Risikosvangerskap..

Frkstrikk

Forelsket i forumet
Etter å ha regnet og regner så ser set ut som jeg hører til her inne. Dette er en ikke ett planlagt svangerskap da forholdet er nytt, vi holder på å pusser opp leilighet og ja, det bare egentlig ikke passa helt syns nesten det er litt vondt å skrive da jeg vet mange her inne har prøvd og prøvd, så kommer jeg.
Uansett så er svangerskapet mitt merka som risiko etter tidligere svangerskap. Hadde to SA ganske seint for noen år siden med tidligere partner, en i uke 12+6 og en i uke 14+3 (tvillinger), begge gangene havnet jeg på sykehus grunnet stort blodtap. Så hadde jeg en annen partner hvor jeg hadde SA hvor det endte opp med utskrapning og 2 uker på sykehus med forgiftning.

jeg kjenner at jeg sliter med å finne gleden og går egentlig bare å venter på at det skal gå galt. Jeg har ikke prøvd på noe forøkelse på 3,5 år nå etter sist SA, så planen om familie har egentlig ikke vært der fordi jeg har bare mistet og mistet. Ringte legekontoret i dag og refererte til hva GYN sa etter sist operasjon at jeg skulle inn med en gang, men det kunne de ikke få til og jeg har fått time til lege om 3 uker (!?!?). Jeg syns det er ganske lenge til, eller er det bare jeg som overreagerer fordi jeg er ganske redd?

Så vil jeg ønske alle andre lykke til! ❤️

Du skal ikke føle på at svangerskapet ikke var planlagt selvom andre sliter. Ja, det er ikke alltid like gøy å høre om, men det er faktisk ikke ditt ansvar :)

Jeg hadde nok reagert som deg, tre uker er lenge når du har fått beskjed om å ta kontakt.
Kan du ta en snarvei å ringe direkte til gyn på sykehuset du tilhører?
Det hadde jeg avtale på ved forrige svangerskap, skulle ringe med en gang jeg hadde testet positivt, ikke innom legen eller noe som helst. :happy:

Den følelsen av å bare vente på at det skal gå galt kjenner jeg meg igjen i, men fjerde gangen gikk det faktisk bra.

Vil bare si det at mitt første svangerskap heller ikke var planlagt, forholdet var relativt nytt, vi hadde nettop flyttet inn sammen og holdte på å bygge hus. Det var langt i fra ferdig og er fremdeles ikke helt ferdig, men det har gått helt fint! Både for forholdet og huset :happy: Hun er nå 7 mnd. I forhold til habituell abort så forstår jeg at du er frustrert over å få så seint time Jeg føler at man må rope høyt og mase når det kommer til å bli hørt når man er bekymret, så jeg ville ringt inn og sagt hva du var blitt lovet og si at du trenger time nå. Plutselig lager de plass til deg! Hvis ikke så ville jeg tatt kontakt med legen å bedt han/hun om å si i fra til sykehuset for deg, at du ble lovet time, kanskje de hører mer på legen.

Tusen takk, begge to :Heartred

Jeg vet jeg ikke skal føle på den at det skjedde uplanlagt til meg mens andre prøver og prøver uten å få det til, men jeg kjenner på den fordi jeg vet hvor sårt det er for enkelte. Og jeg fikk jo høre den ett par ganger de forrige gangene som heller ikke var planlagt. Var noe frustrasjon ute å gikk for å si det sånn.

Jeg skal ringe siste gyn-legen jeg hadde og få ordna opp derfra. Syns det er så rart at de plutselig ikke vil ha mer kontroll og mulighet til å forhindre at jeg igjen skal bli innlagt med store komplikasjoner etter SA. Det har jo også veldig med min trygghet og føle at man blir ivaretatt i en sårbar situasjon. Jeg skulle ønske jeg kunne følt meg mer trygg, men det gjør jeg ikke.

Får prøve å finne litt gleden i oppussing og gjøre leiligheten mer om til ett hjem. Og i mellomtiden får jeg mase på legene på kontoret og på sykehuset.

En av trygghetene i dette svangerskapet er vel at symptomene er mye mer tydelige enn hva de var i tidligere sv. Jeg har så ømme pupper at kjæresten er furt fordi han må helst sitte to meter unna for at jeg ikke skal få vondt :p og jeg er konstant kvalm (faktisk verre på kvelden enn på morgenen) og all den fisinga, herregud det er helt ekstremt, haha:laughing002

Tusen takk, begge to :Heartred

Jeg vet jeg ikke skal føle på den at det skjedde uplanlagt til meg mens andre prøver og prøver uten å få det til, men jeg kjenner på den fordi jeg vet hvor sårt det er for enkelte. Og jeg fikk jo høre den ett par ganger de forrige gangene som heller ikke var planlagt. Var noe frustrasjon ute å gikk for å si det sånn.

Jeg skal ringe siste gyn-legen jeg hadde og få ordna opp derfra. Syns det er så rart at de plutselig ikke vil ha mer kontroll og mulighet til å forhindre at jeg igjen skal bli innlagt med store komplikasjoner etter SA. Det har jo også veldig med min trygghet og føle at man blir ivaretatt i en sårbar situasjon. Jeg skulle ønske jeg kunne følt meg mer trygg, men det gjør jeg ikke.

Får prøve å finne litt gleden i oppussing og gjøre leiligheten mer om til ett hjem. Og i mellomtiden får jeg mase på legene på kontoret og på sykehuset.

En av trygghetene i dette svangerskapet er vel at symptomene er mye mer tydelige enn hva de var i tidligere sv. Jeg har så ømme pupper at kjæresten er furt fordi han må helst sitte to meter unna for at jeg ikke skal få vondt :p og jeg er konstant kvalm (faktisk verre på kvelden enn på morgenen) og all den fisinga, herregud det er helt ekstremt, haha:laughing002
Håper det ordner seg for deg med timen og at denne spiren holder hele veien selv om den ikke var så planlagt! :Heartred Alle brikker faller somregel på plass til slutt selv om vi ikke er helt klar for dem :p

Jeg har også et risikosvangeskap, men det er pga diabetes (sniker meg derfor inn her, siden jeg kommer til å bli igangsatt senest to uker før termin).

Jeg var tilfeldigvis innom legekontoret for å fjerne noen sting, og spurte da samtidig om jeg skulle henvende meg til dem eller diabetesteam ifbm oppfølging pga graviditet. De satte meg opp på en time påfølgende dag, og legen sendte 3 ulike henvisninger ila den timen. Jeg har aldri følt meg så ivaretatt, så jeg synes på ingen måte du overreagerer!!! Håper det ordner seg for deg❤️

Takk for alle som heiet på oss. Men i natt fikk jeg store kramper og begynte å fossblø, etter å gått igjennom dette før visste jeg hva som kom til å skje. På under 4 timer var alt over og jeg ligger nå på observasjon på gyn-avdelinga.

takk for meg :( og lykke til til alle dere andre <3

Takk for alle som heiet på oss. Men i natt fikk jeg store kramper og begynte å fossblø, etter å gått igjennom dette før visste jeg hva som kom til å skje. På under 4 timer var alt over og jeg ligger nå på observasjon på gyn-avdelinga.

Så trist å høre. Mange gode klemmer <3

Det var veldig trist å lese.. Gode klemmer ❤️

Å nei så trist å lese :( mange klemmer til deg :Heartred

Å nei! Så fælt, håper det går greit med deg alt tatt i betraktning.
Har selv mistet uplanlagt svangerskap, og det er en enorm påkjenning selv om man ikke planla graviditeten :Heartred

Back
Topp