risting... *link*

Jepp[8D]

Har aldri hørt før men jeg annser den ristingen som å holde opp i lufta å riste, med tanke på nakke sleng å sånn.
Ikke forsiktig som vi gjør når de skal rape [:)] min tolkning av saken [;)]

Han mener det bør være kjent at selv forsiktig risting kan være skadelig for babyer. De nye forskningsresultatene fra England bekrefter denne kunnskapen.

Han understreker at risting lett gir blødninger.

De britiske forskerne mener at småbarn som blir ristet meget forsiktig kan dø av mangel på oksygen ettersom hjernen hos spedbarna ikke har festet seg, men «svømmer» rundt inne i kraniet.

det står jo lett risting... men kanskje rapingristinga blir sett på som dirring, og det er greit.. ?

Ååååh... har så fnatt og angst for at noke skal skje med han!

du skal nok ikke være bekymret.. tenk på alle som "rister" barna litt når de skal få dem til å rape. å her har jeg nå ikke hørt om étt tilfelle som har endt i død. så denne type risting kan ikke være skadelig[:)]

Ja og hva med rugging og vugging for å sove, eller en trilletur på brostein eller en humpete kjøretur. Noe alle babyer blir utsatt for hele tiden¨.

Nei, det går nok helst bra [:)]

Så lenge hodet og nakken ikke flyger alle veier er det nok ikke noe å bekymre seg for. dette har jo være på nyhetene og masse i media for en stund siden :P

godt å høyre:P eg har blitt så utrulig pysete når det gjelder gullet:P

ista trudde eg han hadde problema med å puste for han laga så rare lyda.. Så eg sprang bort til han... neida, var vist berre litt bæsj og luft som skulle ut;P var mykje meir avslappande å ha han i magen!! :P

Ja. helsesøster snakket om det på fredag. Hun spurte om noen av oss skulle på påskeferie og fortalte hvorfor man ikke anbefaler å ha bebiser på under 6mnd i pulk. Det er ikke pga av at de er redd for at de skal fryse, men at hodet skal ristes for mye. I vogn er det greit pga av fjæringen, men pulk har ikke fjæring og da blir ristingen "hardere"/mer markant.

Kort tur i pulk i nysnø er ok, men ingen lange skiturer på skare eller harde spor.

ORIGINAL: sirali

Ja. helsesøster snakket om det på fredag. Hun spurte om noen av oss skulle på påskeferie og fortalte hvorfor man ikke anbefaler å ha bebiser på under 6mnd i pulk. Det er ikke pga av at de er redd for at de skal fryse, men at hodet skal ristes for mye. I vogn er det greit pga av fjæringen, men pulk har ikke fjæring og da blir ristingen "hardere"/mer markant.

Kort tur i pulk i nysnø er ok, men ingen lange skiturer på skare eller harde spor.

i nabo kommmunen har en liten en fryst ihjel da de var ute på tur[:(] vennina mi sa det da hun hadde en nyfødt, så er 5 år siden.....

Back
Topp