Riskrem

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Kan den fryses? Eller kan grøten fryses sånn at det bare er å tilberede på julaften? Har termin 26.12 så prøver å forberede meg mest mulig i disse dager. Vi pleier å ha hj.laget karamellpudding, men det er ferskvare. Tenkte derfor at riskrem kanskje er lurt, hvis man kan fryse den eller deler av den før jul.. Noen som har peil? :)

Og vet den er postet feil, denne tråden, men vil gjerne ha noen svar ;)

Bare som et tips, å lage riskrem på fjordlands ferdiggrøt etter deres anvisninginger er faktisk veldig godt! Bare å blande i litt krem og vaniljesukker, om jeg ikke husker helt feil. :)

Kan du ikke jukse litt i år da? :D
Det er planen ;) men liker ikke ferdiggrøt på pose, så må lage egen. Så sær :p Men fryser ned grøt og tar opp til jul. Mye smartere enn å stå med en pudding i ovnen og potensiell fødsel på gang. :p

Fjordland ferdig grøten er kjempe god til å lage riskrem av. Vi har gjort det i flere år. Også er det veldig lettvint å bare vispe sammen lillejulaften.

Vi kjøper bestandig en pakke fjordland grøt, så pisker vi krem og blander inn i. Har i litt vaniljesukker og rører frosne jordbær til sausen. Dette gjøres på 10 min. Noen har mandelessens i riskremen for å gi litt smak. Vi bruker å gjemme en skoldet mandel i grøten og den som finner den får premie.

Vel, de har hatt frossen riskrem på kiwi i hvert fall, husker jeg kjøpte det når eldste var baby.

Stemmer for fjordland grøt om ikke ferdig fjordland riskrem

Den kan fryses men mister mye av den luftige konsistensen av det da så da er vel vitsen borte?

Jeg spiser ofte den ferdige riskremen fra KOS som er i butikken nå.. Den er kjempegod! :) OG jeg fant den på tilbud på meny igår :)

Får jo kjøpt frossen riskrem...så kortform skal ein ikkje kunna frysa heimalaga riskrem? Den frosne e faktisk ganske god :)

Det er planen ;) men liker ikke ferdiggrøt på pose, så må lage egen. Så sær :p Men fryser ned grøt og tar opp til jul. Mye smartere enn å stå med en pudding i ovnen og potensiell fødsel på gang. :p
Jeg liker ikke Riskrem uansett hvordan den blir laget, så vet ikke hvem som er best :p

Eg har pleid å lage av fjordland sin graut + krem, sukker og vaniljesukker (synest det er mykje bedre enn heimelaga), men no har eg smakt den heilt ferdige til Kos, og synest den var heilt på høyde. Vurderer den til jul.

Kjøp fjorland risgrøt og bland med krem, kjempeenkelt :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp