Roligere baby

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
I helgen var lillegutt "plagsomt" aktiv. Han sparket og styrte på døgnet rundt. De to siste dagene nå har han vært mer rolig. Kjenner han, men helst kun når jeg kjenner godt etter. Bør jeg være bekymret? Har dere hatt rolige perioder. Han blir forresten ikke mer sprelsk av hverken kaldt vann eller dytt. Men som sagt, han rører på seg..

Kjenn på magefølelsa di. Om du føler det ikke stemmer, så ring føden :)

Lillemor er slik hun også , men jeg har begynt å se ett mønster på det så jeg er litt avslappet på det Enn så lenge :)

De snur seg jo rundt omkring enda, så det varierer vel etter hvordan de ligger hvordan sparka kjennes ut. Har det sånn her også. Varierer fra dag til dag. Så lenge det er bevegelse er det nok ikke grunn til bekymring, men du må jo kjenne på det selv.

Kjenn på magefølelsa di. Om du føler det ikke stemmer, så ring føden :)

Lillemor er slik hun også , men jeg har begynt å se ett mønster på det så jeg er litt avslappet på det Enn så lenge :)
Egentlig er det jo den voldsomme aktiviteten I helgen som føles unormal (mulig han snudde seg?), men kan jo ikke unngå den negative tankerekka. Han har gitt fra seg et par spark de siste minuttene, så er ikke veldig bekymret :) godt å høre at det er flere rolige babyer der ute.

De snur seg jo rundt omkring enda, så det varierer vel etter hvordan de ligger hvordan sparka kjennes ut. Har det sånn her også. Varierer fra dag til dag. Så lenge det er bevegelse er det nok ikke grunn til bekymring, men du må jo kjenne på det selv.
Helt sant, og han har faktisk sparket litt fra seg etter at jeg postet :)

Jeg merker at jeg er blitt såpass vant til bevegelsene hennes at jeg ikke legger merke til de fult så mye som før. Jeg ser liksom på magen at hun beveger seg, men kjenner det ikke like sterkt. Og siden hun har litt mindre plass så er det mer romstrering og "kneking" (som vi sier i Bergen). Altså, ikke fult så mye spark, men mer vridninger og større bevegelser. Kan det være det du kjenner mer av og mindre "spark?"

Min har nettopp hatt noen rolige dager, og jeg var også litt bekymret. Jeg tenkte flere ganger på å ringe føden, men magefølelsen sa at det ikke var nødvendig (jeg tenkte dog litt på at det dessverre skal ganske mye til før jeg vil "bry" legen).
Jeg kjente bevegelser, men de var svakere og færre enn de hadde vært tidligere. Jeg googlet, og slo meg til ro med at barnet sparket innover, eller at morkaken (som jeg har foran) nå er større og tar imot mange av bevegelsene.
I går tok bevegelsene seg opp igjen, og nå er vi tilbake til sirkustilstander døgnet rundt :dance018

MEN! Selv om det ser ut til at ting er bra i mitt magehus, må du følge din egen magefølelse.

Har vært sånn her et par dager nå også:-) Han har nok snudd seg (kjentes sånn ut her natt til i går), så regner med at det er derfor. I skrivende stund sparker han meg nesten oppi ribbeina;)

Her er det også varierende fra dag til dag. Men noen barn er rett og slett roligere enn andre i magen. Med første måtte jeg kjenne etter hver kveld om han sparket, slik var det helt frem til fødsel.

Her går det veldig opp og ned. Men sånn var jentungen også. Det kommer jo ann på hvordan de ligger og hvor god plass de har. Hvis han sparker deg i ryggen så kjenner du det ikke.

Her har og jenta mi vært aktiv i mange dager som føles som hele tiden nå :p så jeg og kjenner på det som deg at det bare er kjekt nå men er redd for at jeg unødvendig kommer til å bli bekymret om det kommer veldig rolige dager nå..

Hadde noen sånne dager forrige uke.. men mot helgen var det full fart igjen og i går var den plagsomt aktiv! :-P har en bajas i magen så ble bekymret selv når den ble så rolig i så mange dager men det er visst normalt :)

Siden uke 24 ca har min vært mye roligere i magen enn før, ble litt bekymret, men kjenner han jo hver dag. Kjennes ut som det har blitt trangere til han inni der, så kan være derfor. Å kjennes å ut som han sparker mer innover enn utover mot magen :)
Med mine to andre var det akkurat likens, de var veldig rolige i magen, spesielt på denne tiden å utover.

Han her har virkelig tatt igjen de to dagene han har vært "lat" nå i natt og i dag!:-P Han sparker så voldsomt rundt mellomgulvet og litt høyere nå, så i natt fikk jeg rett og slett vondt!:-P Tror han har snudd seg igjen, for sparkene er mye mer tydelige nå enn de har vært de to siste dagene:-)

Siden uke 24 ca har min vært mye roligere i magen enn før, ble litt bekymret, men kjenner han jo hver dag. Kjennes ut som det har blitt trangere til han inni der, så kan være derfor. Å kjennes å ut som han sparker mer innover enn utover mot magen :)
Med mine to andre var det akkurat likens, de var veldig rolige i magen, spesielt på denne tiden å utover.

Det skal ikke bli mindre aktivitet fordi om det blir trangere. Aktiviteten skal være den samme! Det er litt viktig å tenke på når magen etterhvert blir virkelig stor ;-) men de endrer bevegelsesmønster frem til uke 32 mener jeg på at den begynner å få en stabil rutine på søvn og bevegelse

Det skal ikke bli mindre aktivitet fordi om det blir trangere. Aktiviteten skal være den samme! Det er litt viktig å tenke på når magen etterhvert blir virkelig stor ;-) men de endrer bevegelsesmønster frem til uke 32 mener jeg på at den begynner å få en stabil rutine på søvn og bevegelse
Ikke mindre aktivitet, men anderledes aktivitet :p Er mer glidende bevegelser å pressing, før var det mye dulting :) Er vertfall slik jeg opplever det :)

Veldig opp og ned her også. Men mønsteret er vel at de dager jeg er mer aktiv er lille mor mindre aktiv. De dagene jeg er rolig, så går hun nesten amok inni der :-p har ligget idag med migrene, alt jeg vil er å sove. Men mini er helt på styr, så hver gang jeg nesten har sovnet kommer det et heftig spark :-p var litt bekymret på de rolige dagene, helt til jeg så mønsteret :)

Jeg tok opp dette med jordmor i dag. For her var lille veldig rolig. var usikker på om jeg kjente noe i det hele tatt i to døgn etter at babyen hadde vært super aktiv. Hun sa til meg at babyene nå i perioden uke 28-32 kunne de ha svært aktive dager, der det påfølgende dag var svært rolig. Eneste hun sa var viktig var at jeg kjente babyen rundt når jeg våknet, ettermiddagen og til kvelden/natten :-)

Back
Topp