Rolig i magen, rolig utenfor?

Frumammaliv

Betatt av forumet
Dette er vel mer et spørsmål til flergangsfødende.

Kjenner dere noe forskjell på denne babyen ift de andre?
Da jeg var gravid med nummer to sa jeg veldig fort at han her var heeelt annerledes enn storebroren!
Jeg kjente at han var mye mer aktiv og bevegelsene var annerledes. Han var definitivt ganske aktiv og krevde mye mer da han kom ut også.

Denne gang har jeg en veeeldig rolig baby!
Jeg kjenner liv hver dag og føler et søvnmønster på han. Men bevegelsene er rolig, de kommer sjeldent, et lite dunk her og der. Litt romstrering. Og med gjerne ganske lange pauser mellom. Føler nesten ikke jeg er gravid (forutenom de ekstreme bekkensmertene og kynnere :-p)

Håper teorien min stemmer og jeg får en rolig sovebaby denne gang :) Det var forøvrig førstemann, men hadde ikke noe å sammenligne med på hvordan en «skal» oppføre seg inni der :-p
Hadde vært veldig praktisk med en sovebebis når man har to aktive på 4 og 6.

Tror ikke det er noe fasit på om de er rolig i magen/urolig i magen at de blir sånn og sånn når de er født jeg da, men hvem vet :wacky:

Dette er vel mer et spørsmål til flergangsfødende.

Kjenner dere noe forskjell på denne babyen ift de andre?
Da jeg var gravid med nummer to sa jeg veldig fort at han her var heeelt annerledes enn storebroren!
Jeg kjente at han var mye mer aktiv og bevegelsene var annerledes. Han var definitivt ganske aktiv og krevde mye mer da han kom ut også.

Denne gang har jeg en veeeldig rolig baby!
Jeg kjenner liv hver dag og føler et søvnmønster på han. Men bevegelsene er rolig, de kommer sjeldent, et lite dunk her og der. Litt romstrering. Og med gjerne ganske lange pauser mellom. Føler nesten ikke jeg er gravid (forutenom de ekstreme bekkensmertene og kynnere :p)

Håper teorien min stemmer og jeg får en rolig sovebaby denne gang :) Det var forøvrig førstemann, men hadde ikke noe å sammenligne med på hvordan en «skal» oppføre seg inni der :p
Hadde vært veldig praktisk med en sovebebis når man har to aktive på 4 og 6.

Storesøster her var en rolig mageboer men langt ifra en sovebaby og langt ifra rolig. Nå venter vi lillesøster og hun er nokså lik i magen som storesøster. Forskjellen er at sist var morkaken foran og denne gangen er den bak. Merket bevegelse tidligere denne gangen.

Trur ikke det en en spesifikk fasit. Enn her var eldste helt gal inni magen og rolig etter fødsel. Nr 2 var rolig i magen og er helt gal utenfor. Denne babyen sparker masse så er ganske spent. Nå har mine barn refluks også så kan ikke akkurat snakke for mye om sånt da jeg ikke aner hvordan en frisk baby er. Men eldste sov gjennom fra 4 mnd og kr 2 sov gjennom fra 6 uker, men må legge til at nr 2 sov gjennom pga fasting og narkose så det ble nesten påtvunget han. Han våknet igjen 1 mnd senere og hadde smerter pga noe annet.

Nr 1 var rolig i magen. Så rolig at jeg dro på sykehuset flere ganger for å sjekke om det fortsatt var liv. Han har ADHD.
Nr 2 var ganske aktiv. Hun er veldig rolig utenfor magen.
Nr 3 er også ganske aktiv, så håper på en gjentagelse av nr 2 :)

Her var nr. 1 rolig i magen og rolig etterpå. Sov hele natten fra 1 mnd gammel. Nr 2 var veldig urolig, særlig på natten, og fortsatte med det etter han kom ut. Nr 3 nå er veldig aktiv, særlig når jeg skal legge meg. Så er spent om denne blir like urolig som forrige. ;):rolleyes:

Storebror var rolig i magen, og rolig som baby. Helt til han lærte å reise seg opp etter ting/krabbe og gå. Det har vært full rulle siden..
Lillesøster er helt klar MYE mer aktiv enn storebror, så blir spennende å se hvordan hun blir!

Storesøster var veeeeeldig rolig i magen. Var ofte på fødestua og fikk målt bevegelser og hjertelyd fordi det gikk så mange timer uten at jeg kjente noe. Reagerte ikke på søtt, kaldt eller at jordmor ristet i magen.
Hun er ikke et sovebarn, aldri vært, og har enorme mengder energi!

Lillesøster er det full fart i inni magen, så foreløpig en helt annen type. Spent på å bli kjent med henne på utsiden også :)

Junior var rolig i magen og de første 8 mnd, begynte først å krype når han var 9 mnd. Da han var 11 mnd gikk han og etter da har d vært non stop :smiley-bounce015

Back
Topp