokst mer foran og nedHer også, 27 + 4. Kjenner bevegelser, men de er annerledes og mye roligere. Har morkaken fremme på magen, har tenkt at kanskje han har snudd seg med ryggen til min mage og at jeg derfor ikke kjenner så masse. Jeg kjenner liv, men må sette meg ned å virkelig kjenne etter!
Ja jeg har ikke gjort så mye de siste dagene, og da pleier det egentlig å være fart i henne. Men idag har jeg merket henne godt igjen. Tror hun hadde lagt seg i tverrleie med ryggen ut så hun sparket nok innover.Er 25+4 i dag og er også førstegangs. Jeg synes det går litt opp og ned med aktiviteten. Noen dager er roligere enn andre. Tror det har mye med hvor mye aktivitet jeg er i og hvor mye jeg har å gjøre.
Ja tror det er vanlig. Men er jo så lett å bekymre seg. Men så lenge jeg merker henne går det jo greit. Har hørt at de skal ha fast døgnrytme fra uke 28 jeg da. Men tror de kan få det før og, bare at de SKAL liksom ha det da i uke 28 eller 30 som legen sin sier27+5 her med morkake foranHar også dager som er mye roligere, som gjør at jeg bekymrer meg. Føler det varierer en del med bevegelser med noen dager med full rulle og andre dager med mindre. Legen fortalte meg at foster får døgnrytme rundt uke 30 og at sa lenge jeg faktisk kjenner liv hver dag, så var det bra. Men ble bedt om å ta kontakt om jeg er bekymret.
Ja akkurat sånn jeg merker det og. Er liksom ikke like sterke spark lenger. Men hun har vært veldig aktiv idag så alt er nok braJeg har også tenkt litt på dette i det siste. Føler egentlig at bevegelsene er annerledes også. Men jeg kan se hele magen riste flere ganger daglig, men følte det var mer «spark» før. Det er akkurat som om bevegelsene har blitt roligere/mer forsiktig og større, på en måte. Men jeg kjenner jo liv hver dag, så da tenker jeg at det helt sikkert er greit.