Riste barn.

Alvepike

Elsker forumet
Jeg så i dag noen som jeg ikke kjenner men vet hvem er , riste barnet sitt (3 åring ). Det var skikkelig risting så hodet på barnet vinglet alle veier . Er dette lov? Jeg fikk helt vondt i magen og ble rett og slett kvalm. Ungen hadde nok et trass anfall uten like og gråt mye før det skjedde. Men men likevell. Før ristingen så brølte hun til ungen så hele parkeringshuset hørte det. Hadde hun kanskje bare en dårlig dag ? Vet ikke hvor jeg vil mes dette innlegget , tror jeg bare måtte lufte det

det klikka vel litt for hu da..går over..
så lenge det ikke er slag\spark ol. så tenker jeg ikke så mye over det egentlig(klart, er måte på risting kanskje da..) men her inne syntes "folk flest" at å holde barnet i armen er barnemisshandling, såeh...forventer ikke at noen er enig

ehm, altså uansett å trassete ungene er, skal man da strengt talt ikke riste i dem, skrike der imot har jeg gjordt til min 6 åring så hele norden kunne høre d  men rister da ikke barn nei 

http://www.kolikk.net/Nor/shaken-baby-syndrome_nor.asp

Nå gjelder vel den i hovedsak mindre barn enn 3-åringer, men jeg ser likevel ikke hvorfor det skulle være greit å gjøre det. Jeg syns iallefall ikke det er greit om jeg hadde blitt rista så hodet ble slengt rundt over alt, selv hvor umulig jeg har vært først. Det må jo bare gjøre vondt...
Jeg skjønner at hun sikkert ble frustrert (gudene skal vite at jeg har hatt lyst til å gjøre både det ene og det andre med umulige barn), men det må da gå an å beherske seg bittelitt?

For meg kommer det inn under mishandling, så får folk bare stemple meg som hysterisk. Som nevnt over her er det nok ingen som hadde satt pris på å bli filleristet, og samme hvor frustrert unger kan gjøre oss er det ingen unnskyldning for å legge hånd på dem på den måten. 

Jeg hadde stukket den lange nesa mi opp i situasjonen og spurt om alt var i orden.

FrkPedersen skrev:
For meg kommer det inn under mishandling, så får folk bare stemple meg som hysterisk. Som nevnt over her er det nok ingen som hadde satt pris på å bli filleristet, og samme hvor frustrert unger kan gjøre oss er det ingen unnskyldning for å legge hånd på dem på den måten. 

Jeg hadde stukket den lange nesa mi opp i situasjonen og spurt om alt var i orden.

Helt enig

FrkPedersen skrev:

Enig!
Kunne aldri ha gjort noe sånt! Gudene vet jeg har skreket ved ett par anledninger, og måtte ta han i armen og dra han med meg, men ALDRI om jeg hadde stoppet og ristet han uansett hvor sinna og frustert jeg hadde vært!

Gollemor skrev:
Tenker at hvis hun gjør det der offentlig, hva gjør hun da bak lukkede dører?

Uff ja 

Når man har så lite kontroll at eneste løsning er å skrike, og riste ungen sin, da burde man bli ristet litt selv altså..hadde hun likt tenker jeg 

sånt syns jeg er litt skremmende, når foreldre gjør slike ting så åpenlyst og når alle kan se det så er det litt skummelt å tenke på hva som skjer på bak husets fire vegger. 

nei, det er ikke lov til å riste ungene sine.. 

At det finnes en og annen tulling selv i vår tidsalder er nå en ting.. At det finnes folk som synes sånt er helt grei oppførsel, er for meg tegn på at man er tilbakestående. Stakkars lille... 

Gollemor skrev:

Ja det var det første jeg tenkte å!
Er helt sjokkert jeg!
Du kan jo høre med barnvevernet, trenger ikke å melde det inn men spørre om hva de tenker om det er grunn til beskymring.

Ecinnaj skrev:

Gollemor skrev:

Er helt sjokkert jeg!
Du kan jo høre med barnvevernet, trenger ikke å melde det inn men spørre om hva de tenker om det er grunn til beskymring.

Ja , eller høre med hs kanskje...

Ecinnaj skrev:

Gollemor skrev:

Er helt sjokkert jeg!

Ja det var vel å dra den litt langt..

Back
Topp