Ro og hvile...*litt utblåsning*

~troll2012/2013?~

Gift med forumet
er no herk!!!!

Ligger på sofaen og har jo da fått streng beskjed om hvile og ro, ikke gjøre noe, ikke løfte noe, rett og slett bare ligge her...
Kjenner jeg holder på å klikke... Har aldri i mitt liv hatt så stort overskudd og så lyst til å ta husvasken, vaske klær, gå ut på tur, ja generelt alt jeg ikke har lov til nå....emoticon

Prøver å få mannen til å rydde og støvsuge litt, men han gjør som vanlig ting halvveis, så han har ryddet av stuebordet, brettet sammen klær, og startet oppvaskemaskinen, men ikke lagt på plass klærene, ikke tørket av stuebord og tv-benk, og er ikke i nærheten av å støvsuge...

Måtte mase på han en time før han gjorde noe overhodet, og nå når han måtte på butikken for å handle litt, mått jeg skrive den handlelisten for han vet jo ikke hva som trengs....

Kjenner jeg holder på å bli gal av å ikke få gjøre noe

Hvordan skal dette gå om jeg blir liggende slik som dette helt til 27.mai da...?????

Har forresten bestilt meg nok en ul(privat) for var ikke sjans i havet å få flyttet den ul timen som jeg har 16.mai(offentlig), og jeg klarer ikke gå så lenge i uvisshet, må vite om ting utvikler seg eller om jeg skal fortsette å forberede meg på denne MA'en...

Håper dere andre damer har en kjekkere helg enn meg!!!!!
 
Synes du skal koste på deg privat UL. Sitter å lurer på akkurat det samme selv nå. Venter og venter på innkalling til tidlig UL, men får ingen ting i posten. Vil bare bli ferdig med det, jeg nå! Så jeg slipper å være nervevrak hele tida.

Klemmer!
 
Det høres ikke noe gøy ut. Kan kanskje være greit å få tatt en UL da ja, krysser fingrene for deg :)

Jeg venter også på svar om når jeg får ul, tatt over en uke nå, haff, kjedelig å vente! 
 
Da har jeg fått bekreftet nok en privat ul onsdag kl 16...
Har vel egentlig ikke råd til det, men men, får klare oss med billige middager i noen dager....

Holder virkelig på å klikke her jeg ligger...må drive å bytte side med jevne mellomrom for blir jo helt ødelagt av dette...

Og ikke akkurat kjekt å ligge pal på sofaen når man har ei lita snuppa som nærmer seg 4 år, som så gjerne vil leke litt med mamman sin....
 
Hvorfor må du ligge stille..? :/
 


MiniPuselabb skrev:
Hvorfor må du ligge stille..? :/


Pga truende abort...
Vet det er ulik praksis på det, men fikk beskjed om fullstendig ro, ikke løfte noe +++ tar også progesteron for å prøv eå hjelpe til med forholdet i livmoren og for å stoppe den påbegynte blødningen.... og så får jeg ikke lov å stresse heller, så får bl.a. ikke ta eksamen på mandag...
Er sykemeldt fra jobb og egentlig studier helt til 27.mai, men skal iallefall forsøke å skrive bacheloroppgaven min som skal inn 4.juni, for den er ikke stress....
 
Det med mannfolk kan jeg signere! :p Har du hatt noe mer blødninger da? Skjønner at det er kjedelig, men tenk om detnå går bra, hvor glad du blir for at du tokdet med ro :) skal krysse fingra på onsdag!
 
Har ikke hatt no mer blødninger, men disse hormonene som jeg tar skal jo stoppe blødninger, så regnet jo med det ville roe seg kjapt...
Men det hjelper jo ikke om det er feil på embryoet igjen....

Nå går han nok en gang og smårydder litt, men lurer på om han denne gangen klarer å tørke av bordet eller om det blir med å ta vekk litt ting og tang...og støvsuges må det i dag!!!
 
Kjenner jeg kommer til å bruke denne tråden til litt syting...

Er LEI av å ligge strak ut på sofaen, ikke kunne fungere som mamma for snuppa, og ikke klarer å konsentrere meg om noe...

Kjenner på følelsen av at det er ufattelig lenge til onsdag kl 16 og ny ul, og er så ufattelig redd for at magefølelsen min nok en gang skal være riktig og at vi nok en gang får seg en for liten klump med bankende hjerte men beskjed om at dette ikke ser bra ut, og så nye uker å vente på ny ul og så få beskjed om at hjertet har sluttet å banke....

For så å måtte gjennom en ny utskraping og flere uker med blødninger og så finne ut at dett er masse rester i livmoren....

Skulle heller lagt strak ut med kvalme og oppkast slik jeg hadde det da jeg gikk gravid med snuppa, da visste jeg iallefall at jeg var gravid og at ting var normalt...slik er det IKKE nå!!!!
 
Jeg vet akkurat hvordan du har det!! Jeg må også ligge rett ut, ikke løfte/bære, ikke ha samleie, ikke stresse... og det er så kjedelig! Er jo egentlig i superform, og full av energi! Arrggh :/ Føles så unaturlig! Og sønnen vår skjønner jo ikke hvorfor mamma ikke kan bære han eller løfte han opp av sprinkelsenga.. får så vondt av han. 

Men håper det er verdt det! Skal ringe fastlegen min i morra, for jeg blør fortsatt..  venter også bare på å få konstatert ny MA.

Lykke lykke til, håper det går bra med deg! Lenge å vente helt til onsdag når dagene går så sakte...

Klem
 
Jeg vet akkurat hvordan du har det!! Jeg må også ligge rett ut, ikke løfte/bære, ikke ha samleie, ikke stresse... og det er så kjedelig! Er jo egentlig i superform, og full av energi! Arrggh :/ Føles så unaturlig! Og sønnen vår skjønner jo ikke hvorfor mamma ikke kan bære han eller løfte han opp av sprinkelsenga.. får så vondt av han. 

Men håper det er verdt det! Skal ringe fastlegen min i morra, for jeg blør fortsatt..  venter også bare på å få konstatert ny MA.

Lykke lykke til, håper det går bra med deg! Lenge å vente helt til onsdag når dagene går så sakte...

Klem
 
Uff så kjipt å lese MiipMo!!!
Her har blødningen stoppet opp da heldigvis, ble bare med to dager med spotting, for det gav seg med det samme jeg startet på hormonbehandlingen,... Men denne ligge i ro, ikke gjøre noe, ikke stresse, går meg på nervene....

Bare det at jeg har lyst på no godt nå, er nok til å skubbe meg helt ut av balanse, får jo ikke gå bort til bensinstasjonenen engang, 150 m hver vei, så må mase på mannen igjen....

Ja det føles lenge å vente til onsdag, og dagen i morgen blir lang for da må jeg gå å vente på resultatene til alle de andre i klassen min som har muntlig eksamen, som jeg ikke får ta... Vi er bare 6 stk i klassen, så føles faktisk som jeg svikter de med å ikke komme i morgen....
 
Ja det skjønner jeg! Hva skjer når du ikke får tatt muntlig eksamen nå? Får du ta den senere om ikke så lenge? 

Jeg har måttet senke kravene ganske heftig på hjemmefronten.. for mannen er ikke like nøye som meg når det kommer til husvask og oppvask og sånne ting akkurat..haha. Men han prøver jo så godt han kan da :) 

Blødningen på fredag fikk jeg etter å ha ruslet rolig i ca 300 meter... tenkte jo at det gikk fint, var jo ikke noe anstrengende! Men det er det slutt på nå ja.. bare å ligge stille. Tør jo nesten ikke å gå fram og tilbake til do :p 
 
Normalt tar man jo 30 studiepoeng ett semester, men jeg tar 45 stp dette semesteret...så satser på jeg klarer å komme meg gjennom naturfagen den 30.mai og bachelor som skal leveres 4.juni, og da har jeg vanlig studieprogresjon, men skal ta opp igjen denne muntlige matte-eksamen i høstferien vil jeg tro...er da det er vanlig å ta de opp igjen når man har legeerklæring...

Kjenner jeg må skrive litt på bachelor og lese litt naturfag uken som kommer, har virkelig ikke mulighet til å havne bak, med tanke på studiestøtte som jeg ikke har så veldig mye lenger....
 
I dag skulle jeg hatt eksamen... Muntlig matematikk-eksamen, sannsynlighet og funksjonslære...  Utrolig kjipt å gå glipp av 15 "enkle" studiepoeng som er over på 30 min, bare fordi jeg blir så ufattelig stresset av slikt...
Så da ligger jeg på sofaen i dag også, mens resten av klassen min, hele 5 stk, veldig snart skal inn til eksamen, en og en...
Blir spennende å se hvordan det gikk iallefall!

Så får jeg heller tenke litt fremover og lese litt naturfag i dag, og i morgen skal jeg skrive på bacheloroppgaven min... Så selv om jeg bare ligger her, så har jeg jo egentlig mer enn nok å henge fingrene i, men er ikke så lett å motivere seg eller finne konsentrasjonen når det er så mye annet som svirrer rundt i hodet mitt...

Og på onsdag så regner jeg med at jeg enten kan se litt mer positivt på ting ellers så får jeg bekreftet mistanken min om nok en MA på gang, om embryoet ikke har vokst tilstrekkelig, og da ryker nok dessverre gjerne alt av oppgaver og eksamener  dette semesteret...for vet rett og slett ikke hvordan jeg skal kunne klare å komme meg gjennom nok en MA og nok en utskraping, og det å måtte gi opp ønsket om å få et til barn nå...for dette var siste sjansen vår på en stund til å få en liten en til...og om det går gale må vi utsette prøvingen på en til til etter at jeg er ferdig utdannet, og det er ingen kjekk tanke...
 
Jeg har jo fått time til ul, ikke privat, 16.mai... Ringte de i forrige uke for å se om jeg kunne få time litt før siden jeg var redd jeg mistet, og ble satt opp på ringeliste i forhold til om noe ble avbestilt...
Har jo bestilt meg privat ul på onsdag, selv om vi egentlig ikke har råd til å betale 1000 kr gangen med ul, men jeg klarer jo ikke slappe av, så da blir det slik...

Men nå nettopp ringte de fra denne "offentlige" gynekologen, der det ikke koster meg noe å gå, og sa så fint at de hadde fått en ledig time i dag... Men når jeg sier at ja det vil jeg gjerne, og når skal jeg komme, så kommer det så fint fra damen; "å nei, du er jo ikke lenger enn ca 7 uker du nå, da kan du ikke få timen allikevel for vi liker ikke å ta inn noen før uke 8 for da ser vi så lite"....
Så da endte det med at jeg gikk fra, jippi, jeg skal på ul i dag og slipper å bruke 1000 kr vi ikke har på onsdag, til nei, hvorfor i HELVETE ringete du til meg uten å se skikkelig på papirene mine først da...????

Sitter nå, fortsatt like nervøs, grinene igjen ....emoticon
 
?!! Arrgh, så teit!! Dumt å sjekke FØR man ringer ja... Man ser da noe før uke 8 også. Ser om det er liv, om hjertet slår! Og det er jo det du vil vite.. 

Jeg ringte legekontoret i dag med en gang de åpnet.. men der sa de bare at legen skulle ringe meg på slutten av dagen, at det ikke hastet, så derfor skulle de prøve å skaffe time til ultralyd i løpet av uka! Åh, blir lenge å vente...har vært nervøs siden fredag...vurderer å bestille privat jeg også, så får jeg kanskje time i dag.. men det er jo så svindyrt!
 
Ja i mitt hode så sjekker man papirer på den man skal snakke med før man ringer...
Opplevde litt det samme da jeg var inne på sykehuset for utskrapingen i januar...
Satt på venterommet på avdelingen, var en masse andre folk der også, og sykepleieren kommer og måler blodtrykk og temp på meg, og det første ho sier etter at det er gjort er: "Så hva er du er for da, er du gravid eller...?" I en skikkelig fæl tone, vi ble så satt ut at vi ikke klarte å svare, og følte egentlig ikke at det var noe vi skulle være nødt for å forklare til en sykepleier, med en masse ukjente folk, både paisenter og pårørende rundt oss....

Kjipt at du ikke fikk snakket med legen da, håper de ringer deg opp kjapt...

Ja det er lenge å vente og dyrt å gå privat...
Kjenner det svir godt på lommeboken nå når det ikke er så lenge til neste lønn... 1000 kr i ul forrige uke, 1000 kr denne uken og torsdag reiser mannen på tur, heldigvis lønn fredag...
 
*dagens utblåsning*

Dagene går seeeeeeeeent!!!!!

Selv om jeg sov leng ei dag, så sliter jeg med å finne konsentrasjonen nå når jeg er kommet på plass i sofaen igjen til å lese fag...

Skal liksom ha naturfagseksamen 30.mai og levere en bacheloroppgave i matematikkdidaktikk den 4.juni... Så er ikke slik at jeg ikke har noe å gjøre på... Men er så vanskelig å få gjort noe når tankene går til alle mulige veier... Magefølelsen min sier det er noe gale med embryoet, så for meg så er det egentlig bare et sprøsmål, når slutter hjertet å slå så de kan ta en utskraping... Vil dette påvirke eksamen og levering av oppgave, ja det vil det, og til sist, vil det påvirke sydenturen vi har bestilt oss...om ting drar ut så risikerer jeg jo at inngrepet blir i slutten av mai, uke 10 slik som sist, og da vil jeg jo blø fortsatt når vi reiser til syden 16.juni...(blødde i 4 uker etter sist inngrep)....

Jeg vet at jeg ikke er så positiv, men har erfart mang en gang at denne magefølelsen min skal jeg ikke tulle med....

 


~troll2012/2013?~ skrev:
*dagens utblåsning*

Dagene går seeeeeeeeent!!!!!

Selv om jeg sov leng ei dag, så sliter jeg med å finne konsentrasjonen nå når jeg er kommet på plass i sofaen igjen til å lese fag...

Skal liksom ha naturfagseksamen 30.mai og levere en bacheloroppgave i matematikkdidaktikk den 4.juni... Så er ikke slik at jeg ikke har noe å gjøre på... Men er så vanskelig å få gjort noe når tankene går til alle mulige veier... Magefølelsen min sier det er noe gale med embryoet, så for meg så er det egentlig bare et sprøsmål, når slutter hjertet å slå så de kan ta en utskraping... Vil dette påvirke eksamen og levering av oppgave, ja det vil det, og til sist, vil det påvirke sydenturen vi har bestilt oss...om ting drar ut så risikerer jeg jo at inngrepet blir i slutten av mai, uke 10 slik som sist, og da vil jeg jo blø fortsatt når vi reiser til syden 16.juni...(blødde i 4 uker etter sist inngrep)....

Jeg vet at jeg ikke er så positiv, men har erfart mang en gang at denne magefølelsen min skal jeg ikke tulle med....


JAAAAAA


Dagene går ufattelig treigt!!! Meeen du skal jo inn i mårra. Jeg skal ikke inn før på torsdag, jeg.

Jeg har også studert naturfag! Det er det beste året mitt! <3 Jeg har eksamen 25.mai, og henger etter som fyy.. Har innlevering av mappeeksamen 25. også, så er spent på om jeg klarer det.

Hverken du eller jeg er veldig optimistiske, men hva slags abort skal du(forhåpentligvis ikkke) ha? Medisinsk eller kirurgisk? Hva hadde du sist?

Jeg har så dårlig erfaring med medisinsk, så jeg har egentlig bestemt meg for kirurgisk. Orker ikke alt blodet og smertene en gang til jeg altså. Så sitter det så godt på meg. 

Synes det er rart at du blør så lenge. Jeg hadde en vag blødning i en uke jeg, men hadde utskrapning da.  

Krysser fingrene for deg, om vi ikke snakkes mer i kveld. Tenker på deg i mårra. Når kl. skal du inn?
 
Back
Topp