Robotstøvsuger og hund??

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Har en passe langhåret hund som røyter noe så vanvittig! Jeg vil ha robotstøvsuger, men hvilken er best på hundehår? Det er ikke så nøye om den ikke går godt i hjørnene, vi kommer jo fortsatt til å bruke den vanlige støvsugeren iblant.

Det viktigste er at den tar hundehår av den typen som samler seg i store dotter, og at den ikke er så himla dyr.

Noen gode tips?

Hehe så lenge hunden ikke tisser og bæsjer inne så :P

Følger, jeg lurer også på dette :)

Hehe så lenge hunden ikke tisser og bæsjer inne så :p

Følger, jeg lurer også på dette :)
Haha ja jeg så en litt artig sak på fb, der det hadde vist seg å bli et problem :p

Finnes enkelte modeller som skal være ekstra gode på dette, har du søkt? :) Vi har en som ikke er rådyr, den bråker litt, men vi er ute av huset når den går

Tviler å at langt og mye hår er bra kombo.
vi har ikke hund men miele robotstøvsuger. og den samler masse bøss, men børsten burde renses etter hver gang.
siden vi ikke har hund/katt går det fint å bruke den 2 kanskje 3 gng før den er full av hår/bøss og må renses.

men om det finnes en modell som er utviklet for hun hadde jeg nok valgt den.

det er egentlig "mye styr" med de, må tømmes/renses ofte.

Vi har en iRobot (tror det er det).. Den må i så fall renses hver gang den har gått.. Så her blir den sjeldent brukt:/

Finnes enkelte modeller som skal være ekstra gode på dette, har du søkt? :) Vi har en som ikke er rådyr, den bråker litt, men vi er ute av huset når den går
Har søkt, men sliter med å få relevante søkeresultater, mye gammelt som kommer opp. Tenker at det må jo ha skjedd en utvikling siden 2011, men finner ikke noe nytt. Kanskje jeg bare er dårlig til å lete :p

Dytt ;)

Har en iRobot, som var på åpningskampanje til rundt par tusen i vår. Den bråker, så som regel setter vi den på når vi er ute. MEN - mine lange hår + hundens pels er ikke en god kombo med vår "Robbie". Mannen småmumler for seg selv hver gang han renser den, for hårene setter seg fast rundt børstehodene. Ved daglig bruk, samles det ikke så mye på gulvet, og da tåler den kanskje to-tre runder før du renser den, men dersom den skal få hovedansvaret for ukesvasken, så kan det bli litt for tungt og mye for den.

Vurderer å investere i denne i stedet etterhvert, som er børsteløs, men ser for meg at spesielt mine hår vil være tvinnet rundt rullene på denne også. http://www.witt.zone/irobot/roomba-no/

Back
Topp