RISK spillet!!

smash

Forumet er livet
VIP
Kan noen pliiis forklare litt for meg?
Vi hadde noen venner på besøk, og reglene var så innvikla så vi skjønte ikke stort..
Vi skjønte det med oppdraget man får når man har fått alle landa i den og den fargen..
men hva med de andre kortene?? Skal de brukes under spillet, eller kun på begynnelsen når man skal plassere brikkene sine på landa?

EEEEEELSKER Risk!!   Men dere må nok bare ha litt tålmodighet å sette dere inn i reglene. ;)

Er det et nytt Risk?  Vi har et eldre et, og tror reglene er litt forandret..

De kortene med land og bilder av soldat/hest/kanon på, tas tilbake etetr at landenee r delt ut.  Så stokes de godt og legges i en bunke. Husk også å legg inn joker-kortene (2 stk).

Etter at man har okkupert/tatt et land (vunnet kampen), og man er ferdig med rokkringer, så tar man et kort.
Man kan maks samle 5 kort før man må bytte inn. Men man kan også bytte inn etetr 3 kort.
Disse kortene er ekstremt viktige i det å bygge armeen sin opp. :)

Det står vel i boken hvor mye 3 soldater, 3 hester, 3 kanoner elelr en av hver er verdt.

Lykke til!!    Og håper dere orker å sette dere inn i det, for dete r et engasjerende og artig spill! :)

Og forresten, oppdraget skal deles ut etter at landene er fordelt. :)

Hmm.. Men hvis jeg feks har vunnet hele asia, så kan ingen gå inn i det landet mer? Og det er da jeg skal få et oppdrags kort? Og man får kun ett oppdragskort eller?

Hvordan får man de korta da? Når skal de trekkes?
Er såååå innvikla, og jeg har lest gjennom reglene 1000 ganger...!!
Spillet er fra 2000 tror jeg..

ORIGINAL: smash

Hmm.. Men hvis jeg feks har vunnet hele asia, så kan ingen gå inn i det landet mer? Og det er da jeg skal få et oppdrags kort? Og man får kun ett oppdragskort eller?

Hvordan får man de korta da? Når skal de trekkes?
Er såååå innvikla, og jeg har lest gjennom reglene 1000 ganger...!!
Spillet er fra 2000 tror jeg..

du må liksom beskytte Asia da.. for du får ekstra menn å sette ut, når det blir din tur igjen. kun ett oppdragskort.. di korta som står land å sånn på, skal etter dere har satt ut folkene, stokkes ..å så får man ett kort hver gang man har beseira noen

Back
Topp