Robotstøvsuger

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Hvor godt komme de til over alt egentlig?
Lister, under sofa/skap osv?
Under bord?

Må dere frem med vanlig støvsuger uansett?

Spørs helt hvordan huset ditt er - også er det litt ulikt på støvsugerne såklart.

i gamle huset brukte vi nesten ikke vanlig støvsuger, kun til sofa. Der klarte støvsugeren overalt :) Under alle møbler og dørterskelene var null stress. Nå har vi tre etasjer, så nå går roboten i hovedetasjen, også bruker vi sånn dyson-støvsuger ellers. Vi har høy sofa og alle skap går den fint under, og selv om det er høyere dørterskler i nye huset klarer den de og. Vi har en roborock s50 :)

Bruker sjelden vanlig støvsuger.
Kommet seg under om det dr høyt nok
Ok.
Sofa, tv-bord, skjenk og vitrineskap kommer den seg ikke under da.
Men stuebord går.

Men den finner andre veier, hvis den dunker borti benet på bordet? Jeg tenker på om den da snur og går en annen vei og dropper å støvsuge under bordet..

Spørs helt hvordan huset ditt er - også er det litt ulikt på støvsugerne såklart.

i gamle huset brukte vi nesten ikke vanlig støvsuger, kun til sofa. Der klarte støvsugeren overalt :) Under alle møbler og dørterskelene var null stress. Nå har vi tre etasjer, så nå går roboten i hovedetasjen, også bruker vi sånn dyson-støvsuger ellers. Vi har høy sofa og alle skap går den fint under, og selv om det er høyere dørterskler i nye huset klarer den de og. Vi har en roborock s50 :)
Aha, så den går over terskler. Lurte på det og.

Ok.
Sofa, tv-bord, skjenk og vitrineskap kommer den seg ikke under da.
Men stuebord går.

Men den finner andre veier, hvis den dunker borti benet på bordet? Jeg tenker på om den da snur og går en annen vei og dropper å støvsuge under bordet..

Vår scanner rommet mens den holder på, så får støvsugd alt og finner en smart vei rundt bordbein etc. Den går ikke bare til den dunker i noe og snur liksom. Den har og trappesensor slik at den ikke faller ned trappa eller ut åpne dører eksempelvis.

den kan sette seg fast altså, eksempelvis oppdaga vi at gulvteppe inntil en stol vi har ikke fungerte, men flyttet vi stolen unna gikk det bra :)

Jeg har ikke selv men moren min sa at etterhvert har maling etc flakket av på bordben/skap etter utallige dunk fra støvsugern

Det må jo være høyt nok, men her kommer den seg rundt nesten overalt. Har litt problemer med beina til en stol vi har som den kjører over og så setter seg fast... Den scanner rommene, går langs listene, går rundt alle ben og under bord. Støvsuger ekstremt sjeldent med annen støvsuger nå.

522EFB13-3FB2-41A8-8D92-40BD631751A8.jpeg Er det høyt nok så kommer den seg under.
Her går den ikke under sofaen men den greier jo heller ikke å støvsuge oppi så da tar vi under og bak når vi støvsuger sofaen.

Vi har helt nytt hus og den kommer seg overalt untatt bad og vaskerom pga høyere terskler. Men er ikke så veldig problem.

Har hatt roboten i 3-4 mnd nå og hatt framme vanlig støvsuger 3 ganger tror jeg. Og da for å ta sofaen. Resten kommer den seg så greit til at det ikke er vits å støvsuge ekstra, holder lenge med robot + moppevask.

Den lager seg et kart over etasjen og gir seg ikke før alt er tatt eller at den skjønner at den ikke kommer seg inn feks hvis døra er lukket eller har prøvd sånn 3000 ganger :p
Bordbein kjører den bare rundt. Har roborock s50
På bilde har han støvsuger kjøkkenet. Så masse bordbein og stolbein.

Elsker vår, den er vel en av de beste kjøpene vi har gjort (men vi har også hund da)! Den støvsuger bedre enn den «vanlige» støvsugeren vår, syns vi. Har den stilt inn så den går hver dag når vi er på jobb. Setter seg sjelden «fast», da den lærer seg «veien». Flytter den også rundt i andre rom. Kommer ikke under sofaen vår, men kommer under senger. Har også en sånn børste som børster langs kanten av listene (nede). Vi har en irobot roomba, husker ikke modell.

Back
Topp