Roligere baby i magen

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Har merket godt de siste dagene at baby i magen har gitt mindre spark i fra seg, kjenner jevnt med bevegelse men han virker roligere.. Blir jo så klart litt bekymret, men så lenge jeg kjenner liv bør vel alt vær bra?! Føler også at døgnrytmen hans har endret litt.. Er 28+4 uker idag. Andre som kjenner på det samme? Hvor langt på vei evnt?

Er 27+5 og har merket i det siste at det er mer rolige perioder og mer døgnrytme på knerten. Takk og pris for det. Så hyper han har vært hele døgnet tidligere, så jeg for meg en som aldri kom til å sove når han kom ut :D

Her er det noen dager som er veldig rolige, og andre dager der han er spinnvill:P Jeg har kommet frem til at det har med hvordan han ligger. Ligger han med ryggen mot magen min, så kjenner jeg rolige bevegelser og lite spark.
Men har selv blitt bekymret de dagene han er så rolig, så tenker jeg skal spørre jordmor om dette på neste kontroll, bare for å være sikker :)
Jeg er forresten 29+5 :)

Er 26+4, å har også noen dager som er roligere enn andre..
Har nok noe med hvordan baby ligger i magen, snur seg titt og ofte.. Ligger baby med ryggen ut, eller slik til at mesteparten av sparkene går mot morkaka (ligger foran hos meg) kjenner jeg mye mindre enn ellers.. Jeg blir ikke nevneverdig bekymra sålenge jeg kjenner liv flere ganger iløpet av dagen, og får respons hvis jeg spiser litt is f.eks:)..

Men nå har jeg et svangerskap bak meg, å storesøster var en veldig bedagelig baby i magen.. Denne babyen er langt mer aktiv har vært, men vet jo fra forrige gang at det ikke trenger være noe galt om baby er rolig heller:)..

Døgnrytmen til baby har forandret seg, og stabilisert seg litt her i det siste:)..

Jeg er 30+2. Det er mye liv, men på en annen måte.
Merker hun ligger i samme stilling ofte, spenner de samme plassene. Og de "crazy" periodene er det mindre av, det er mer "åling" inni der... Merker hun snur og vender seg mer enn hun sparker og slår:P Hun stryker liksom over blæren ofte, en helt forferdelig følelse synes jeg:P

Døgnrytmen er også forandret her. Kjenner mye mer til henne på natten nå enn før.
Det er nok helt normalt, og som du selv sier, så lenge du kjenner liv så er nok alt bra. Det begynner å bli trangt på dem inni der :P

Min pleier å være aktiv, men dager jeg stresser er han gjerne roligere. Synes også bevegelsene har endret seg i det siste. Fra at det har vært spark med fot, osv er det nå mer glidende bevegelser. Feks føles det som han flytter på hele seg..

Er du bekymret ville jeg ringt føden :)

Endret rytme her også. De nattlige aktivitetene har nesten opphørt, men har derimot fått et aktivitets mønster på dagen. Kjenner spark i samme området. Så har vært litt urolig etter at mønsteret forandret seg så veldig, men han vokser og har det bra. Kjenner liv hver dag :) (30+2 i dag :) )

Har kjent spark i samme område jeg også, og blitt utrolig øm på det stedet.. Han har liksom hatt sine rolig perioder og aktive perioder til omtrendt samme tid hver dag frem til for noen dager siden.. Mindre spark og mer åling jevnt utover.. Kan godt hende han har snudd seg. Skal hvertfall ta det opp på neste kontroll :)
Takker for svar. Godt å lese deres erfaringer rundt det.

Min var kjempe aktiv før, en skikkelig akrobat! Sparket mye i blæren og plutselig oppover neste sekund, men i de siste par dagene har hun blitt veldig rolig, ble bekymret, men så våknet hun litt til her en dag. Men virker som om hun har sluttet å sparke over helgen, men kjenner heldigvis romstering i magen nå ;) skal til ultralyd i morgen, så tenkte å høre med legen da. Er i uke 25+

Har en tvilling som ligger med ryggen ut, og hun kjenner jeg ikke mye til, den andre ligger med ryggen inn, og hun er super aktiv. Stillingen til babyen har innmari mye å si, Kanskje din har snudd litt på seg?

Her har det også blitt mye roligere. Hadde litt panikk i går , når jeg tror jeg prøvde alt for å få litt liv i han uten at noe skjedde( hadde ikke lagt merke til han på hele dagen). Så la mannen øret nedpå magen for å lytte og han fikk seg ett skikkelig spark i kjakan. Haha ;)

Jeg kan kjenne romstering, men hun sparker ikke like mye og hardt som før. Var på 3D ultralyd for litt side og der var der mye aktivitet med armene og hun roterte seg ganske mye, så jordmor mente det såg bra ut. Så får prøve å slå meg til ro med det, selv om hun er mye roligere...

Back
Topp