rolig eller dårlig?

Suzie <3

Forelsket i forumet
nå begynner eg faktisk å bli bekymret for denne magen min.. de siste dagene, har mini blitt roligere og roligere.. og nå i dag kan eg ikkje huska eg he kjent noge.. he te og me ete sjokolade.. selvsakt er pappa i utdrikningslag ( noe eg og skulle vore i, men hormoner og dårlig bekken samtidig så de så styre det ikkje virka te å like meg å ikkje svarar på melding.. så føle eg meg ikkje så veldig velkommen.. ) he såde her å sippa heilt siden eg leverte mannen i sitt lag.. å nå vurdere eg å ringa te legevakta for å klage.. men vil jo ikkje plaga nokon.. sian det mest sannsynlig ikkje e noko gale.. men blæhhh, for ei greia! jillt om du gir ei tebakemelding om du les det.. for nottno så følte eg meg veldi aleina i vera..

RING MED EN GANG!!! 

Ser dette innlegget er litt gammelt, så håper inderlig du har fått liv i magen eller at du har ringt legevakta!

Titter innom fra oktoberforumet.

Jeg hadde et par dager i forrige uke med slik uro. Jeg var så redd, da lillejenta bare plutselig ble helt stille. Og jeg gjorde alt. Jeg lå, stod, hoppet, spiste mat, drakk kaldt og sukkerholdig drikke, spilte gitar (det reagerer hun ALLTID på). Men ingenting. Ikke hadde jeg merket at hun hadde hikket noe.

Jeg rinte til fødeavdelingen bare for å høre med jordmor. Hun var så betryggende. Det er ofte bare en telefon som skal til :) Hun sa jeg skulle se det an et par timer - drikke mer for å få opp blodsukkeret, og hvis jeg fortsatt ikke kjente noe så kunne jeg komme nedover.

Kanskje er det nok at du gjør disse tingene. Hvis ikke så må man jo sjekke opp.

Jeg måtte nedover - hun rikket seg ikke. Men da vi kom nedpå sykehuset, fant de sterk hjertelyd med en gang. Lå i registrering i 10 min - hjertelyden helt normal :)
Viser seg at hun har lagt seg ganske langt inn og ned. Hodet festet. Sikkert derfor hun var roligere. Og hun er mye roligere enn tidligere nå også.

Er bare så viktig å få sjekket ut. Ikke nødvendigvis sikkert at du må dra på sykehuset. Men at samtale med jordmor er betryggende - og at du prøver ut noen av triksene for å få babyen til å røre på seg :) Lykke til!

Ring føden og spør dem om råd. Det er for nettopp slike ting de er der. Satser på at alt er vel, tenker på deg ikveld. Lykke til. :)

eg ringte fyst leevakta, men de ville såvidt snakke med meg ettersom eg var så langt kåmmen. fikk beskjed om å ringe til føden, fikk feil nr så det ble endel telefoner og venting.. men endte opp med kontakt med føden og ein dame/jordmor, som sa at eg skulle legge meg ner på gulvet å kjenne etter på livmora. Dette endte med at eg låg på gulvet i 15.min å hyperventilerte, før eg fekk meg opp igjen i sofaen.. Ringer ikkje de igjen, før eg MÅ, alldri følt meg så avviste før..

Har det ordnet seg nå? Bare ring igjen til føden, det må du bare...noen barn er roligere o dagene før fødsel, så kanskje det er noe på gang...?

Enig - du må ringe føden igjen hvis det fortsatt er det samme! Forklar nøye hvordan du har det, og hva som bekymrer deg. Og forklar hva som skjedde når du la deg ned for å kjenne etter. Fødeavdelingen er der for deg - ikke omvendt! Og det er alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Hvis det ennå er likt, så ring igjen. :) Har fått beskjed av min jordmor at jeg skal legge meg ned og kjenne etter, og da skal jeg kjenne etter både spark, slag, bevegelser, vridninger, dulter og ALT, og dersom jeg teller ti ting på under en time skal jeg ikke være sååå urolig. Men hun anbefaler meg å ringe føden når som helst - og hun jobber der selv. Ring i vei du, de skal ikke avvise deg, da gjør de ikke jobben sin. Lykke til!

takk, for bekymring og svar :-) Eg ringte legen i dag, hu meinte gutten kunne ha snudd seg igjen.. slik at han ligger me rompa ner. At det kunne være grunnen, at han satt litt fastere!? ikkje vet eg..
men hjarte lyden var fin, så eg slappar bedre av! :-) har periodevis mens smerter/murring i underlivet og korsryggen.. og klør... legen tok mange prøver for å være på den sikre siden :-) 

Bra at det er liv, kjipt hvis rompa ligger ned... Men vet ikke hvor lenge du har igjen og ser du er flergangsfødende, og da fester ofte hodet seg sent...

Hanne2 skrev:
takk, for bekymring og svar :-) Eg ringte legen i dag, hu meinte gutten kunne ha snudd seg igjen.. slik at han ligger me rompa ner. At det kunne være grunnen, at han satt litt fastere!? ikkje vet eg..
men hjarte lyden var fin, så eg slappar bedre av! :-) har periodevis mens smerter/murring i underlivet og korsryggen.. og klør... legen tok mange prøver for å være på den sikre siden :-) 

Så bra du ringte - og fikk slappet bedre av :) Det er jo som oftest ikke noe galt, men det er VELDIG mye bedre å vite at ting er fint enn å være redd for det som kan være galt. 

Lykke til videre - håper han snur rompa rette veien igjen snart da :)

Godt å høre at du ringte igjen. :) Bra at legen har tatt mange prøver da er du på den sikre siden. :)

Ketalar skrev:
Bra at det er liv, kjipt hvis rompa ligger ned... Men vet ikke hvor lenge du har igjen og ser du er flergangsfødende, og da fester ofte hodet seg sent...

er 36 på onsdag, begge de første lå me hode ned lenge, 1.mann i flere mnd og nr 2 var det aldri snakk om å ikkje ligge med hode ned, men han festet seg ikkje. denne er noe luren (lik faren)  og snur seg i hytt og pine.. på arket står det s,hb,s,h,h??   :-) men håber hu tar feil :-)

Godt å lese at du ble beroliget! Så bra..

Men kjipt med mulig sete ja, har det likt her og tenker ikke på så mye annet for tiden. Men siden du straks er 36 uker, så skal du vel vurderes for "snuing" snart? :)

Masse lykke til.

Bra at han i alle fall har det bra da :) Men kjipt at han ligger med stumpen ned. Håper han snur seg snart :)

Har veldig god kontakt meg jm( har privatnr hennes) så hun er oppdatert på legens bekymring/ mistanke. Formen er mye bedre og mini har det bra :-)

Back
Topp