Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har lavt stoffskifte så tar blodprøver hver mnd og skal visst gå til svangerskapspoliklinikk på Riksen denne gangen Hørte ikke om det sist engang, men skader jo ikke med ekstra oppfølging tenker jeg så kjører vel på med det og!
Hadde bare det sist gang. Blodprøver og en tlf samtale med legen ad medisineringen. Men nå har jeg ny lege som sa at huk henviste videre til Rikshospitalet (Oslo) hvor det var en spesiell svangerskapsoppfølging med blant annet stoffskifte problematikk.. Aner ikke hvorfor jeg får det nå og ikke sist, virker tilfeldig basert på legen. Hvis du bor i Oslo eller storby med lignende tilbud kan du jo sikkert be om det Jeg har forresten operert bort hele skjoldbruskkjertelen da så kan jo ha noe med det å gjøre og.Jeg har også lavt stoffskiftet, utover blodpøver hver 4 uke har jeg ikke hørt noe om annen oppfølging.
Da har vi litt samme historikk. Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og truende eklampsi. Har nå byttet lege, så håper hun tar litt mer tak i det enn forrige. Hvilken uke starter du med albyl-e?Har 2 svangerskap bak meg som begge endte med svangerskapsforgiftning med HELLP - begge født med keisersnitt før tiden - uke 35 og 36. Hadde også svangerskapsdiabetes begge gangene. Regner med jeg får ekstra oppfølgning. Har bestilt meg en legetime i uke 10 så får høre hva legen tenker videre
I anbefalingene mener jeg det står fra uke 12. Denne gangen startet jeg fra positiv test, men det er fordi jeg har hatt en MA.Godt spørsmål, husker ikke når jeg startet sist svangerskap med abyl-e. Burde gjerne fått en tidligere time enn uke 10 sist ble jeg henvist og fikk oppfølgning fra sykehuset tidlig. Nå er det noen år siden sist så ble brått usikker. Burde gjerne ringe legen og høre, har også fått ny lege. Når starter du med abyl-e?
I anbefalingene mener jeg det står fra uke 12. Denne gangen startet jeg fra positiv test, men det er fordi jeg har hatt en MA.
Får man starte tidligere på abyl-e når man har hatt en MA? Da jeg var på ultralyd syntes jordmor det var rart man skulle vente til uke 12 siden svangerskapsforgiftning ble bestemt ved dannelsen av morkaka og den ble dannet før uke 12, men legen min dobbeltsjekket med gynekolog på sykehuset. Jeg hadde også MA denne gangen og sf forrige svangerskap, fikk du beskjed om å starte tidligere med abyl-e da?I anbefalingene mener jeg det står fra uke 12. Denne gangen startet jeg fra positiv test, men det er fordi jeg har hatt en MA.
Jeg fikk også samme beskjed som deg av gynekolog på sykehuset. Samtidig fortalte de at risikoen for å miste var høyere hos de som hadde hatt svf. Sist mistet jeg i uke 11 (fosteret målt til litt over uke 9). Mistet omtrent samtidig som jeg startet på albyl-e da. Kan ha vært tilfeldig, men følte at jeg startet for sent. Denne gangen spurte jeg om jeg kunne starte tidligere, siden det var ivf, og fikk lov til det. Leit å høre at du også mistetFår man starte tidligere på abyl-e når man har hatt en MA? Da jeg var på ultralyd syntes jordmor det var rart man skulle vente til uke 12 siden svangerskapsforgiftning ble bestemt ved dannelsen av morkaka og den ble dannet før uke 12, men legen min dobbeltsjekket med gynekolog på sykehuset. Jeg hadde også MA denne gangen og sf forrige svangerskap, fikk du beskjed om å starte tidligere med abyl-e da?
Jeg var ikke klar over at det var større sjanse for å miste når man hadde hatt sf hos meg skjedde det litt tidligere, var på tul i uke 7 og hjerte var påvei til å slutte å slå. Hadde et håp om at det skulle ta seg opp, men kontrollen uken etter viste et hjerte som ikke banket. Har snakket med legen om å få tul gjennom sykehuset. neste gang på grunn av risikosvangerskap og veldig stor frykt for at det skal skje igjen, men jeg kommer til å være et nervevrak fra positiv test til langt over uke 24.Jeg fikk også samme beskjed som deg av gynekolog på sykehuset. Samtidig fortalte de at risikoen for å miste var høyere hos de som hadde hatt svf. Sist mistet jeg i uke 11 (fosteret målt til litt over uke 9). Mistet omtrent samtidig som jeg startet på albyl-e da. Kan ha vært tilfeldig, men følte at jeg startet for sent. Denne gangen spurte jeg om jeg kunne starte tidligere, siden det var ivf, og fikk lov til det. Leit å høre at du også mistet
Jeg visste heller ikke at det var høyere sannsynlighet, men de sa hvertfall det på sykehuset. Man vet jo ikke om det hjelper å starte tidligere med albyl-e, tror det er mye delte meninger om det. Føles litt tryggere hvertfall. I dag er jeg 5+0. Klarer ikke å glede meg over svangerskapet denne gangen, men håper veldig det skal gå fintJeg var ikke klar over at det var større sjanse for å miste når man hadde hatt sf hos meg skjedde det litt tidligere, var på tul i uke 7 og hjerte var påvei til å slutte å slå. Hadde et håp om at det skulle ta seg opp, men kontrollen uken etter viste et hjerte som ikke banket. Har snakket med legen om å få tul gjennom sykehuset. neste gang på grunn av risikosvangerskap og veldig stor frykt for at det skal skje igjen, men jeg kommer til å være et nervevrak fra positiv test til langt over uke 24.
Hvis abyl e kan hjelpe så vil jeg også spør legen om å starte tidligere!
Hvordan går det med deg nå? Er det lenge til ny innsett? Eller har du allerede gjort det? Venter bare på at blødningene skal slutte og el skal komme selv.
Krysser fingrene for deg! Jeg vil tro det er bedre å prøve enn å ikke prøve, denne må holde seg frisk helt til termin! Håper også du slipper sf denne gangen!Jeg visste heller ikke at det var høyere sannsynlighet, men de sa hvertfall det på sykehuset. Man vet jo ikke om det hjelper å starte tidligere med albyl-e, tror det er mye delte meninger om det. Føles litt tryggere hvertfall. I dag er jeg 5+0. Klarer ikke å glede meg over svangerskapet denne gangen, men håper veldig det skal gå fint
Tusen takk Håper du også får din terminspire veldig snart!Krysser fingrene for deg! Jeg vil tro det er bedre å prøve enn å ikke prøve, denne må holde seg frisk helt til termin! Håper også du slipper sf denne gangen!
What? Det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt! Du kan jo ha en hba1c på 6 og likevel svinge mellom 2 og 18 på daglig basis?!Sniker fra juli
Jeg har diabetes type 1. Følges opp hver 4.uke hos diabetessykepleier, ble søkt inn til tidlig UL, men fikk avslag pga for godt kontrollert sykdom
Skal inn på ul hver 4. Uke fra OUL.
What? Det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt! Du kan jo ha en hba1c på 6 og likevel svinge mellom 2 og 18 på daglig basis?!